Shag's Dark Silver R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Shag's Dark Silver R53

06 apr 2015, 22:58

Ziet er weer goed uit.. Bijna af..:)
Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2015, 00:19

Shag schreef:Buisje wat naar binnen ging was om de een of andere reden afgebroken.
Gelukkig kunnen ze een hoop in de medische wereld tegenwoordig ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2015, 14:16

Thomas schreef:Dik Sjaak! Blijft een lekkere bak! Vind carbon vaak mwah, maar bij je interieur klopt het gewoon!
^^^^ Dat vind ik nou ook^^^ op dat mwah dan na :mrgreen: dikke bak hoor
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2015, 21:36

Dank heren! :D

Hoewel ik inmiddels ruim 5 jaar Mini (R53) rijd en m'n auto's daarvoor het niet langer dan een jaar volhielden (en dat bedoel ik niet technisch :mrgreen: ) doordat ze snel gingen vervelen, blijft er bij de R53 telkens weer bij élke rit een glimlach ontstaan! Echt een heerlijk en tijdloos bakkie :-))
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2015, 21:42

Blijft een geweldige auto, Sjaak! 8) Die UJ's zijn ook echt om te :-PP
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2015, 23:39

Afbeelding

Daar stonden we dan een paar uur geleden.

Bespreking gehad op het hoofdkantoor in Amsterdam, op de terugweg A2 file. Ontzettende fiklucht, dacht met een collega (bijrijder) dat het een auto naast of voor ons was in de file.. Even later file opgelost, ging het gas erop naar 100 a 120 km/u en ineens brak ze uit.. Alsof je extreme aquaplaning had, dat idee.. Meteen aan de kant gezet (wat nog even lastig was gezien de drukte op dat moment) en geconstateerd dat de band linksachter geheel aan gort is. De bandwang is als het ware losgescheurd van het loopvlak.. :X Zal morgen eens een foto van die band maken. Tevens bandjes vervangen (incl. de voorzijde) omdat ik de huidige voor geen meter meer vertrouw.. Oorzaak iemand? Overigens opmerkelijk genoeg ook geen melding gehad m.b.t. de bandenspanning.. :s

Gered door Sander en nog hulp aangeboden van Coen! Beide ontzettend dank heren! :-))
coendek
Stoepsleutelaar

21 mei 2015, 23:42

ik woonde gelukkig maar 5min van je vandaag.. maar lag wel lekker in bad.. :)

next time... dan mag je gerust "ja" zeggen tegen mn hulp!! :)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2015, 00:39

Thanks Coen :icon_top:

Bandenvraag: er moet snel nieuw rubber komen, stuit nu op Vredestein Ultrac Sessanta.. Als ik zo her en der wat sites lees lijken mij dit prima bandjes en misschien wel beter dan de Pirelli P Zero Nero's die ik er nu nog onder heb. Nu ben ik benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met deze band (De Vredestein Ultrac Sessanta dus)?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Shag's Dark Silver R53 | Bandenvraag! P.13

22 mei 2015, 07:28

Mijn volgende band wordt waarschijnlijk de Nexen N8000. Lees er zeer positieve berichten over op de Duitse fora en in de test komt hij er ook uit als "zeer aanbevelingswaardig". Daarnaast is de prijs wel heel leuk dus dan is het heel lekker gummen als je weet dat het geen 150-200 euro per band kost. :mrgreen:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2015, 08:30

Loopvlak dat loslaat kan komen door rijden met lage spanning, maar kan dus ook in de file gebeurd zijn. Hoe oud waren ze?

Mijn persoonlijke voorkeur is Michelin, die ook op nat en qua rijgeluid goed scoren vaak. Zitten nu Pilot Super Sport onder m'n Zweedse vehikel, topbandjes. Weet alleen niet vanaf welke maat ze er zijn, al reden we laatst de nieuwe Corsa OPC, waar ze ook onder zaten. Vredestein heb ik gevoelsmatig niets mee, maar door omstandigheden kwamen hun winterbanden toch (nieuw) onder m'n Volvo. En dat is eigenlijk uitstekend bevallen... :)
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

22 mei 2015, 12:43

Arnaud van MINIacs heeft de Vredestein Ultrac Sessanta onder zijn GP2 liggen...

Schoenmakers vertelde ook al over de Nexen N8000. niks mis mee zei hij. ik ben gegaan voor bridgestone protensa S001
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2015, 13:38

Dank voor de input heren! Heb die Nexen vergeleken met de Vredestein en op tyrereview.co.uk scoren die vredesteins toch wel erg goed, en een (vind ik) behoorlijk stuk beter dan die nexen. Kanttekening: Vredestein is beoordeeld d.m.v. een gemiddelde van 207 reviews en de nexen een gemiddelde van 36.. De Bridgestone zit er tussenin maar wel met slechts 8 reviews so far.

Zal Wim eens vragen naar zijn ervaringen met die Vredesteins.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2015, 14:04

Ik zou gewoon even wat bandentests lezen van bijvoorbeeld EVO en Auto Motor & Sport, en dan zelf je conclusies trekken en bekijken welke eigenschappen je zelf relevant vindt voor het eindoordeel. Het nadeel van reviews door gebruikers is dat je niet weet wat men verder voor referenties heeft, en dat men vaak ook een aankoop probeert te verantwoorden. :)

Terug naar “Show your ride”