Batje MCCS......
- speedy
- NMC Legend
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Re: Batje MCCS, Foto update
Thermostaat en koppelingen voor de oliekoeler (want die had hij al in huis net als ik)... Doosje moeten we dus delen...
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Ik heb gisteren mijn voorbumper er af gehad en dat zijn nagenoeg dezelfde (voorbereidende handelingen):
1. voorwielen verwijderen
2. afdekking in de wielbak aan de voorzijde loshalen (zorgen voor reserve/nieuwe body clips)
3. splijtnagel die wheel arch trim aan lower front bumper trim verbindt verwijderen
4. zwarte wheel arch trim vanaf voorzijde lostrekken en in z'n geheel verwijderen. Hierbij breken de meeste body clips kapot dus zorgen voor nieuwe clips (8 per kant benodigd dus 20 op voorraad leggen, heb je nog wat extra reserve)
5. front zender verwijderen door 7 boutjes los te draaien / te verwijderen
6. nieuwe fender monteren en boutjes vastzetten met torque 13 Nm (10 ft-lb)
7. in omgekeerde volgorde alles weer vastzetten
8. dit herhalen voor andere zijde.
1. voorwielen verwijderen
2. afdekking in de wielbak aan de voorzijde loshalen (zorgen voor reserve/nieuwe body clips)
3. splijtnagel die wheel arch trim aan lower front bumper trim verbindt verwijderen
4. zwarte wheel arch trim vanaf voorzijde lostrekken en in z'n geheel verwijderen. Hierbij breken de meeste body clips kapot dus zorgen voor nieuwe clips (8 per kant benodigd dus 20 op voorraad leggen, heb je nog wat extra reserve)
5. front zender verwijderen door 7 boutjes los te draaien / te verwijderen
6. nieuwe fender monteren en boutjes vastzetten met torque 13 Nm (10 ft-lb)
7. in omgekeerde volgorde alles weer vastzetten
8. dit herhalen voor andere zijde.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thanks voor de reacties. Voor de carbon fenders. Zoals ik al zei. T erop zetten is t probleem niet. Alleen dat ze minimaal twee cm breder moeten worden dan stock. En rollen gaat niet.. Daarom moet ik nog een keer met de leverancier praten over hoe en wat. Kijken of we iets kunnen regelen.
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
zou inderdaad zonde zijn als je de boel kapot rijd...
want het zijn geen goedkope dingen, maar dat weten we allemaal!
en 4 nieuwe smallere banden halen ga je neem ik aan ook niet doen?:P
Batje schreef:Thanks voor de reacties. Voor de carbon fenders. Zoals ik al zei. T erop zetten is t probleem niet. Alleen dat ze minimaal twee cm breder moeten worden dan stock. En rollen gaat niet.. Daarom moet ik nog een keer met de leverancier praten over hoe en wat. Kijken of we iets kunnen regelen.
zou inderdaad zonde zijn als je de boel kapot rijd...
want het zijn geen goedkope dingen, maar dat weten we allemaal!

en 4 nieuwe smallere banden halen ga je neem ik aan ook niet doen?:P
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Ik denk dat maatwerk misschien best mogelijk is maar dan hangt er waarschijnlijk wel een ander prijskaartje aan. Maar niet geschoten is altijd mis, misschien is het mogelijk en valt de prijs mee, wie weet. Op zich wel een vette mod als je dit toepast op je clubman 

- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
De prijs is alles behalve heel gek. Vooral voor zo'n paneel. Het extra werk gaat waarschijnlijk bestaan uit de gaten voor de bouten verstevigen zodat er extra gaten bij geboord kunnen worden en war extra vlees rond de randen zodat er wat schuif mogelijk geen zijn. en dan zorg ik zelf voor de afwerking van deze randen. Dus extra kosten komen er gelukkig niet bij dan
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Owja en nee. Smallere banden daar doen we niet aan haha.
Maar ik weet niet of Casper een foto kan maken van de bovenkant van de panelen. Waar de motorkap overheen valt. Is dat precies t zelfde als standaard?? Dus ook met dat omhoog staande randje??
Maar ik weet niet of Casper een foto kan maken van de bovenkant van de panelen. Waar de motorkap overheen valt. Is dat precies t zelfde als standaard?? Dus ook met dat omhoog staande randje??
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ff opgezocht, €65 voor een set: http://www.minitorque.com/forum/f869/no ... nis-39199/MartijnGizmo schreef:RTM heeft ze zowel in M14 als M12 (conversie van M14 naar M12 dus) voor de Gen2, niet eens heel duur volgens mij... Ff checken op https://www.facebook.com/RnTMini of hun subforum op MiniTorque.BMX schreef:Ik heb miss een oplossing voor de studs and nuts conversie voor andere R56 rijders. Helemaal definitief is het nog niet, maar dat hoor ik snel genoeg![]()
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ja zijn exact her zelfde volgensij hebben ze een mal gemaakt van de OEM panelen en die gebruikt voor deze

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Lijkt mij geen plan
Die zijn erg kort + hoop gedoe geweest over afbreken!MartijnGizmo schreef:Ff opgezocht, €65 voor een set: http://www.minitorque.com/forum/f869/no ... nis-39199/MartijnGizmo schreef:RTM heeft ze zowel in M14 als M12 (conversie van M14 naar M12 dus) voor de Gen2, niet eens heel duur volgens mij... Ff checken op https://www.facebook.com/RnTMini of hun subforum op MiniTorque.BMX schreef:Ik heb miss een oplossing voor de studs and nuts conversie voor andere R56 rijders. Helemaal definitief is het nog niet, maar dat hoor ik snel genoeg![]()
Lijkt mij geen plan

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het probleem met wielbouten en moeren is de kwaliteit. De onderdelen moeten een bepaalde (trek)sterkte hebben. Bij een wielbout of stud is dit vaak 9.8 of hoger.
Die kosten gewoon geld...
Die kosten gewoon geld...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Onze sponsors