Derde testbankdag

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Derde testbankdag

12 mei 2007, 17:48

Het verste weg wonen en als eerste het topic maken :)

Ik wou vandaag op de testbank even kijken wat het resultaat was na de 0,5% kleinere pulley en facelift compressor. Omdat de auto toch wel een stukje sneller aanvoelt hoopte ik toch wel naar de 250 pk te kruipen.
Maar de bank van Beek heeft weer eens toegeslagen en het bleef steken op 240 pk.
Dat was wel bij 6500 toeren en bij het optimaliseren van de software was de 237 pk nog bij 7000 toeren.
Verschil met vandaag was een gesloten motorkap en hogere buitentemperaturen, misschien ligt het daar aan dat hij niet nog een beetje hoger kwam bij 7000 toeren. Koppel is dacht ik hetzelfde gebleven.

Al met al vind ik het wel mooi geweest. De auto rijdt super en ik ga er qua vermogen niet nog meer uitpersen. Alleen als de water-ethanol injectie betrouwbaar beschikbaar komt voor de Mini krab ik mezelf nog een keer op het hoofd om daar dan nog eens over na te denken omdat het de motor gewoon veel mooier koel houd.

Als de grafiek binnen is leg ik ze allevier eens over elkaar die ik heb. Maar bij Beek ga ik denk ik niet meer op de bank. Als de Duitsers van powerminis.com nog eens een Dynodag houden doe ik daar nog een keertje mee om een vergelijking te maken met hun Mini's.

Ook bij anderen soms een negatieve verassing (vertellen ze zelf wel), maar ook positieve :)

Daarna nog even een lekker stuk aardbeienvlaai weggewerkt en lekker door de tunnels geblazen :)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 mei 2007, 17:55

Ik zou toch niet klagen over 240 pk Berthil ;). Mooi vermogen hoor!

Ben benieuwd naar de verschillende uitdraaien.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2007, 17:57

ik hoorde dat de mijne 225 heeft 8) en 240 van jou is ook 8) bij 6500 toeren... waarom ging paul niet verder?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mei 2007, 18:16

Hij ging wel verder maar vermogen is niet hoger, misschien dus door de dichte motorkap en hogere buitentemperaturen? Wie het weet mag het zeggen :)
Volgen Beek was het niet nodig mijn software weer aan te passen.

We zullen 21 mei zien wat 15 pk verschil doet :)
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2007, 18:41

Het was een leuke meet vandaag bij Beek auto racing.
Nadat ik op de heenreis de tunnels alvast voorgeproefd had, kam ik aan bij Beek. Luv2XLR8 en floris waren reeds ter plaatse.
Nadat iedereen aangekomen was even een mok koffie en een stuk vlaai naar binnen gewerkt (onderhand standaard bij Beek)
Omdt de meeste van ons eerder waren geweest, begonnen we om ongeveer 11:00 uur aan de testbank sessies.
Hans zijn GP stond er al op en dus ging die als eerste. Daarna ben ik erop geweest en volgde de rest van de gegadigden.
Diverse Cooper's en Cooper Sén maakten een "run" op de bank en hierbij was er natuurlijk tijd om eens lekker bij te praten met mede MINI-clubbers.
Diverse tegenvallende cijfers gehoord, echter mijn cabrio daar stond ik zelf van te kijken. Met alleen een GT-tuning filter en een Miltek catback uitlaat (sinds woensdagavond onder de MINI) scoorde hij een acceptabele 138 Kw bij 7000 R/pm in een mooi egaal oplopende lijn. Het koppel komt bij 3500 R/pm op 220 Nm. In de koppellijn zitten ook weinig dips.
Ff rekenen leert: 138 Kw X 1,341022 = 185 Pk

Hierna met bijna de hele club nog even op en neer door de tunnels.Daar hadden we zekerweten veel bekijks. Met de kap open was het bijna oorverdovend. Tsjee Berthil wat een geweldig geluid uit je compressor. En afsluitend met een aantal nog even een lunch gepakt bij de Mac in Delft Noord.

Inmiddels ligt het kaartje van Paul in de MINI met de belofte een afspraak te maken voor de tuning via Beek.

Hans, bedankt dat je ons weer bij elkaar hebt gebracht.
Iedereen ook bedankt voor zijn aanwezigheid, vond het erg gezellig.

Ciao Benno

12 mei 2007, 18:48

Om een uurtje of negen stond MR aan m'n bel te jengelen. De dag begon al goed. Ik stond op een invalide parkeerplaats voor mijn deur en MR barricadeerde de stoep en de halve straat met een dwars geparkeerde MINI. DIRECT kwam oom agent al aanrijden. Hij zwaaide vriendelijk en reedt met een glimlach door.

Eerst een vriend van mij gaan halen in Amstelveen om vervolgens achter MR aan naar Den Haag te crossen. Hij had de tomtoms. Beetje ouwehoeren over de cobra's over het slechte weer en we waren er alweer bijna. Ergens bij Den Haag kwam me daar toch een mooie Aston Martin DB9 cabrio aanblazen! Wij erachteraan. Tevergeefs natuurlijk, maar wel een mooi gezicht! Die gast zal ook wel gedacht hebben:"Weer van die golfjes achter me aan! WAT MINI'S?!" Op het nippertje bedenkt MR zich tijdens de achtervolging dat we toch echt deze afslag moeten hebben en schuift de Checkmate tussen twee taarten door de afslag op. Ik over het verdrijvingsvlak erachteraan. Nog even gezwaaid naar de DB9 en we waren alweer bij Beek.

Daar ff de blitz gemaakt 8) En toen koffie, taart, porsche hier porsche daar. Speedstertje zus nitrousje zo. Hopla remmetjes in de vitrine... :s
Op naar de bank.

Eerst die GP, wat een kabaal! Resoneert voor mij teveel. Wel hard! Daarna wat MINI's een golfje en toen mocht ik!....

Wat een afgang! De heren van Braspenning maar eens goed aan de tand voelen.

- Max koppel 260 Nm bij 4000 toeren.
- bij 3500 en 4500 een dipje en na 5000 toeren loopt ie af.
- 140 Kw X 1,341022 = 187.74 Pk bij 6000 toeren, daarna duikt ie naar beneden.

En dat terwijl er toch chiptuning, pulley, luchtfilter en uitlaat aan is vervangen. :evil: Balen dus.

Nog ff wat nababbelen met elkaar en toen was het tijd voor tunneltjes!! BRROOOOOOOM! FWIIEEEEET! Knallende pijpen en fluitende compressors! Mooi gezicht en niet helemaal verantwoord :lol:

Daarna nog ff wezen maccen en toen naar huis. De filmpjes en foto's doe ik dit weekend nog wel ff online zetten!

iDD
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2007, 18:54

evengoed wel een mooi koppel rein :)
iDarkDesign
Transformer

12 mei 2007, 18:55

Menno:
Afbeelding

Afbeelding
vastleggen die hap

Afbeelding

iDD
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 mei 2007, 18:57

Lijkt wel een guillotine op die tweede foto :D
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2007, 19:26

Nou mensen iedereen zal het wel willen weten! IDD heeft eigenlijk alles al verteld van de dag. Met daarbij de aantekening dat we nog doodleuk langs een controle reden, waar ik niet zeker weet of ik onder de 100 reed op de A4. Omdat ik naast IDD wilde gaan rijden om hem te wijzen op het feit dat ik de walkie talkie nog bij had. Als daar gestaan hebben heb ik een prent. Dus gasten als het net onder al die viaducten was gaf ik net wat gas om naast IDD te komen en hem het te laten zien en toen voorbij gereden om ervoor te gaan rijden. Geen idee wat de snelheid was. We zien CIB wel tegemoet!!! Godver! Dit haat ik zo als ik het niet weet!!!

Beek was een deceptie!! Mijn wagen heeft volgens Beek in totaal 85 KW dat is 115 PK. Je leest het goed :(. Dat is dus geen verbetering zou je zeggen.

Maar nu komt het! Netjes Renova gebeld en me onvrede uitgelegd. Laten we zeggen dat wij geen gezellig gesprek hadden. Om even de toon van het gesprek bij Coendek thuis te kenschetsen.....

Het blijkt dat de officiele PK waarden van alle auto's hier en vermeld in de folders gemeten is via de as en niet via de wielen. Wij hebben vandaag gemeten met de wielen en dus moeten wij altijd een lagere score krijgen op de rollenbank. Je hebt namelijk altijd frictie met de banden en overbrengingsverliezen. Dat is de uitleg van Mini. Ik hoor van iemand die mij kan melden of dat zo is. Ben erg benieuwd!!

Zodoende is je Cooper nooit 115 PK op de wielen als je hem koopt maar veel lager. Die 136 PK zijn volgens Mini dus PK's op de as en niet op de wielen. Volgens Mini is 115 PK dus HEEEL erg goed als je het meet op de wielen, want normaal zou je veel minder scoren als je op de wielen meet zonder tuning.

Ik weet niet of dit klopt. Hoor graag van mensen hun verhaal en ervaringen. misschien kan ik er wat mee. De dag was voor mij een deceptie en ik zal mij verder niet uitdrukken hoe ik me nu voel, maar iedereen kan zich iets indenken.

@IDD op de terugweg stonden ze ook te flitsen op hetzelfde punt andere kant. Gezien?

MR
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

12 mei 2007, 19:39

@MR, jammer om te horen dat je ontevreden bent.

Dit is wel het resultaat wat wij van te voren al hadden verwacht. Heb het zelf ook ervaren en ik kan zeggen dat je hier gewoon niks mee kan. Contact opnemen met MTH, JS Tuning zal toch niks opvelveren.
Bespaar je de moeite en ga gewoon nog een keer bij Beek langs voor de tuning. De MTH file gewoon eruit gooien!!!!!

De waarde van Beek wordt gemeten bij de krukas dus niet op de wielen. Anders was het wel een mooi resultaat geweest :)
Wat is het max. koppel??

Succes verder ;)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2007, 19:45

MR bedankt nog voor alle uitleg over tomtoms! ik ga dan denk ik voor de 510 of 710.

verder leuk dagje met (naar mijn mening) toch veel tegenvallende resultaten.
de beek-pk's zijn inderdaad ook teruggerekend naar de krukas, aan de hand van een bepaalde correctiefactor (bijvoorbeeld 20% (gokje)).

dus, bellen maar weer! :wink:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2007, 20:19

Zekers! Ik heb al wat in gedachte wat ik ga doen. Ik ga jullie melden als er wat uitkomt.... Maar dit verklaart dus een hoop......

Sid jouw file kan niet in een Cooper volgens Paul, omdat je een One had. Ik moest eerst maar de hardware doen voordat ik de software bij Beek zou doen. Laat maar weten welke TomTom je kiest. Ik ben benieuwd! Ik help desnoods wel met inbouwen ;).

Maaij, thanks man. Mijn uitdraai staat in de andere topic, maar het maximale koppel was 159 NM rond 4500 toeren, met daarnaast een vreemde dip rond 3500.... die bij veel meer Coopers voorkomt volgens Paul...

Afbeelding

Nog meer reacties?

MR
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mei 2007, 20:51

zo dat was me dagje wel, echt genoten bij Beek :P
Had voor de zekerheid de dealer al gebeld gister en gevraagd of in iets qua tunning mocht doen van de lease maatschappij, het antwoord was jammer genoeg nee.
Toch wel erg gaaf om te zien hoe ze dat allemaal doen, ben echt een leek op dat gebied!!!
Na afloop nog even door de tunnels geblazen en hadden zeker heeeel veeel bekijks, jammer dat mijn naaimachine niet boven het geluid van Berthil uit kwam :cry:
Ook weer eens leuk om een meeting dicht in de buurt te hebben!!

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2007, 21:46

Ja, ik heb ook genoten . Heerlijk genoten van Mini's en hun dynorun . :D Paul van Beek autoracing vond het goed dat ik ook op de rollerbank ging . Maar heel tevreden met de uitslag niet . Het viel tegen .zie de Beek grafieken topic . s'ochtends herkende ik Benno's mini nog bij de tunnel en hebben toen al kabaal gemaakt . MINIJCW had nog wat problemen met zijn koelvloeistof wat Paul bijgevult had .
Ikzelf ga maandag weer naar Beek voor het bijstellen van de Software en het verwisselen van uitlaat verbindings plaatje .
Afbeelding

Terug naar “Afterparty”