Stationair onregelmatig toeren/ trillingen /inhouden

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
JBalthazar
Enthousiast
Enthousiast

Re: Stationair onregelmatig toeren/ last van trillingen

11 mei 2015, 17:02

Thanks! maar is al verkocht..
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 mei 2015, 17:05

Oh ok, Spenki heeft er vast ook wel 1 liggen
Afbeelding
JBalthazar
Enthousiast
Enthousiast

11 mei 2015, 17:09

ga ik die ff mailen, thanks!
JBalthazar
Enthousiast
Enthousiast

22 mei 2015, 10:17

Inmiddels is de gasklep vervangen door een 2ehands en is de bobine vervangen voor een gloednieuwe.
Stationair loopt hij wat rustiger, maar hij blijft nog steeds last houden van inhouden/stotteren.

Vooral in 3e en 4e versnelling rond de 1700-2000 toeren lijkt hij wat tekort te komen. Je voelt bij gas loslaten dat hij erg onrustig is. Hij loopt dan niet vloeiend lijkt het.

Gasklephuis lijkt dus niet de oorzaak te zijn. In een eerder gesprek met garage werden ook de injectoren verdacht, maar dat zou inhouden dat ze gelijk alle vier vervangen moeten worden. Gaat een flinke kostenpost worden vrees ik...

PS. Hij verbruikt ook redelijk wat olie. Ik denk zo rond 1 liter op 2500km
Manick
Sponsor

Re: Stationair onregelmatig toeren/ trillingen /inhouden

22 mei 2015, 13:12

Geen fout codes? Na het vv van de gasklep Adaptie waarden gereset? Ga eens rijden met een tester of maak een data log, kijk wat er gebeurt met de sensoren. Wat voor soort waardes hij af geeft naar de ECU toe,

Evt ook op zoek naar valse lucht, uitlaat lekkage bij lambda sensoren enz
Wickedclaw
One wheel wonder
One wheel wonder

26 mei 2015, 13:42

ik heb een beetje de soortgelijke klachten die jij heb.
vooral van onregelmatig stationair lopen, als die warm is loopt die tussen de 700 en 900 toeren te dansen.
en inhouden heb ik soms ook ,maar alleen in de middag :s meestal als ik dan weg rij en schakel van 1 naar 2 houd hij even in tussen 1700 en 2000 toeren,dan laat ik het gas effe los en trap ik die weer in dan ist weer weg, ben er zelf ook nog niet achter wat het kan zijn.
JBalthazar
Enthousiast
Enthousiast

26 mei 2015, 13:48

Donderdag gaat hij weer naar de garage. Ik ga er vanuit dat ze dan inderdaad verder gaan zoeken naar "valse lucht, uitlaat lekkage bij lambda sensoren enz". Bedankt voor de tip!

Bij mij loopt hij koud wat beter omdat hij zelf de toeren hoger houdt. Inhouden doet hij bij koude en warme motor. Het trillen is wel afgenomen, maar nog wel aanwezig. Wanneer je in een hogere versnelling bij een stoplicht komt en rustig uit laat rollen dan merk je dat hij onregelmatig loopt onder de 2000 toeren.

Lastig verhaal dus... hopelijk kom ik donderdag meer te weten.

gr, Jeroen
JBalthazar
Enthousiast
Enthousiast

31 mei 2015, 19:59

Na wederom een bezoek aan de garage kreeg ik te horen dat er niet directe en oorzaak te vinden is. Het stoten bij gas los en gasgeven zou kunnen komen door speling in de aandrijflijn. Dit is inherent aan de km stand is mij verteld. Weer een hoop geld investeren zou zonde zijn en geeft alsnog geen garantie voor een oplossing.

Ik ben vervolgens bij Ben van leeuwen in ter Aar (superbedrijf!!) langs geweest en zij hebben er ook naar gekeken. Wederom een compressietest gedaan, alle waardes waren goed. Los van de speling op de aandrijflijn kunnen ze niks vinden wat de klachten kan veroorzaken. Er is al zoveel vervangen en geprobeerd. Ze hebben wel nog een software update gedaan. Het trillen met stationair is daarmee echt stukken minder, maar hij blijft horten en stoten onder de 2000rpm.

Het is me al heel lang duidelijk dat de mini's van de eerste generatie nou niet bepaald goed gebouwd zijn. Ze rijden fantastisch, echt waar! Maar na kapotte versnellingsbakken, stuursensoren, gaskleppen, etc, etc ben ik het nu echt helemaal zat. De auto is niet naar mijn wens en dan is het wachten op de volgende problemen.

Grote kans dat hij dus binnenkort de deur uit gaat....

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”