Dit spaart in ieder geval aardig in de verzendkosten.
- Een 'no-holes dashmount' kost 19.95 GBP excl. VAT (onafhankelijk van het model). Dat is 23,44 GBP incl. VAT, omgerekend naar Euro's dus ca. 32,11 EUR.
- Verzendkosten naar Nederland zijn normaal 7,50 GBP excl. VAT, omgerekend ca. 12,08 EUR incl. VAT. Bijna de helft van de dashmount dus.
Als we samen bestellen delen we de verzendkosten. Mochten we een leuk aantal halen zal ik ook navragen of er nog groepskorting in zit.
Reken bij 5 deelnemers dus op ca. 35,- EUR per stuk incl. btw en verzenden. Scheelt je ongeveer een tientje ten opzichte van alleen bestellen (toch weer 30% korting

Ik wil de bestelling wel verzorgen en de dashmounts meenemen naar een meeting (of je kunt ze op komen halen in Eindhoven).
De No Holes Dashmount
Met de dashmount kun je zonder boren je carkit bevestigen op een gunstige locatie. De kit maakt gebruik van de schroeven van de radio en zit dus muurvast (in tegenstelling tot het plaksysteem van Brodit). Je kunt ermee je telefoon, PDA of navigatiesysteem bevestigen.
Zie hier wat informatie en fotos, gemaakt door Berthil:
NB: Ze hebben ook een model voor de R56. Ik heb nagevraagd of dit ook voor LHD MINI's geschikt is, ik laat het antwoord hier weten.Berthil schreef:Deze gaat onder de twee schroeven waarmee de radio vast zit. Even de rechtse downtube loshalen, de twee schroefjes waarmee de radio rechts vastzit er uit halen en er weer opschroeven met de no-holes dashmount er onder. Het zit nu muur vast en prettige bijkomstigheid is dat de bijrijder meer knieruimte heeft want de PDA zit nu wat meer naar rechts, de draden heb ik meteen ook wat mooier weggewerkt.
Het is trouwens een universele houder, ook geschikt voor telefoons e.d.
![]()
Deelnemers
Nexus (R50/R52/R53)
Noukieeeee (R50/R52/R53)
Sam (R56)
MR (R50/R52/R53)