Helaas vandaag weer een vers oliespoor op de parkeerplek. 1 maand geleden is de carterpakking vervangen. Lekkage lijkt van voren te komen, dus O-ring krukassensor????
Kan dat makkelijk te zien zijn als de mini op de brug staat of moet daar eerst het een en ander van de mini gedemonteerd worden??
O-ring krukassensor
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kan op de brug of op de grond!
Op de grond alleen je linker motor steun weghalen!
Krikje mer een klosje iets de motor omhoog halen zodat je
De steun ertussen weg kunt halen en voila!
Re: O-ring krukassensor
hoolig@n schreef:Helaas vandaag weer een vers oliespoor op de parkeerplek. 1 maand geleden is de carterpakking vervangen. Lekkage lijkt van voren te komen, dus O-ring krukassensor????
Kan dat makkelijk te zien zijn als de mini op de brug staat of moet daar eerst het een en ander van de mini gedemonteerd worden??
Kan op de brug of op de grond!
Op de grond alleen je linker motor steun weghalen!
Krikje mer een klosje iets de motor omhoog halen zodat je
De steun ertussen weg kunt halen en voila!
- Manick
- Sponsor
Bericht
Hier wat foto's toen ik de o-ring ging vv, handigste is een brug te gebruiken.
Je hoeft alleen maar de achterste motor steun los te halen en dan kan het blok kantelen

Je hoeft alleen maar de achterste motor steun los te halen en dan kan het blok kantelen

- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Als je die buurt even goed ontvet met remmenreiniger ofzo dan kun je zien of het daar vandaan komt. Wel aannemelijk als je de carterpan al gedaan hebt.
Ik heb de voorkant eraf en de radiator los gehaald omdat je dan toch wat lekkerder kunt ontvetten en schoonmaken want het is een hoek waar veel zand blijft hangen.
Succes man
Ik heb de voorkant eraf en de radiator los gehaald omdat je dan toch wat lekkerder kunt ontvetten en schoonmaken want het is een hoek waar veel zand blijft hangen.
Succes man

- hoolig@n
- Nieuwsgierig
Bericht
Linker motorsteun weg halen, bedoel je bestuurderskant of passagierskant????
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Je bent bijna een jaar verder, gaat het er nu toch van komen??hoolig@n schreef:Linker motorsteun weg halen, bedoel je bestuurderskant of passagierskant????

- hoolig@n
- Nieuwsgierig
Bericht
Vorig jaar de ring laten vervangen op de brug, nu lekt hij weer en wil het nu zelf doen.
Dus als je de motorsteun weg haalt kun je erbij??
Dus als je de motorsteun weg haalt kun je erbij??
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Ik zou het altijd via de voorkant doen, radiator los (indien airco allebei), aanzuigbuis los en dan kun je ook alles lekker schoonmaken en hoef je niet te wrikken in kleine ruimtes. (maar dat is persoonlijk en ik heb geen brug)
O ring invetten en schroefdraad van de sensor lekker schoonmaken en beetje vet erop, op het gemakje een dag voor uittrekken.
O ring invetten en schroefdraad van de sensor lekker schoonmaken en beetje vet erop, op het gemakje een dag voor uittrekken.

- hoolig@n
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb ook geen brug en wil eigenlijk zo min mogelijk werk hebben. Dus als iemand hier en how to do it heeft met het weg halen van de motor steun ben ik erg geholpen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat wat mensen hier in de war zijn met krukas sensor en nokkenas sensor.
Beide heb ik deze zomer vervangen maar lekkage is nog niet weg dus ik denk dat het krukas keerring lek is aan de versnellingsbak kant. Afdichtingen voor kleppendeksel en carter had ik al vervangen.
De nokkenas sensor zit linksboven en daarvoor moet je inderdaad de linker motorsteun verwijderen (als je met het gezicht naar de motor toe staat aan de voorkant van de auto). Dit is een redelijk makkelijke klus.
De krukassensor (zoals in de naam van het onderwerp) is lastiger maar goed te doen als je de voorkant van de auto 10cm naar voren doet. Dat kan makkelijk door van die buisjes met binnenin schroefdraad te gebruiken en over de bovenste twee bouten te draaien. Je kan dan de hele voorkant inclusief radiator over de buisjes 10 cm naar voren trekken om genoeg manoeuvreerruimte te creëren. De bumper, alu balk en twee subframe steuntjes zijn er dan natuurlijk al af voordat je dat kan doen. Aanzuigbuis en motorsteun kan blijven zitten.
De ruimte heb je nodig want rond de sensor zit meestal veel zand en andere rotzooi, zeker als het daar lekt want dat trekt nog meer zand aan. Beter alles schoonmaken met de sensor er nog in zodat je bij schoonmaken geen zand door het open gat je carter in duwt. Nieuwe ringen insmeren met wat nieuwe of oude olie om knellen tijdens montage te voorkomen. Het is allemaal goed te doen maar wel krap daar.
Beide heb ik deze zomer vervangen maar lekkage is nog niet weg dus ik denk dat het krukas keerring lek is aan de versnellingsbak kant. Afdichtingen voor kleppendeksel en carter had ik al vervangen.
De nokkenas sensor zit linksboven en daarvoor moet je inderdaad de linker motorsteun verwijderen (als je met het gezicht naar de motor toe staat aan de voorkant van de auto). Dit is een redelijk makkelijke klus.
De krukassensor (zoals in de naam van het onderwerp) is lastiger maar goed te doen als je de voorkant van de auto 10cm naar voren doet. Dat kan makkelijk door van die buisjes met binnenin schroefdraad te gebruiken en over de bovenste twee bouten te draaien. Je kan dan de hele voorkant inclusief radiator over de buisjes 10 cm naar voren trekken om genoeg manoeuvreerruimte te creëren. De bumper, alu balk en twee subframe steuntjes zijn er dan natuurlijk al af voordat je dat kan doen. Aanzuigbuis en motorsteun kan blijven zitten.
De ruimte heb je nodig want rond de sensor zit meestal veel zand en andere rotzooi, zeker als het daar lekt want dat trekt nog meer zand aan. Beter alles schoonmaken met de sensor er nog in zodat je bij schoonmaken geen zand door het open gat je carter in duwt. Nieuwe ringen insmeren met wat nieuwe of oude olie om knellen tijdens montage te voorkomen. Het is allemaal goed te doen maar wel krap daar.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Als je wel je hele front verwijderd, dan is het op dit filmpje makkelijk te zien.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors