Daarbij zijn de OEM-units smerig duur!
Ik als doorgewinterde knutselaar (

Ik ben begonnen met een oude lamp. Later heb ik nieuwere lampen gekocht voor het definitieve model.

1. De unit zoals deze in de auto zit.
2. Het glas gedemonteerd. Met een schroevendraaier rondom voorzichtig wrikken en met een dun en flexibel mesje de kit snijden.
3. Die diameter is 100mm. Hierop heb ik bepaald welke LED-ringen te bestellen.
4. 100mm LED-ringen besteld, COB-LED in dit geval. Geen losse leds te zien, dus een mooie ring licht.

1. Om de LED-ring passen te krijgen, moet er een stukje aan beide zijde weg gevijld worden. Om een dubbele ring te plaatsen, moet er uiteraard meer weggevijld worden.
2. Tadaaaa, hij past!
3. Zoals die eruit komt te zien incl. glas.
4. It's on fire!
Omdat de LED-ring helemaal aan de buitenzijde zit, zie je onder bepaalde hoeken niet de hele ring. Daarbij is de unit behoorlijk verzonken in de bumper.
Daarom heb ik gekozen om nóg een rind bij te bestellen. Een LED-ring die in de andere past, het lieft precies passend.

1. De LED-ringen passen goed in elkaar. Het verschil is MINImaal.
2. Ik heb er nu verdomd veel van af moeten vijlen! Nondeju wat een werk! Het is dus massief aluminium, de hele unit!
3. Past goed met het glas erop.
4. Met als resultaat: een mooie uniforme ring licht!

Hierna ben ik overgestapt op goede lampen, daarom glimmen ze zo mooi

Het glas kwam er een stuk moeilijker van af. De kit is nog flexibel als deze niet te oud is. Dus even met een schroevendraaier en en mesje tegelijk werken.
De kit verwijderen van het glas en uit de unit is een rotzooitje, doe dit vooral buiten!

1. De ringen zijn aan elkaar gesoldeerd. Hier al rekening gehouden met afstanden.
2. De lichtringen gesoldeerd op de oude fitting. Hiervan het topje afgezaagd om makkelijker te kunnen solderen.
3. Aan de onderzijde een kleine inkeping gemaakt voor een verstevinging voor de binnenste ring. Lang gezocht naar een oplossing! Uiteindelijk gevonden in een oud pasje. Dun, maar sterk. Het hoeft alleen de binnenste ring vast te houden, dus draagt niet echt iets.
4. Tadaaaaa, de testfit! Alles is nu gelijmt. Het glas zit gekit met standaard badkamerkit, die had ik nog staan

1. Taddaaaaaaaa, het past!
2. Overdag
3. In de avond
4. De laatste stap vooral niet vergeten! Genieten!

Gebruikte onderdelen
100mm COB-LED-ringen
90mm COB-LED-ringen
Het zijn allemaal nog telefoonfoto's. Goede foto's moet ik nog eens aan gaan werken. Nog niet de tijd voor genomen

Ik heb ook al ideeën voor een 2e setje. Als deze af zijn, zal ik dat tzt melden