My Mini Cooper S
- Brightness
- NMC Legend
- 2Kaatjes
- Be Mini
Bericht
Re: My Mini Cooper S - Mei maand mod maand
Cool! Ziet er erg goed uit!! Ben erg benieuwd naar het comfort. Zou graag wat willen doen aan veren......maar de baas......
Lucky 7 

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Allereerst dank jullie wel voor de complimenten en adviezen !
Na de proefrit en de was en poetsbeurt idd met een bakje koffie en en sigaretje op ons bankje voor aan de straat gezeten en de nieuwe hoogte eens een eerste evaluatie gegeven.
De drempels waar ik overheen moet, de heling die ik moet nemen in en uit de garage zijn geen probleem, met redelijk normaal rijden raak ik daar niks.
Ondanks dat de wagen al een keer uitgelijnd is staat het stuur nog net een minimaal ietsjes scheef, dus dat moet nog even hersteld worden.
Morgen ga ik toch mijn oude veren set nog even ophalen en dan plannen we maar meteen even een nieuwe afspraak (voor 22 mei
) in om dat even te fixen en, (denk ik nu), nog 1 cm'tje van de hoogte af te knabbelen.
Qua comfort kan ik alleen maar zeggen dat ik positief en aangenaam verrast ben, het lijkt net of het comfort er zelfs iets op vooruit gegaan.
Nu voor 85% een blije en tevreden Mini gek, maar na het stuurtje recht zetten en het extra cm'tje omlaag zal dat vast en zeker 110% worden.
Nog een paar foto's dan, gewoon omdat het kan zou Speedy zeggen

Na de proefrit en de was en poetsbeurt idd met een bakje koffie en en sigaretje op ons bankje voor aan de straat gezeten en de nieuwe hoogte eens een eerste evaluatie gegeven.
De drempels waar ik overheen moet, de heling die ik moet nemen in en uit de garage zijn geen probleem, met redelijk normaal rijden raak ik daar niks.
Ondanks dat de wagen al een keer uitgelijnd is staat het stuur nog net een minimaal ietsjes scheef, dus dat moet nog even hersteld worden.
Morgen ga ik toch mijn oude veren set nog even ophalen en dan plannen we maar meteen even een nieuwe afspraak (voor 22 mei

Qua comfort kan ik alleen maar zeggen dat ik positief en aangenaam verrast ben, het lijkt net of het comfort er zelfs iets op vooruit gegaan.
Nu voor 85% een blije en tevreden Mini gek, maar na het stuurtje recht zetten en het extra cm'tje omlaag zal dat vast en zeker 110% worden.
Nog een paar foto's dan, gewoon omdat het kan zou Speedy zeggen

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Jos, het lijkt dat ie iets is ingezakt tov van de foto van vanmiddag. Achter lijkt het dat ie iets hoger staat maar dat kan ook liggen aan hoe je de foto gemaakt hebt maar hij is echt dik geworden Jos, echt een mooie ride zo
. Ik heb vanavond de ringen bij Willem opgehaald, dat is echt vakwerk, kreeg zelfs nog een potje met verf mee wat hij had aangemaakt en over had, service van de zaak
.
Voor wat betreft het rijcomfort, daar heb ik wel beeld en geluid bij. Ik heb de ervaring nog niet met de MINI vwb een schroefset (buiten een testritje met de clubman van Richard "BMX") maar bij mijn vorige auto, een Ford Focus had ik het zelfde. Die auto's staan ook bekend om hun goede onderstel maar toen daar een EIBACH set onderkwam werd hij nog veel beter, de bobbels en drempels werden beter opgevangen en hij stuurde nog directer en je kon er zelfs harder mee door de bocht. Goed om te horen dat het een sprong vooruit is.
Dus ik weet nu waar ik voor moet gaan sparen, het wordt tijd we wat gaan winnen met de staatsloterij

Voor wat betreft het rijcomfort, daar heb ik wel beeld en geluid bij. Ik heb de ervaring nog niet met de MINI vwb een schroefset (buiten een testritje met de clubman van Richard "BMX") maar bij mijn vorige auto, een Ford Focus had ik het zelfde. Die auto's staan ook bekend om hun goede onderstel maar toen daar een EIBACH set onderkwam werd hij nog veel beter, de bobbels en drempels werden beter opgevangen en hij stuurde nog directer en je kon er zelfs harder mee door de bocht. Goed om te horen dat het een sprong vooruit is.
Dus ik weet nu waar ik voor moet gaan sparen, het wordt tijd we wat gaan winnen met de staatsloterij

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Nice.. staat er mooi bij zo... Maar hij zou idd nog een klein stukje kunnen zakken. Eerst ff rondrijden zodat hij lekker inzakt en dan fijn tunen...
- Baseman01
- Leerling Mini lid
Bericht
Fijn te horen Milco dat je tevreden bent over het spuitwerk, Willem is idd een vakmannetje met een zachte prijs. Ben zeer benieuwd, maar het gaat er vast super mooi uitzien. Met de tip van Speedy misschien nog een mooie greep rijker en al die andere mooie plannen wordt het idd misschien tijd voor wat financiële hulp vanuit de Staatsloterij 
Laatste foto is in parkeerkelder met slecht licht dus misschien dat het hem dat is, maar ongetwijfeld zal het zich allemaal nog wel een beetje zetten. Daarom ook nog de vervolg afspraak.

Laatste foto is in parkeerkelder met slecht licht dus misschien dat het hem dat is, maar ongetwijfeld zal het zich allemaal nog wel een beetje zetten. Daarom ook nog de vervolg afspraak.
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
staat er lekker bij hoor Koekwous!:D
echt een heeel verschil zo!!:D
echt een heeel verschil zo!!:D
- speedy
- NMC Legend
Bericht
in het begin staat die bij niemand helemaal goed en is gewoon een kwestie van fine tunen
Komt helemaal goed

Komt helemaal goed

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Aangezien (weinig) geduld het kruis is wat ik moet dragen, vandaag even terug naar de garage gegaan en de Mini nog anderhalve cm laten zaken.
Bovenkant scherm tot aan de vlakke ondergrond is nu overal 61cm en ik kan met de nu ingestelde hoogte nog steeds mijn ding doen zonder bij iedere oneffenheid in de ankers te hoeven.
Nu een weekje rijden zo en dan vrijdag nogmaals uitlijnen.
Ik vind het een super geslaagde mod, het staat hem goed, one happy Baseman dus

Bovenkant scherm tot aan de vlakke ondergrond is nu overal 61cm en ik kan met de nu ingestelde hoogte nog steeds mijn ding doen zonder bij iedere oneffenheid in de ankers te hoeven.

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
61cm kannie hebben!
Ik heb rondom nu 60cm met 205-40
Drempels geen probleem!
Maareee stukje lager ziet er al goed uit hoor!!:D
Baseman schreef:Aangezien (weinig) geduld het kruis is wat ik moet dragen, vandaag even terug naar de garage gegaan en de Mini nog anderhalve cm laten zaken.
61cm kannie hebben!
Drempels geen probleem!
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
205-45 liggen er bij mij op.
Cheek-O schreef:
61cm kannie hebben!
Drempels geen probleem!
205-45 liggen er bij mij op.
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Oud vs nieuw

En nogmaals oud vs nieuw

Smoelt lekker

En nogmaals oud vs nieuw

Smoelt lekker

- CooperRob
- Nieuwsgierig
Bericht
Goed bezig en ga zo door. Ben even kwijt wat er nog meer op stapel staat deze maand?
- dirk cooper s
- Nieuwsgierig
Bericht
ziet er top uit jos,als je verder geen problemen hebt met drempels en meer van die ondingen,
mooi laten staan zo,ziet strak uit,veel rij plezier ermee.
mooi laten staan zo,ziet strak uit,veel rij plezier ermee.

Onze sponsors