Hoi,
Mijn GP heeft wielbouten met een diameter van 14mm. Nu heb ik me laten vertellen dat andere type's van Gen1 Mini's 13mm diameter wielbouten hebben.
Passen aftermarket velgen met de goede steek en specificaties altijd of moet ik heeeel specifiek letten op de diameter van de gaten? of zijn de gaten in de velgen altijd 14mm of groter en centreren de bouten het wiel?
Wielbout-velgen vraag
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Wielbout-velgen vraag
volgens mij past dat allemaal gewoon 
m12 hebben andere 1e generatie mini's.

m12 hebben andere 1e generatie mini's.
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ja past gewoon. M12 hebben idd de 1ste Gen op de GP en de laatste Cabbies na volgens mij... Dat laatste weet ik niet 100% zeker
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Thanks mannen,
Speedy na mijn mislukte poging om jouw CS'en te kopen
ga ik nu een paar CS'en opknappen. Mooi dat ze zonder gedoe, met te kleine gaten, passen.
Speedy na mijn mislukte poging om jouw CS'en te kopen

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
De bouten centreren het wiel niet. Daarvoor heb je centreerringen, of een velg die passend is op de naaf. De naafdiameter bij MINI's met steek 4x100 is 56,1mm.
De boutgaten in de velg uiteraard wel effe meten, zou zonde zijn als je de wielbout er niet doorheen krijgt.
De boutgaten in de velg uiteraard wel effe meten, zou zonde zijn als je de wielbout er niet doorheen krijgt.
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
volgens mij hadden de late cabbie's met M14 met fijn draad..
maar jij hebt gewoon M12 Fred!
maar jij hebt gewoon M12 Fred!
- speedy
- NMC Legend
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo ver ik weet hebben GP's en in ieder geval de latere cabrio's zoals de mijne M14!
- speedy
- NMC Legend
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De boutgaten zijn hetzelfde, zodat je alle OEM MINI Gen2 velgen (die met M14 waren gemonteerd) ook gewoon op een Gen1 Mini kan monteren met M12 bouten zolang je je eigen bouten gebruikt.
De GP en de latere cabrios (vanaf mid-juli 2006) hebben alvast de Gen2 wielbouten van M14. Dat stond hierboven ook al, maar de datum van verandering is medio juli 2006.
De GP en de latere cabrios (vanaf mid-juli 2006) hebben alvast de Gen2 wielbouten van M14. Dat stond hierboven ook al, maar de datum van verandering is medio juli 2006.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ze komen van een r55 dus die heeft m14 ik heb ook m14 en dezelfde wielen dus dan weet je toch dat het past
Onze sponsors