Ik twijfel opzich ook niet aan de bank van Beek. Laatst was Beek nog in het programma van Coronel op TV. Ging over chiptuning e.d.
Beek had toen een Leon met volledige uitlaatlijn en een chip van hun. In principe hetzelfde als wat ik heb. Die kwam uit op 270pk......... De motoren met een uitlaat en chip kunnen het dus zeker wel halen.
Aangezien de test die ik later smiddags gedaan heb ben ik ervan overtuigd dat mijn auto zeker meer vermogen moet leveren dan de 244 die gemeten is. Het gaat er uiteindelijk om hoe het vermogen zich op de weg tot uiting brengt en dat is prima (voor mij).
Zelf heb ik het idee dat er bij de meting iets niet goed gegaan is. Zijn nog veel andere redenen te bedenken, maar dat blijft gissen.
Derde testbankdag
- k33z
- Mod virus alert!
- Locatie: Leidschendam
Bericht
Mijn punt is trouwens niet dat ik perse 260 of 270pk op de bank wil hebben hoor, wat het is en blijft koffiepraat.
Ik twijfel erg aan de gemeten waarden omdat andere auto's met gelijke setups die wel 270pk hebben op de JD bank.
Als mijn auto PRECIES net zo snel is op alle fronten dan ga ik ervan uit dat de output van deze auto's hetzelfde moet zijn.
Dit houdt in dat mijn auto op de JD bank ook 260/270pk moet hebben.
Vraag blijft dan waar zit het verschil.
Is de JD bank optimistisch?
Is de Beek bank terughoudend?
Is de meting verkeerd gegaan (mede door de 2e noodloop)?
Het eerste zou kunnen, dat de JD bank optimistisch is.
Het tweede lijkt mij niet waarschijnlijk, gezien de metingen van de Mini's welke wel kloppen. Verder heeft Beek laatste een zelfde setup met hun software wel op 270pk gemeten op hun bank.
Het derde lijkt mij zeer waarschijnlijk, zeker gezien het feit dat er iets niet goed ging, tot twee keer toe, dat de motor in noodloop schoot.
Beek zei dat dit iets met de traction control te maken had van JD, hij had dit al vaker meegemaakt. JD heeft dit nog nooit gehad.
Het enige wat ik nu weet is dat mijn auto niet achterblijft bij andere auto's met JD chip en milltek. Gistermiddag met 2 anderen getest en gaat precies gelijk op.
Zoals net al gezegd denk ik dat er iets niet goed gegaan is bij de meting, om wat voor reden dan ook. Dat er een verschil zit van 25pk tussen Beek en JD software geloof ik niet. Beek (lees DGM software) en JD zijn natuurlijk de grootste concurrenten in VAG land en beiden zullen goede software schrijven.
JD heeft voordelen en Beek zal ook voordelen hebben.
Ik twijfel erg aan de gemeten waarden omdat andere auto's met gelijke setups die wel 270pk hebben op de JD bank.
Als mijn auto PRECIES net zo snel is op alle fronten dan ga ik ervan uit dat de output van deze auto's hetzelfde moet zijn.
Dit houdt in dat mijn auto op de JD bank ook 260/270pk moet hebben.
Vraag blijft dan waar zit het verschil.
Is de JD bank optimistisch?
Is de Beek bank terughoudend?
Is de meting verkeerd gegaan (mede door de 2e noodloop)?
Het eerste zou kunnen, dat de JD bank optimistisch is.
Het tweede lijkt mij niet waarschijnlijk, gezien de metingen van de Mini's welke wel kloppen. Verder heeft Beek laatste een zelfde setup met hun software wel op 270pk gemeten op hun bank.
Het derde lijkt mij zeer waarschijnlijk, zeker gezien het feit dat er iets niet goed ging, tot twee keer toe, dat de motor in noodloop schoot.
Beek zei dat dit iets met de traction control te maken had van JD, hij had dit al vaker meegemaakt. JD heeft dit nog nooit gehad.
Het enige wat ik nu weet is dat mijn auto niet achterblijft bij andere auto's met JD chip en milltek. Gistermiddag met 2 anderen getest en gaat precies gelijk op.
Zoals net al gezegd denk ik dat er iets niet goed gegaan is bij de meting, om wat voor reden dan ook. Dat er een verschil zit van 25pk tussen Beek en JD software geloof ik niet. Beek (lees DGM software) en JD zijn natuurlijk de grootste concurrenten in VAG land en beiden zullen goede software schrijven.
JD heeft voordelen en Beek zal ook voordelen hebben.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
iDD
Die zwarte skirts onder de silver cooper staat erg mooi in het echt. De foto's doen het hem niet.Boudie schreef:Ja, ik heb ook genoten . Heerlijk genoten van Mini's en hun dynorun .Paul van Beek autoracing vond het goed dat ik ook op de rollerbank ging . Maar heel tevreden met de uitslag niet . Het viel tegen .zie de Beek grafieken topic . s'ochtends herkende ik Benno's mini nog bij de tunnel en hebben toen al kabaal gemaakt . MINIJCW had nog wat problemen met zijn koelvloeistof wat Paul bijgevult had .
Ikzelf ga maandag weer naar Beek voor het bijstellen van de Software en het verwisselen van uitlaat verbindings plaatje .
iDD
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Dan pas kun je zien of er daadwerkelijk een groot verschil is in meting
Ik begrijp dat er dus geen vermogensmeting is geweest bij JD.k33z schreef:Mijn punt is trouwens niet dat ik perse 260 of 270pk op de bank wil hebben hoor, wat het is en blijft koffiepraat.
Ik twijfel erg aan de gemeten waarden omdat andere auto's met gelijke setups die wel 270pk hebben op de JD bank.
Als mijn auto PRECIES net zo snel is op alle fronten dan ga ik ervan uit dat de output van deze auto's hetzelfde moet zijn.
Dit houdt in dat mijn auto op de JD bank ook 260/270pk moet hebben.
Vraag blijft dan waar zit het verschil.
Is de JD bank optimistisch?
Is de Beek bank terughoudend?
Is de meting verkeerd gegaan (mede door de 2e noodloop)?
Het eerste zou kunnen, dat de JD bank optimistisch is.
Het tweede lijkt mij niet waarschijnlijk, gezien de metingen van de Mini's welke wel kloppen. Verder heeft Beek laatste een zelfde setup met hun software wel op 270pk gemeten op hun bank.
Het derde lijkt mij zeer waarschijnlijk, zeker gezien het feit dat er iets niet goed ging, tot twee keer toe, dat de motor in noodloop schoot.
Beek zei dat dit iets met de traction control te maken had van JD, hij had dit al vaker meegemaakt. JD heeft dit nog nooit gehad.
Het enige wat ik nu weet is dat mijn auto niet achterblijft bij andere auto's met JD chip en milltek. Gistermiddag met 2 anderen getest en gaat precies gelijk op.
Zoals net al gezegd denk ik dat er iets niet goed gegaan is bij de meting, om wat voor reden dan ook. Dat er een verschil zit van 25pk tussen Beek en JD software geloof ik niet. Beek (lees DGM software) en JD zijn natuurlijk de grootste concurrenten in VAG land en beiden zullen goede software schrijven.
JD heeft voordelen en Beek zal ook voordelen hebben.
Dan pas kun je zien of er daadwerkelijk een groot verschil is in meting

- Boudie
- Mod virus alert!
- Locatie: Wassenaar
Bericht
Mijn dynorun filmpje :
Dank je , je helpt me een beetje uit de twijfel of het niet zilver zou moeten zijn.iDarkDesign schreef:Die zwarte skirts onder de silver cooper staat erg mooi in het echt. De foto's doen het hem niet.Boudie schreef:Ja, ik heb ook genoten . Heerlijk genoten van Mini's en hun dynorun .Paul van Beek autoracing vond het goed dat ik ook op de rollerbank ging . Maar heel tevreden met de uitslag niet . Het viel tegen .zie de Beek grafieken topic . s'ochtends herkende ik Benno's mini nog bij de tunnel en hebben toen al kabaal gemaakt . MINIJCW had nog wat problemen met zijn koelvloeistof wat Paul bijgevult had .
Ikzelf ga maandag weer naar Beek voor het bijstellen van de Software en het verwisselen van uitlaat verbindings plaatje .
iDD
Mijn dynorun filmpje :

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Onze meting kwam dit keer iets lager uit dan die van een paar weken geleden toen die bij Beek getuned is. De temperatuur van de koelvloeistof liep erg hard op. Paul zei al dat die koelvloeistof rook.. daarna even gekeken en inderdaad het potje was helemaal leeg
Helaas hadden we daarom nu 'slechts' 210PK met een max koppel van 250nM (dit was bij de tuning 218PK met 270nM). Maar we hebben een leuke dag gehad en het geluid op de testbank werd er ook niet minder om
@Benno, de allereerste keer dat MINIJCW op de testbank ging had die 201PK, wij hadden met onze Works 1pktje minder namelijk 200.

Helaas hadden we daarom nu 'slechts' 210PK met een max koppel van 250nM (dit was bij de tuning 218PK met 270nM). Maar we hebben een leuke dag gehad en het geluid op de testbank werd er ook niet minder om


@Benno, de allereerste keer dat MINIJCW op de testbank ging had die 201PK, wij hadden met onze Works 1pktje minder namelijk 200.

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
(komt dit door je Pipercross?)
Jammer dat het resultaat tegenviel, zal waarschijnlijk wel een Beek chipje worden denk ik??
Ongeveer halverwege het filmpje begint hij echt te blazen inderdaad, erg gaafMR schreef:Video van me wagentje op de testbank:
Aan het einde hoor je hem loeien!! Zonder een leuke uitlaat klinkt het achter nergens naar helaas. Bij de motor ben ik wel klaar zoNu nog het uitlaatgeluid.
MR

Jammer dat het resultaat tegenviel, zal waarschijnlijk wel een Beek chipje worden denk ik??
- MR
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Praag
Bericht
MR
Dat blazen is het luchtfilter. Vette shit en pijnlijk voor je oren als je ernaast staat. Alleen als je erachter staat hoor je niks meer van de uitlaatRalph-cooper schreef:Ongeveer halverwege het filmpje begint hij echt te blazen inderdaad, erg gaafMR schreef:Video van me wagentje op de testbank:
Aan het einde hoor je hem loeien!! Zonder een leuke uitlaat klinkt het achter nergens naar helaas. Bij de motor ben ik wel klaar zoNu nog het uitlaatgeluid.
MR(komt dit door je Pipercross?)
Jammer dat het resultaat tegenviel, zal waarschijnlijk wel een Beek chipje worden denk ik??

MR
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Ik zou er wel even naar laten kijken of je niet ergens een lek hebt in het koelsystheemFastBunny schreef:Onze meting kwam dit keer iets lager uit dan die van een paar weken geleden toen die bij Beek getuned is. De temperatuur van de koelvloeistof liep erg hard op. Paul zei al dat die koelvloeistof rook.. daarna even gekeken en inderdaad het potje was helemaal leeg![]()
Helaas hadden we daarom nu 'slechts' 210PK met een max koppel van 250nM (dit was bij de tuning 218PK met 270nM). Maar we hebben een leuke dag gehad en het geluid op de testbank werd er ook niet minder om![]()
![]()
@Benno, de allereerste keer dat MINIJCW op de testbank ging had die 201PK, wij hadden met onze Works 1pktje minder namelijk 200.

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
En hij moet toch voor een beurt weg mogen ze er meteen naar kijken. We hebben in de garage nog geen koelvloeistof gezien.. wel olie maar dat is van de lekke motordemper, die wordt ook vervangen komende week.
Gaan we ook zeker doenwerner schreef: Ik zou er wel even naar laten kijken of je niet ergens een lek hebt in het koelsystheem


- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Onze sponsors