Remupgrade na BBK

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

Remupgrade na BBK

27 jan 2015, 11:05

ik heb een beetje een ingewikkelde vraag ben ik bang voor, ik zag op een ander forum/topic dat iemand een BBK (4pots) en nogsteeds niet helemaal tevreden is over de remkracht, die heeft een BMW E46 M3 hoofdremcilinder, in zijn Mini R53 gedaan :s

heeft iemand hier ervaring mee of ook wat van gehoord?
ik rij met Tarox 314mm 6pots remmen (geperforeerde remschijven) met gevlochten remleidingen, alsnog ben ik niet helemaal tevreden hoe snel de Mini stil staat, fading heb ik zeker geen last van maar het stopt naar mijn mening niet snel genoeg..

het kan zijn dat dit al erg goed remt maar voor de deur staat bij mij ook een Audi A7 ABT, als je daar de rem aanraakt vlieg je met je hoofd bijna door het raam, dit wil ik dus eigenlijk ook met de Mini hebben, is natuurlijk niet een vergelijking aangezien de Audi ruim het 3dubbele kost/waard is maar het kriebelt toch een beetje om sneller stil te kunnen staan :icon_top:

als iemand andere idee's heeft voor een soort van upgrade, hoor ik het ook graag!
achterremmen zijn trouwens std met std blokken en schijven, gewoon OEM.

gr Duncan

p.s. hier nog een linkje van het forum waar ik het gezien had!
http://r53trackcar.phatphoto.com/2014/0 ... nder-swap/
voor mijn SYR; viewtopic.php?f=3&t=35793
Afbeelding
Marinus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: remupgrade na BBK

27 jan 2015, 12:04

Hey Duncan,

Ik heb zowel de voor als achterzijde voorzien van 330 mm geventileerde remschijven.
De voorkant heeft 8 remzuigers de achterzijde 4 per remklauw.

Ik heb natuurlijk geen ervaring met Audi ABT, maar voor mij is dit toch wel een oplossing.

Afbeelding
Horse power is how hard you hit the wall. Torque is how far you drag it behind you.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2015, 12:12

Mijn ervaring is dat het type remblok ook veel verschil kan maken. Ik vind het persoonlijk juist prettig dat het rempedaal veel meer gevoel geeft. Je kunt nu heel mooi "tegen" de ABS aan trappen. Je voelt precies wat ie doet in tegenstelling tot het "alles of niets" pedaalgevoel van de Audi.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2015, 13:53

Mijn schoonvader zijn C4 heeft ook zo'n alles of niets pedaal. Het lijkt wel of ie harder remt maar dat doet die echt niet.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jan 2015, 16:07

Het zijn de blokken waar je je aandacht aan moet geven.
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Remupgrade na BBK

29 jan 2015, 22:57

bedankt voor alle reactie's! maar de remblokken voor zijn prima, zijn van Tarox zelf en vrij prijzig dus geen habbibabba troep wat inderdaad niet remt haha.
om achter naar grotere remmen te gaan laat mijn budget helaas niet toe, vind het er wel echt superdik uitzien!

de Audi heeft inderdaad meer rubber maar is ook quatro dus 4x4, beetje appels met peren vergelijken dus van mijn zeide..
ik ga ebay achtige sites een beetje in de gaten houden voor een M3 E46 hoofdremcilinder, heb daar eigenlijk wel vertrouwen in om te proberen, ook omdat die dingen maar 250/300 kosten ipv nog grotere remmen van het 3dubbele :roll:

nogmaals iedereen bedankt :icon_top:
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2015, 08:18

Wat heeft 4x4 met remmen te maken?
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

30 jan 2015, 09:04

BurnoutBram schreef:Wat heeft 4x4 met remmen te maken?
je had het over meer rubber op de banden, dus meer grip, en 4x4 is dus meer grip :icon_top:
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 jan 2015, 09:40

Vergeet die hoofdremcilinder, dat is verkeerd om werken

Je hebt misschien wel tarox remmen, met veel zuigers per klauw, maar je hebt er denk ik de verkeerde blokken in zitten. Achterremmen moet je al helemaal niet gaan aanpassen, want mini's remmen maar 20% op de achteras, en die balans is echt wel over nagedacht. Ik waag me er niet aan, en mijn auto komt straks terug met 400 pk om en nabij.

In plaats van halsbrekende toeren uit te halen met die hoofdremcilinder moet je er eens een stel goede blokken insteken (carbotech of ferodo etc) en die inremmen zoals het hoort (dus niet lafjes). De blauwe rook moet er vanaf komen!

Ohja, en kijk eens naar welke banden je hebt, en met name de breedte, dat helpt ook mee
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jan 2015, 11:11

Hij wil een vertraging die bij lage temperatuur merkbaar is, dus dan geen (straat)race georienteerde blokken. Daarom zei ik, daar moet je het zoeken mijn inziens.
PjV
Be Mini
Be Mini

31 jan 2015, 12:11

Ik zou alleen naar de banden kijken als de abs ingrijpt.

Wat is eigenlijk het probleem, remt het niet hard genoeg of 'bijten' de remmen niet hard genoeg?
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 jan 2015, 15:39

PjV schreef:Ik zou alleen naar de banden kijken als de abs ingrijpt.

Wat is eigenlijk het probleem, remt het niet hard genoeg of 'bijten' de remmen niet hard genoeg?
Ik denk het laatste. Tegenwoordig bijten de blokken bij lage temps als een debiel. Ik vind het erg nerveus rijden, slecht te doseren.
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

01 feb 2015, 12:13

Daveke schreef:Vergeet die hoofdremcilinder, dat is verkeerd om werken

Je hebt misschien wel tarox remmen, met veel zuigers per klauw, maar je hebt er denk ik de verkeerde blokken in zitten. Achterremmen moet je al helemaal niet gaan aanpassen, want mini's remmen maar 20% op de achteras, en die balans is echt wel over nagedacht. Ik waag me er niet aan, en mijn auto komt straks terug met 400 pk om en nabij.

In plaats van halsbrekende toeren uit te halen met die hoofdremcilinder moet je er eens een stel goede blokken insteken (carbotech of ferodo etc) en die inremmen zoals het hoort (dus niet lafjes). De blauwe rook moet er vanaf komen!

Ohja, en kijk eens naar welke banden je hebt, en met name de breedte, dat helpt ook mee
oke duidelijk, achterremmen was ik al niet van plan om aan te passen omdat ik dat simpelweg te duur vind met wat het kan opleveren, mij stond bij dat voor 60% remt en achter 40% dus weer wat geleerd.
waar zou je blokken van carbotech kunnen bestellen voor deze remmen? alvast bedankt voor een reactie :icon_top:
ik rij met bullit spokes, Bridgestone Blizzak LM-25 banden met de maat; 205/45R17 64V, zijn rotatiebanden met dotcode 1412 en met 5a6mm profiel, is dit goed?
PjV schreef:Ik zou alleen naar de banden kijken als de abs ingrijpt.

de remmen 'bijten' niet, alleen als ze echt heet zijn, en dan bedoel ik niet bij normaal gebruik maar als je een b weg met rotondes bv. hebt en dan van rotonde naar rotonde sprint/remt.
moet dan best hard op het pedaal trappen, remt overgins wel gewoon goed maar de remmen 'bijten' indd niet..
Afbeelding
marinusrules
Be Mini
Be Mini

Remupgrade na BBK

01 feb 2015, 12:50

De Brembo's die ik heb 'bijten' ook niet maar hoe verder je het pedaal indrukt hoe harder hij remt. Ik vind dat juist prettig, zo kun je het veel beter doseren.
Laatst gewijzigd door marinusrules op 01 feb 2015, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”