R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...
10pk erbij door je luchtfilter zuiver te maken 

- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...
ik houd het in de gaten, ben benieuwd of het klik probleem is opgelost!DionHPT schreef:
Baksteun doe ik zsm, twijfel nog of ik niet gewoon de Inserts haal van Powerflex, zijn 28 euro bij Beek.
Hij lijkt niet enorm slecht als ik er met de banden lepel tegen aan zit maar ben toch bang dat er echt te veel speling op zit.
grappig trouwens dat de Febi steun die ik haalde precies hetzelfde was als de BMW steun maar het BMW logo is weggedremeld:
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
R53, '03 Gyeon Prime coating en gepolijst...
Gisteren nog snel een 1360 multiriem gehaald en bcr8es bougies gehaald. Vanochtend vroeg in de auto naar Spenki.. Op de brug al super snel de Pulley gewisseld door deze vakman
bleek alleen ineens mijn koppelingsleiding te lekken... En na nog wat zaken na te hebben gekeken kwamen we erachter bij het intrappen van de koppeling het alle kanten op spoot... Inmiddels door Roy op de trein gezet en hij zet hopelijk morgen de leiding erop. Super tof door de snelle actie van Roy wss morgen alweer de weg op! Echt top 

Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Helaas duurt de pechdag verder vandaag... en valt me macbook ook nog even lekker uit mijn tas op station Hengelo...arghhhh

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Poeh he, net toen jij vroeg of je alsjeblieft als alternatief vervoer met die gele mocht rijden, brengt hij je naar het treinstation....
Succes met de reparatie maar hij is wel in goede handen en je zal er ook geen hoofdprijs voor betalen (in tegenstelling tot wanneer je ergens langs de weg stilvalt met koppelingsprobleem).
Succes met de reparatie maar hij is wel in goede handen en je zal er ook geen hoofdprijs voor betalen (in tegenstelling tot wanneer je ergens langs de weg stilvalt met koppelingsprobleem).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Haha! Ja Marcel dat dacht ik ook even ja! Was ik wel nog vrolijker naar huis gegaan. Helaas bleek er nog wel het een en ander tegen te zitten vanochtend met de montage.. Zit nu in de trein richting Enschede dan gaan we zo wel zien of ik weg kom daar 

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Mag wel maar lukt nog niet.
Dat ontluchten vd koppeling geeft altijd problemen bij de S
Dat ontluchten vd koppeling geeft altijd problemen bij de S

- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Nou zoals Roy al zegt kon die me weer afzetten bij de trein
. Hopelijk als die even blijft staan komt er wat meer lucht naar boven! Voor de rest klinkt ie wel lekker met die nieuwe Pulley... Thanks weer naar Roy voor de super service! 

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik voel je frustratie Roy!
wel klote voor jou Dion... maarja is nou eenmaal niets aan te doen helaas...
wel klote voor jou Dion... maarja is nou eenmaal niets aan te doen helaas...
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Ach ja! Liever dat het straks goed is denk ik dan maar 
Wel had ik ook nog een zekering die er de hele tijd uitvloog (F3) waardoor de auto niet uit te lezen was en ook het klokje het niet meer deed. Dit laatste was al zo toen ik de auto kocht maar na het wisselen van een zekering ging het een paar dagen goed.
Nou blijkt dat F3 zowel het klokje zekert als dat het de constante plus levert aan de OBD stekker. Na veel kijken in de bedradingsschema's kan het alleen maar zijn dat er of draadbreuk is of er kortsluiting is in het kapje van de OBD. Wanneer ik het kapje er namelijk niet op doe of voor de helft knalt de zekering er niet uit...
Als ik de auto uit Enschede terug heb maar eens kijken!

Wel had ik ook nog een zekering die er de hele tijd uitvloog (F3) waardoor de auto niet uit te lezen was en ook het klokje het niet meer deed. Dit laatste was al zo toen ik de auto kocht maar na het wisselen van een zekering ging het een paar dagen goed.
Nou blijkt dat F3 zowel het klokje zekert als dat het de constante plus levert aan de OBD stekker. Na veel kijken in de bedradingsschema's kan het alleen maar zijn dat er of draadbreuk is of er kortsluiting is in het kapje van de OBD. Wanneer ik het kapje er namelijk niet op doe of voor de helft knalt de zekering er niet uit...

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is wat lastig te zien, maar in het kapje zelf zit ook nog een contact + een weerstandje volgens mij... kon daar wel eens inzitten inderdaad!DionHPT schreef:Ach ja! Liever dat het straks goed is denk ik dan maar
Nou blijkt dat F3 zowel het klokje zekert als dat het de constante plus levert aan de OBD stekker. Na veel kijken in de bedradingsschema's kan het alleen maar zijn dat er of draadbreuk is of er kortsluiting is in het kapje van de OBD. Wanneer ik het kapje er namelijk niet op doe of voor de helft knalt de zekering er niet uit...![]()

- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Re: R53, '03 Bezoek aan dokter Spenki!
Ja daar gok ik het maar op! Morgen om 4 uur maar eens kijken of hij met me meewil! Gave auto heb je trouwens Martijn staat er al wel even lijkt het? 

Onze sponsors