Hallo allemaal.
Ik had een vraagje,ik moet bij me mini de lambda sensor vervangen voor de cat, is dit een beetje te doen als je handig ben heb de lambda die na de cat zit al vervangen dat was zo gebeurt.aleen nu hoor ik verhalen dat het bijna niet te doen is klopt dit ? Of is het gewoon makkelijk en overdrijven de garage's ?
Mvg ryan
pre-cat o2 sensor
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: pre-cat o2 sensor
Wat voor een MINI heb je?
R50/R53 of R56?
R50/R53 is het een peulen schil! Ok.. hij kan vast zitten, maar dat is t ergste dat kan gebeuren.
Bij een R56S moet je ook ff t hitteschild los maken, maar is makkelijk!
Een R56 Cooper weet ik niet...
Maaruh, las daarvan.. hoezo moet je die vervangen?
R50/R53 of R56?
R50/R53 is het een peulen schil! Ok.. hij kan vast zitten, maar dat is t ergste dat kan gebeuren.
Bij een R56S moet je ook ff t hitteschild los maken, maar is makkelijk!
Een R56 Cooper weet ik niet...
Maaruh, las daarvan.. hoezo moet je die vervangen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Wickedclaw
- One wheel wonder
Bericht
Heey dankje heb een r50 .dus wordt wel wat werk maar is wel makkelijk te doen dus ?
Nou merkte dat de mini niet helemaal lekker reed , dus heb even een zoon dongel gekocht en hem fout meldingen laten lezen .en hij kwam een code tegen .dus opgezocht op internet wat het was en die zei o2 sensor .dus weer die app gebruikt met alle meters en toen zag ik dat eerst me post cat lambda voltage niet constant was maar heen en weer schoot .dus die vervangen deed het even goed en toen ging de mini weer raar doen ,dus weer de dongel eraan gehangen en nu is het de pre cat die heen en weer gaat.maar de o2 sensor die ik al vervangen heb is nog helemaal goed vandaar.
Nou merkte dat de mini niet helemaal lekker reed , dus heb even een zoon dongel gekocht en hem fout meldingen laten lezen .en hij kwam een code tegen .dus opgezocht op internet wat het was en die zei o2 sensor .dus weer die app gebruikt met alle meters en toen zag ik dat eerst me post cat lambda voltage niet constant was maar heen en weer schoot .dus die vervangen deed het even goed en toen ging de mini weer raar doen ,dus weer de dongel eraan gehangen en nu is het de pre cat die heen en weer gaat.maar de o2 sensor die ik al vervangen heb is nog helemaal goed vandaar.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je hebt een R50, dus met een brug is het een eitje!
Zonder brug kan het ook wel, maar moet je asbokken hebben. Je kan er in princiepe goed bij.
Ik heb het probleem niet niet eerder hier gezien, dat de lambda's vervangen moeten worden. Meestal is het een gevolg, niet het probleem.
Zonder brug kan het ook wel, maar moet je asbokken hebben. Je kan er in princiepe goed bij.
Ik heb het probleem niet niet eerder hier gezien, dat de lambda's vervangen moeten worden. Meestal is het een gevolg, niet het probleem.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- keyan
- Mod virus alert!
Bericht
Eerste lambda moet het voltage pendelen tussen plus minus 100 en 900 mv. 2e lambda moet zo vlak mogenlijk blijven. Deze gecontroleerd als het waren de gassen die omgezet zijn in de cat.
- Wickedclaw
- One wheel wonder
Bericht
Naja heb hem nu toch liggen dus vervang ik hem maar gewoon. Wat kan het trouwens dan zijn ik heb deze code P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold? Iemamd een idee
Ohh oke dat is mij dus niet gezegt .keyan schreef:Eerste lambda moet het voltage pendelen tussen plus minus 100 en 900 mv. 2e lambda moet zo vlak mogenlijk blijven. Deze gecontroleerd als het waren de gassen die omgezet zijn in de cat.
Naja heb hem nu toch liggen dus vervang ik hem maar gewoon. Wat kan het trouwens dan zijn ik heb deze code P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold? Iemamd een idee
- keyan
- Mod virus alert!
Bericht
Dat de cat zelf niet meer correct werkt. Efficiency below threshold. Is dat de cat werking onder de efficiënte drempel gekomen is. Even langs een garage. Dan uitlaat gassen laten bekijken. Co en lambda
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Staat wel wat over op het forum.. Kan idd de labda zijn. Bij mij was het of de de-cat of een gat in de katalysator.

- Wickedclaw
- One wheel wonder
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors