Thuis gekomen en de MINI website eens geopend, en eens beginnen te kijken naar die F56. Leuke bakjes, zeker die Cooper S en die SD's.
Verder er eigenlijk niet veel aandacht aan besteed.
Ondertussen zijn we een tijdje verder en kwam de LCI van de F20 uit... Elke PFL F20 ziet er ineens een héél stuk ouder uit. *flut**
Terwijl ik de nieuwigheden van het autosalon aan het ontdekken was op het internet kwam ik die nieuwe MINI weer tegen.. Hmm! Toch wel leuk..
Uit nieuwsgierigheid en verveling op een zaterdagnamiddag bij de MINI Store in Hasselt gestopt. Ik wou die Cooper toch eens van kort bij zien.
Er eens ingezeten, verschillende interieurs eens IRL bekeken, het JCW pakket IRL bekeken..
In de toonzaal stond een Cooper SD die eigenlijk in mijn ogen echt dik uitgerust was. De bedoeling was dat David (de verkoper) hier mee ging rijden.
Het interieur was af, alles zwart... alleen was die wagen uitgerust met het JCW pakket, en dat vond ik een tegenvaller... Té druk IMO.
Eens laten tellen voor de S en met wat ideeën naar huis gegaan. Ze gingen ook eens kijken voor een overnameprijs op mijn F20 te plakken..
2 weken later was ik in Hasselt & dacht ik eens te gaan informeren naar de mogelijke overnameprijs & eventueel voor een testrit met een Cooper S.
Helaas hadden ze geen Cooper S staan... Enigszins teleurgesteld stond ik daar, maar de verkoper kwam terug met de sleutels van een MINI 5 deurs, F56 SD Sportautomaat. Hier, amusement! Z platen opgehangen, en de laatste woorden van de verkoper voor ik vertrok waren: "Zet em maar in Sport hé" .
Fijne testrit, fijne wagen! MINI rijdt gewoon leuk.
Naar huis gegaan... Eens offertes laten maken bij de verzekering voor een S, nog wat gespeeld met de configurator... Al die opties.. Pfoe!
Ik moest alles eens even laten bezinken en op een rijtje zetten. Ik zat met een hoop twijfels, de S, de SD? De F20 houden?
De S: Het meeste rijplezier, maar ook de hoogste verbruikscijfers. Op papier geen 6 liter, maar in praktijk?
De SD: De looks van de S, maar de zuinigheid van de F20. En evenzeer veel potentieel met het x20d blok...
De F20: Ja euh, hij rijdt super & ik heb hem nog maar sinds juni.. Maar ik heb er niet hetzelfde gevoel in als in mijn E87 of E89... :iono: Ik zou hem in elk geval niet wegdoen als ik er nie genoeg geld voor terug kreeg. Daarvoor rijdt hij te leuk, en als hij gepoetst is is dat rood ook een mega dikke vette kleur!

Ik kreeg telefoon van de verkoper met de vraag als ik nog interesse had in de S, hij kon nog iets extra doen ivm de overname.
De week erna terug naar MINI Hasselt geweest, en mijn getwijfel tussen de S en de SD aangehaald. David - de verkoper - eens gevraagd naar zijn persoonlijke ervaringen met de S kwa verbruik. Die 5.9 op papier, vergeet het... 8 liter met een sportautomaat? Ook niet hoor als je vlot rijdt.
Met een nieuwe - betere - overnameprijs en de informatie over het verbruik van de S en SD in mijn achterhoofd naar huis gereden.
De S: Die viel af. Ik rij 25.000 km per jaar.
De SD: Die reed ook wel fijn - ziet er evenzeer super uit...
De F20: Ik kreeg een wel héél interessant voorstel ivm overname. Mede ook door overnamepremies met het autosalon etc... Ik denk zelfs dat ik dat bedrag particulier niet zou kunnen vangen.
Dit alles samen maakte dat ik de F20 kon vervangen zonder een mega verlies te moeten pakken. En toen dacht ik, bestellen die handel!
Zaterdag naar Hasselt gereden voor de bon te tekenen.
Het grappige was dat de verkoper achteraf aan mij zijn nieuwe bestelling liet zien. De SD waar hij mee ging rijden die in de toonzaal stond, was al 2 weken verkocht (en ondertussen ook al tot schroot herleid). Dus had hij een nieuwe F56 SD voor zichzelf besteld die op enkele opties na identiek was aan de mijne. Ook zonder het JCW pakket! "Toen gij dat tegen mij zei ben ik eens beginnen kijken en vergelijken.. Ik vind hem ook mooier & minder druk rommelig zonder het JCW pakket... "
Mini Cooper SD:
◦Midnight Black
◦Leder Cross Punch Carbon Black
◦Antidiefstalbouten
◦Weergave Bandendruk
◦Performance Control
◦Alarmsysteem
◦Buitenspiegels in koetswerkkleur
◦Sportzetels vooraan
◦Colour Line Carbon Black
◦Elektronisch gestuurde airconditioning
◦Boordcomputer
◦Lichtpakket
◦Handleiding NL
◦Wired
- Navigatiesysteem Professional
- GSM Bluetooth en USB aansluiting pakket
- MINI Connected XL
◦Harman Kardon Sound System
◦Chili
- Multifunctioneel stuur
- Alu velgen Cosmos Spoke 17" , schwartz
- Fluwelen tapijten
- Hoogteregeling passagierszetel
- Opbergpakket
- MINI Excitement package
- MINI Driving Modes
- Regen- en lichtsensor
- LED mistlampen
- Witte pinklichten
◦Sportautomatische versnellingsbak
◦John Cooper Works Stuur
◦Panoramisch doorschijnend schuifdak
◦Zonnewerend glas achteraan
◦Centrale armsteun vooraan
◦Verwarmde zetels vooraan
◦Hemelbekleding in antrazit
◦Decoratieve lijsten in Piano Black
◦PDC achteraan
◦Cruise Control met remfunctie
◦LED headlights
◦MINI connected
◦Spraakversie NL
◦Veiligheidskit
◦Niet-Gereduceerd vermogen
Foto's zeggen meer als woorden


