Ik wou vandaag op de testbank even kijken wat het resultaat was na de 0,5% kleinere pulley en facelift compressor. Omdat de auto toch wel een stukje sneller aanvoelt hoopte ik toch wel naar de 250 pk te kruipen.
Maar de bank van Beek heeft weer eens toegeslagen en het bleef steken op 240 pk.
Dat was wel bij 6500 toeren en bij het optimaliseren van de software was de 237 pk nog bij 7000 toeren.
Verschil met vandaag was een gesloten motorkap en hogere buitentemperaturen, misschien ligt het daar aan dat hij niet nog een beetje hoger kwam bij 7000 toeren. Koppel is dacht ik hetzelfde gebleven.
Al met al vind ik het wel mooi geweest. De auto rijdt super en ik ga er qua vermogen niet nog meer uitpersen. Alleen als de water-ethanol injectie betrouwbaar beschikbaar komt voor de Mini krab ik mezelf nog een keer op het hoofd om daar dan nog eens over na te denken omdat het de motor gewoon veel mooier koel houd.
Als de grafiek binnen is leg ik ze allevier eens over elkaar die ik heb. Maar bij Beek ga ik denk ik niet meer op de bank. Als de Duitsers van powerminis.com nog eens een Dynodag houden doe ik daar nog een keertje mee om een vergelijking te maken met hun Mini's.
Ook bij anderen soms een negatieve verassing (vertellen ze zelf wel), maar ook positieve

Daarna nog even een lekker stuk aardbeienvlaai weggewerkt en lekker door de tunnels geblazen