Johan's R56 FJCW Senna Edition
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Nee, daarom... dan begint het gedoe weer van voor af aan, waar het met de Impreza helemaal mis mee is gegaan. Ik moet gewoon van die motor af blijven.. MAAR HET IS ZO MOEILIJK!
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Mini (f)JCW
gewoon in je achterhoofd houden dat het toch niet heel gaat blijven dan is het wat makkelijker 

- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Ja daarom... Focus!
Wielen, schroefset, banden, wrap, OEM accessoires verzamelen... en vooral rijden. Dat ga ik dit jaar doen. Niet meer.
Famous last words..
Wielen, schroefset, banden, wrap, OEM accessoires verzamelen... en vooral rijden. Dat ga ik dit jaar doen. Niet meer.
Famous last words..
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Als je rol geluid belangrijk vind dan zou ik absoluut niet gaan voor een band met V profiel zoals de Federal want een V profiel staat er om bekend dat deze sneller cuppen en dus afrol geluiden gaan maken 

- Chrisovitjs
- Enthousiast
- Locatie: Hengelo
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Het is al weer even stil, maar ik heb niet stil gezeten 
Er is een schroefset en banden besteld, dus binnenkort kan ik daar mee aan de gang. Ondertussen ben ik druk aan het ontwerpen en folie aan het zoeken voor de wrap die er ook nog op moet komen.
Ondertussen heb ik al een beltline gekocht een aangebracht. Zo'n voorgesneden strook is toch makkelijker dan zelf gaan liggen klooien met folie of dip.



Er is een schroefset en banden besteld, dus binnenkort kan ik daar mee aan de gang. Ondertussen ben ik druk aan het ontwerpen en folie aan het zoeken voor de wrap die er ook nog op moet komen.
Ondertussen heb ik al een beltline gekocht een aangebracht. Zo'n voorgesneden strook is toch makkelijker dan zelf gaan liggen klooien met folie of dip.


- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Gisteren heb ik de Cravenspeed telefoonhouder ontvangen en meteen gemonteerd.

Ik ga hem alleen nog aan de rechterkant van de teller plaatsen. Dat lijkt me net wat prettiger met het bedienen van de telefoon. En ik moet nog ergens een jack-kabel door het dashboard leggen, zodat die niet altijd door het interieur slingert.

Ik ga hem alleen nog aan de rechterkant van de teller plaatsen. Dat lijkt me net wat prettiger met het bedienen van de telefoon. En ik moet nog ergens een jack-kabel door het dashboard leggen, zodat die niet altijd door het interieur slingert.
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Owja, en de banden en wielen zijn klaar en morgen krijg ik mijn schroefset. Hopelijk ik de boel zondag monteren 



- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Duuuuuuuurt laaaaaaaaang!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Zit het er al onder?! Hahahaha sorry nu kan ik het zelf eens zeggen!!!:p
I.p.v iedereen tegen mij:D
I.p.v iedereen tegen mij:D
- Timini
- Be Mini
- Locatie: Borne
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Het zijn geen Fifteen52's, maar Tecnomagnesio's 
Anyway, na lang wachten kon ik zaterdag bij de meeting van RA-Performance mijn mooie nieuwe schroefset ophalen. Thuis had ik alles al klaar gezet om zaterdagavond en/of zondag de boel in elkaar te schroeven. Op de meeting stelde Kevin voor om de set direct bij RA op de brug te monteren. Even aan Rinze voor gelegd en die vond het wel tof. Dus direct aan de slag gegaan. Ik zo blij als een kind dat ik onder professionele begeleiding de boel kon monteren en over een uurtje of wat al laag naar huis zou kunnen rollen.


Richard hielp ook mee, hier naarstig op zoek naar de hoogteafstelling voor de achterste poten:

Nadat we de topmounts over hadden gezet en alles klaar hadden voor demontage ontdekten we dat er van de achterste veerpoten een opvul-bus miste.. vreemd... bij Richard zat die wel gewoon bij de set.. Dus terwijl er een oplossing bedacht werd ging ik vast de voorste veerpoot vast zetten.
En dat lukte maar niet.... Ik snapte er niets van. Leek wel of er nog moertjes op de bouten zaten. Ze wilden maar niet door de gaatjes vallen
"Het zal toch niet dat het boutpatroon niet klopt? Of zou ik nog een gat moeten boren? Huh??".
Dus met de mededeling dat de voorste poot ook niet past naar Kevin en Richard en toen viel het kwartje... "Zou de set voor een R53 zijn?". Even de sticker op de doos bekeken en jahoor, de set is voor een R53. "Kak... en nu?". Dan maar alles terugzetten
Er word nu een nieuwe set geregeld en uitgezocht waar het fout is gegaan. Kan gebeuren, maar het is wel erg teleurstellend als je net de kans hebt gekregen om in een perfecte situatie de boel te monteren.
Maar goed, Kevin heeft de auto aan de onderkant ook een beetje nagekeken en bleek dat de airco lek is en het rechter achter wiellager versleten is. Dat laatste was me al bekend, en zaterdagavond kreeg ik toevallig ook al een nieuw lager binnen.

Ook bleek dat mijn voorbanden iets verder versleten waren dan ik dacht (canvas zichtbaar), dus thuis alvast maar mijn nieuwe wielen en banden gemonteerd. Zonder schroefset ziet dat er wel erg debiel uit, maar het is beter dan doodgaan door een klapband.
Maar goed... lang verhaal. Nu wachten op de goede schroefset, het lager monteren, de airco laten controleren en repareren, de achterste remschijven vervangen en de inlaatkanalen laten wallnutblasten en dan zou de auto klaar moeten zijn voor de zomer.

Anyway, na lang wachten kon ik zaterdag bij de meeting van RA-Performance mijn mooie nieuwe schroefset ophalen. Thuis had ik alles al klaar gezet om zaterdagavond en/of zondag de boel in elkaar te schroeven. Op de meeting stelde Kevin voor om de set direct bij RA op de brug te monteren. Even aan Rinze voor gelegd en die vond het wel tof. Dus direct aan de slag gegaan. Ik zo blij als een kind dat ik onder professionele begeleiding de boel kon monteren en over een uurtje of wat al laag naar huis zou kunnen rollen.


Richard hielp ook mee, hier naarstig op zoek naar de hoogteafstelling voor de achterste poten:

Nadat we de topmounts over hadden gezet en alles klaar hadden voor demontage ontdekten we dat er van de achterste veerpoten een opvul-bus miste.. vreemd... bij Richard zat die wel gewoon bij de set.. Dus terwijl er een oplossing bedacht werd ging ik vast de voorste veerpoot vast zetten.
En dat lukte maar niet.... Ik snapte er niets van. Leek wel of er nog moertjes op de bouten zaten. Ze wilden maar niet door de gaatjes vallen

Dus met de mededeling dat de voorste poot ook niet past naar Kevin en Richard en toen viel het kwartje... "Zou de set voor een R53 zijn?". Even de sticker op de doos bekeken en jahoor, de set is voor een R53. "Kak... en nu?". Dan maar alles terugzetten

Er word nu een nieuwe set geregeld en uitgezocht waar het fout is gegaan. Kan gebeuren, maar het is wel erg teleurstellend als je net de kans hebt gekregen om in een perfecte situatie de boel te monteren.
Maar goed, Kevin heeft de auto aan de onderkant ook een beetje nagekeken en bleek dat de airco lek is en het rechter achter wiellager versleten is. Dat laatste was me al bekend, en zaterdagavond kreeg ik toevallig ook al een nieuw lager binnen.

Ook bleek dat mijn voorbanden iets verder versleten waren dan ik dacht (canvas zichtbaar), dus thuis alvast maar mijn nieuwe wielen en banden gemonteerd. Zonder schroefset ziet dat er wel erg debiel uit, maar het is beter dan doodgaan door een klapband.
Maar goed... lang verhaal. Nu wachten op de goede schroefset, het lager monteren, de airco laten controleren en repareren, de achterste remschijven vervangen en de inlaatkanalen laten wallnutblasten en dan zou de auto klaar moeten zijn voor de zomer.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Mini (f)JCW
dat is wel zuur ja!
kom maar is door met een foto van de wielen onder de auto in hoge setup
kom maar is door met een foto van de wielen onder de auto in hoge setup
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Mini (f)JCW
Haha liever niet
Ik show ze wel als de auto dadelijk netjes op z'n poten staat

Ik show ze wel als de auto dadelijk netjes op z'n poten staat

Onze sponsors