Rechter koplamp kapot, of nog te redden?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Rechter koplamp kapot, of nog te redden?

04 dec 2014, 23:07

Hallo mede forumers,

Het viel mij op dat mijn linker koplamp (R50 2004) netjes omhoog gaat wanneer de lampen ingeschakeld worden, alleen de rechter die blijft op zijn laagste punt staan. Ook als ik in de auto aan het wieltje draai om de lampen te stellen beweegt alleen de linker, rechts doet helemaal niets.

Wel hoor ik een schrapen geluid (alsof er tandwielen over elkaar heen schrapen) als ik de lampen aanzet. Motorkap moet hiervoor wel open staan.

Kent iemand dit probleem? En is dit eventueel zelf te verhelpen, of zal er dan toch een nieuwe koplamp unit moeten komen? Ben zelf wel handig, dus kan redelijk wat zelf, alleen op elektronisch gebied ben ik geen held.

Heb met de zoekfunctie wel wat gevonden over een ballast in de lamp die kapot zou kunnen zijn, maar dat was bij een Xenon lamp.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen :mrgreen: .

Cheers,
Robert
Jefrmall
Enthousiast
Enthousiast

Re: Rechter koplamp kapot, of nog te redden?

04 dec 2014, 23:17

toevallig ook last van. alleen blijft bij mij links hangen. bij mij komt er links dan ook geen schrapend geluid uit, terwijl rechts die het wel doet wel het geval is.
ShowYourRide : viewtopic.php?f=3&t=34529
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 dec 2014, 10:49

Jefrmall schreef:toevallig ook last van. alleen blijft bij mij links hangen. bij mij komt er links dan ook geen schrapend geluid uit, terwijl rechts die het wel doet wel het geval is.
Hopelijk komt er dan iemand met het antwoord, zijn er direct twee mensen geholpen :icon_top:
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 dec 2014, 18:19

Is er echt niemand die mij (ons) kan helpen met dit probleem? :(
Marcel Always Open
Cabrio-King

11 dec 2014, 19:59

Ik had je vraag wel gezien (en met mij diverse anderen) maar ik heb geen idee of dit nog te redden is, dus had ik niet gereageerd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 dec 2014, 17:25

Marcel Always Open schreef:Ik had je vraag wel gezien (en met mij diverse anderen) maar ik heb geen idee of dit nog te redden is, dus had ik niet gereageerd.
Wellicht is het niet meer te redden, en zal er een nieuwe koplamp moeten komen, maar dan is het wel fijn om wat bevestiging te hebben. Zou het namelijk zonde vinden om een nieuwe koplampunit aan te schaffen en er vervolgens achter te komen dat het eenvoudig op te lossen is.

Dus mocht er iemand zijn die dit probleem ooit meegemaakt heeft, dan zou ik graag horen hoe diegene dat opgelost heeft. Moet bijvoorbeeld de hele unit vervangen worden, of slechts enkele onderdelen.

Mocht iemand hier iets meer informatie over kunnen geven dan ben ik daar hel dankbaar voor.
Zo weet ik ook welke onderdelen ik dien te bestellen.

Groeten,
Robert
nijenf
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 dec 2014, 20:51

Misschien dat de oplossing in dit topic je kan helpen?
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eling.html
Als het in het mechanische deel van de koplamp zit is reparatie helaas niet mogelijk (of heel moeilijk) voor zover ik heb terug kunnen vinden op internet.
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 dec 2014, 23:30

nijenf schreef:Misschien dat de oplossing in dit topic je kan helpen?
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eling.html
Als het in het mechanische deel van de koplamp zit is reparatie helaas niet mogelijk (of heel moeilijk) voor zover ik heb terug kunnen vinden op internet.
Bedankt, zal het eens door gaan lezen, mocht dat niets worden ga ik toch maar eens wat info opvragen bij de dealer :icon_top:

Terug naar “Exterieur”