In afwachting van de post

Stel je hier even voor.
eenmarcel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

In afwachting van de post

11 mar 2015, 12:15

Ik las ergens op de site dat het voor bepaalde forum onderdelen handig is om je eerst voor te stellen...
Daarnaast schijnt het ook beleefd te zijn dus bij deze:

Ik zit op dit moment in afwachting van de post te wachten achter mijn PC....
Bij de post moeten de papieren zitten van de RDW. Ik heb namelijk het nummer van mijn kentekencard nodig voor de aanvraag van de nummerplaten.... Erg frustrerend als hij al sinds 9 maart 10:14 door de RDW erkend is als auto die geschikt is voor de nederlandse wegen......
Gisteren zelfs de postbode aan z'n mouw getrokken of er al post was....

Maar goed waar gaat het om:
Na in 2001 meerdere mini's versleten te hebben (27-HP-ND mini cooper met panorama dak: ja ik had de primeur met de slecht gekitte ramen waardoor de a-stijl vol liep - en dat is niet handig als daar het relais zit voor onder andere het panorama dak! en de primeur met de kapotte voorstoel en de primeur met de verkeerde nokkenas)
daarna een automaat gehad die bij elk verkeerslicht afsloeg.... en daarna nog een automaat die ik bij 998 kilometer uit frustratie heb ingeleverd omdat deze ook onbetrouwbaar was.(12-JR-TV)

In 2008 hebben we (eigenlijk mijn vriendin) een mini cooper clubman (46-ZH-HD) via de lease gereden. Enorm veel plezier mee gehad en samen met onze 3 meiden leuke vakanties beleefd in Italie en Spanje! Na 6 jaar trouwe dienst en 180k op de teller moest hij eruit en mocht ze helaas geen mini meer... ze rijdt nu een Quashqai en die bevalt op zich prima...MAAR

Mijn trouwe Bora was toe aan vervanging en met het oog op de kinderen en eventuele vriendinnetjes die mee willen waren we druk op zoek naar een Espace achtige auto. Altijd handig om 7 zitplaatsen te hebben toch?!
Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan: stiekum in Duitsland wat onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat deze qua prijs niet heel veel interessanter waren dan de nederlandse prijzen.... Verdwaald op internet kwam ik in Italie uit: daar vond ik een Mini Clubman Cooper S. Iets boven ons espace budget: toch voorgelegd aan de baas thuis en ineens werd het budget opgerekt.

Dat was begin Februari. nog dezelfde week tickets geboekt naar Italie, de auto gereserveerd en kenteken+verzekering geregeld. Want ja waarom zou je niet ongezien een auto in Italie kopen? je moet een beetje lef hebben in het leven toch?
Gelukkig verliep alles anders dan we gepland hadden ;-( de persoon in kwestie had, net als veel andere italianen, een belastingschuld. Onverrichte zaken de volgende dag op kosten van de eigenaar naar huis gevlogen.
Een week later ging de telefoon dat de auto vrij was gegeven door de belastingdienst.
Aangezien mijn broertje toch voor zaken naar Italie moest hebben we gelijk maar een bus en trailer gehuurd en zijn we hem gaan halen...
Een marathonrit van Amersfoort via Hulshorst over Oostenrijk naar Rimini (voor zaken) en vervolgens even oversteken naar Pisa (auto opladen) en weer terug via Oostenrijk. 42 uur onderweg maar hij was binnen!

Maandags gelijk naar de RDW voor de inschrijving en even snel (2 weken)een ingewikkeld papier traject met de Italianen afgehandeld.

Dus het is nu nog wachten tot meneer de postbode mijn kentekencard in de bus doet....
En dan kunnen we met onze volbloed Italiaanse mini clubman cooper S Chili rondtoeren!
Oh ja en dan wil de baas ook nog even dat de auto op haar naam komt want dat schijnt ze eerlijk te vinden want ik heb al de mini 850 en de echte mini clubman estate op mijn naam staan.
Ben benieuwd hoe lang mijn argument van de eerste nederlandse eigenaar overeind blijft voordat ze zelf met de papieren naar een overschrijdingskantoor gaat...

Foto's volgen nog wel een keertje...
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: in afwachting van de post

11 mar 2015, 12:23

Zo, kijk dat is een beste voorstelronde :P
Welkom!

Wat een gedoe zeg op die manier impoteren. Ben ik stiekem toch blij dat ik m in Duitsland ben wezen halen...

Maar kan de belastingdienst je iig niet de gegevens vertrekken om je kentekenplaten te gaan halen?
Want nu betaal je wel belasting gok ik zo.. en verzekering..

Laat de foto's maar snel doorkomen! Doe ook gelijk maar van die andere MINI's 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

11 mar 2015, 12:51

Wauw, idd een prachtig verhaal in je voorstel topic.
Hopelijk doet de post het vandaag naar wens en kun je verder met alles zodat je snel in de nieuwe clubman kunt rijden.

En idd, :Foto zien we allemaal graag.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
eenmarcel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 mar 2015, 13:01

Rijdend shot van mijn clubman estate: kleine straatracer met 102 pk Afbeelding
De handelsreis in Italie: een mooie Ape opgehaald , wat race scooter onderdelen en natuurlijk de cooper S
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 mar 2015, 13:14

Die 2e foto komt me wel heeeeeel bekend voor.. ik ga ff kijken of die van mij er nog staat :mrgreen:

Zelfde kleurstelling, strepen en velgen!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
eenmarcel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 mar 2015, 13:20

De velgen moet ik helaas vervangen want die zijn een beetje gesneuveld in het snelle en playboy achtige leventje van de vorige eigenaar (had ik al gemeld dat hij de eerste eigenaar was en ik dus de tweede en dat het dus echt zonde is als mijn vriendin hem perse op haar naam wil???)
Dus ben op zoek naar mooie velgen.... tips voor 17 of 18 inch velgen zijn welkom.... Ik heb al staan kwijlen bij die XXR's bij "te koop" maar die liggen net boven mijn budget...
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 mar 2015, 13:43

Je kan eens kijken bij JapanRacing, die hebben ook wel vergelijkbare velgen.

Ik zou voor 17" gaan, bij 18" lever je echt heel veel comfort in.
Daarbij lijken je remmen ook ineens een stuk kleiner. Moet je die ook gelijk weer upgraden ;) haha
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mar 2015, 17:16

Yap racing :))

Afbeelding
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

in afwachting van de post

11 mar 2015, 17:54

U riep remmen upgraden?

Afbeelding

PM maar voor details Afbeelding

Mooi introductie verhaal! Welkom hier!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 mar 2015, 17:58

Welkom en veel plezier hier :rijden
eenmarcel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: In afwachting van de post

15 mar 2015, 14:12

De remmen zijn (helaas?) net rondom vernieuwd... ze konden nog wel even mee maar zekerheid voor alles... helaas dus want zo'n mooie upgrade lijkt me wel wat.

De post was woensdag om 15.00 binnen en om 17.00 kon ik eindelijk rijden dankzij het garagebedrijf uit Soest die dit fantastisch heeft afgehandeld!

Inmiddels heeft de RDW alweer nieuwe post gestuurd: de auto staat op naam van mijn vriendin... Leek haar een leuk kadootje voor ons 18 jarig jubileum (tja welke emoticon moet je hier nu bij plaatsen?).
Gelukkig is het mijn daily driver dus ach wat maakt het uit!

Dus nu hard op zoek naar het liefst betaalbare originele webspoke R98's of vergelijkbare velgen met goede banden...
eenmarcel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

20 jul 2016, 22:23

zo al weer een tijdje niet meer op het forum geweest.
Afgelopen jaar weer met veel plezier en een grote glimlach gereden in de clubman...
Echter van de week naar een occasion dealer geweest om naar een Grand C4 picasso te kijken.
Toch wel handig met 3 kinderen en veel vriendinnetjes die mee willen rijden.

helaas tot onze teleurstelling, onder het mom van geen foto-geen auto, bijna onverrichte zaken naar huis gegaan...

Toch maar even samen met de vriendin door de showroom gelopen...
beneden stond een mooie blauwe Countryman. Dus het hart ging al weer iets sneller kloppen.
De auto vluchtig bekeken maar het was het net niet.

Nog even boven kijken bij de exclusievere auto's en daar stond hij: Nee geen C4 picasso of andere praktische 7 zitter. Want o wat zijn die dingen handig als je vaak met 6 of 7 personen weg wil...

Nee er stond een Countryman, cooper S all4 in exact de juiste kleurstelling bij de deur.
Na een korte proefrit en wat gesteggel over de prijs zijn we vanaf aanstaande vrijdag de trotse eigenaar van een CM!
De clubman zal helaas plaats moeten maken op de "oprit" .
Nu ik het zeg dat heeft onze 78-er clubman ook al moeten doen. Hiervoor is een mini marcos met 7-poort motor voor in de plaats gekomen (de supercharger plannen hiervoor zijn ook al in de maak)

Mijn vriendin is superblij en kan ook niet wachten tot vrijdag. Ik ook niet... ik lig er 's avonds wakker van, of is dat van de hitte?
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

08 sep 2016, 22:02

Welkom, mooie Clubman. Veel plezier ermee :wink:
Klik hier voor mijn SYR

Terug naar “Who are U?”