Duncan's R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Mini R53 JCW

26 dec 2014, 17:40

Niekcarfreak schreef:Welkom Duncan en Brutus mag er wezen. :icon_top:
Bedankt! Niekcarfreak! Nog eventjes een laatste update voor vandaag, heb de toeren/snelheidmeter ook af gekregen, wat een gedoe is dat om die weer op zijn plek te krijgen, is echt millimeterwerk om hem precies op zijn oorspronkelijke plek te krijgen, ik werk zelf in een garage dus heb zelf altijd als ik iets doe, dan moet het lijken alsof het fabrieks af zo geweest is :icon_top:
weer genoeg gepraat, de foto waar ik het over heb;

Afbeelding

het dash staat trouwens te ruil aangeboden, ik wil een JCW FL carbon dash, de rest hou ik wel gewoon lekker :p
voor mijn SYR; viewtopic.php?f=3&t=35793
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 dec 2014, 18:26

Leder ook niet hé. Ik zou een 'nep' carbon dash kopen en dit lekker wegleggen. Zijn de downtubes ook bij de set?
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

26 dec 2014, 20:18

BurnoutBram schreef:Leder ook niet hé. Ik zou een 'nep' carbon dash kopen en dit lekker wegleggen. Zijn de downtubes ook bij de set?
Downtubes zijn niet bij de set maar worden misschien wel los verkocht, ik vind carbon of piano zwart mooier, maar deze zijn een hoop meer waard dus misschien stel ik daar als ik een ander dash gevonden heb ook nog wel een ruilvoorstel bij voor :icon_top:
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 dec 2014, 20:34

Zou ze gewoon mee ruilen bij de set. Dus ook voor OEM carbon downtubes. Misschien wilt Shag wel met je ruilen.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

26 dec 2014, 21:24

Sjaak (shag) gaat echt niet ruilen... Das weet ik zeker
Manick
Sponsor

26 dec 2014, 22:10

Ziet er allemaal mooi uit Duncan, al een keuze kunnen make welke meters je gaat nemen?
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 dec 2014, 00:56

ziet er allemaal leuk uit Duncan!
denk goed na wat je met je dash doet zal ik zeggen, maar ben denk ik niet de eerste en enige diet dat zegt!:P

mocht je je hoezen niet vinden, laat het me dan maar weten!

succes nog!!:D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

29 dec 2014, 18:27

Manick schreef:Ziet er allemaal mooi uit Duncan, al een keuze kunnen make welke meters je gaat nemen?
bedankt! nog niet echt in verdiept om eerlijk te zijn, zal waarschijnlijk van Stack worden, heeft een vriend van mij namelijk in zijn Golf 3 VR6 omdat die met een turbo rond wil gaan rijden
Cheek-O schreef:ziet er allemaal leuk uit Duncan!
denk goed na wat je met je dash doet zal ik zeggen, maar ben denk ik niet de eerste en enige diet dat zegt!:P

mocht je je hoezen niet vinden, laat het me dan maar weten!

succes nog!!:D
dash wordt geruild met Shag, je bent niet de eerst die het zegt haha, maar ik vind carbon veel meer hebben als leder, zie mijn Mini ook als een soort van semirace auto, vanwege het vermogen, grip, geluid, directe besturen en natuurlijk de kuipstoelen, en heb dan liever carbon wat ook wat sportiefs heeft dan leder wat in mijn ogen vooral een luxe uitstraling moet geven, en zo comfortabel is de Mini niet :roll:

vandaag nog onderhoud aan de Mini gedaan, remmen schoon gemaakt, olie+filter vervangen+gespoeld, bougies vervangen, interieur en luchtfilter vervangen, intercooler gereinigd, onderkant getectyleerd.

volgende staat trouwens op de planning ; heb van Mini_me_r53 H&R 40mm verlaginsveren voor een leuk prijsje kunnen overnemen, deze zijn opgestuurd en als deze binnen zijn zal ik die dus monteren, veder staat het modden op een wat lager pitje, het "modbudget" begint aardig op te raken dus eerst weer even rond rijden en wat sparen!
en natuurlijk het carbone JCW dash plaatsen!

voor in de toekomst heb ik als plannen;
- JCW schakelpook en handrem, dit in combinatie met de alcantara hoezen van Cheek-O
- 82grade thermostaat
- achterlichten het chroom zwart maken, coenmod heet dit toch?
- remmen upgrade; gegroefde Tarrox remschijven 294mm (rij nu ook met 294 schijven, std JCW) met yellowstuf remblokken, BBK is mij te duur.
- oliedruk meter en koelvloeistof temparateurmeter
- motor upgrade; 17% pulley, kortere riem, catcams 461 en een chip op maat
- motorkap en voorbumper opnieuw laten spuiten, dan ook gelijk de koplamp-ringen in carroserie-kleur, ik duw graag mensen aan de kant op de weg als me dit niet snel genoeg gaat, hierdoor heb ik dus een hoop steenslag :hap
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2014, 19:11

Duncan023 schreef: - remmen upgrade; gegroefde Tarrox remschijven 294mm (rij nu ook met 294 schijven, std JCW) met yellowstuf remblokken, BBK is mij te duur. BBK is nutteloos
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

29 dec 2014, 19:36

Daveke schreef:
Duncan023 schreef: - remmen upgrade; gegroefde Tarrox remschijven 294mm (rij nu ook met 294 schijven, std JCW) met yellowstuf remblokken, BBK is mij te duur. BBK is nutteloos
zal toch wel iets uitmaken Davy? het verschil tussen bv. een 1zuiger JCW remklauw wat er nu op zit of een Tarrox 6pots remklauw, ik zit nu op de remmentestbank op 3KNm (3000Nm) op de voorremmen, zal dan toch met een 314mm remschijf van Tarrox met bv. een 6pots Tarrox remklauw verschil in zitten van mag ik hopen 2KNm (2000Nm) ?
of heeft dit met je rembekrachtiger te maken? hier is achteraf niks voor te koop wat mij bekend is dan..
en ja, ik ben een Tarrox fan :lol:
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”