Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik volgas doortrek de auto ineens inhoud rond de ca. 5500 toeren. Daarna kan ik doen wat ik wil, maar alle power is ineens weg. Op de snelweg in z'n 5 trekt ie dan heeeeel langzaam op.
Ik heb geen turbodruk meter, maar het lijkt alsof de druk ineens 0 is. Al blaast de BOV wel z'n best af.
Het vreemde is dat wanneer ik daarna even zachtjes gereden heb (haakse bocht) of stil ben gaan staan (stoplicht) dat ie daarna weer volle druk heeft, alsof er niks aan de hand is.
Het voelt niet als een fuelcut, je hoort niks, hij houdt gewoon ineens in. Het voelt alsof de inlaatbuis van de turbo dicht gezogen word. Dat heb ik ooit in mijn Impreza gehad met een siliconen slang en 1,8 bar turbodruk... Lijkt me sterk dat die miniturbo van de mini de aanzuigbuis dichtzuigt

Geen meldingen op de boordcomputer en de motor loopt verder gewoon netjes. De motor is op een BOV na helemaal standaard JCW.
Wat wel vermeld mag worden: de motor ratelt bij een koude start, als de auto een tijdje stil heeft gestaan, en de distributie moet binnenkort vervangen worden. Ik verwacht niet dat het er iets mee te maken heeft, maar toch.