Automat bevestigen

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
CooperRob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Automat bevestigen

12 jun 2015, 13:20

Simpel probleem met bijbehorende vraag;
we hebben nieuwe automatten aangeschaft en met van die in te schroeven harde, ronde, van klitteband voorzien platic pluntertjes ('t zal vast een officiele naam hebben). Heb die aan de bestuurders kant vervangen en merkte op dat ze aan de bijrijderskant ontbraken.
Ik heb ze willen monteren maar dat ging niet zo makkelijk. Voordat ik er een boor in zet leek het me verstandig om even na te vragen of dit wel de bedoeling is en of ik op een bepaalde plaats juist niet moet boren (of iets anders wel of niet)?
Alvast bedankt
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Automat bevestigen

12 jun 2015, 17:05

Aan de passagierskant zitten ze ook niet standaard, die klittenband dingen voorkomen dat de mat tussen de pedalen kan schuiven. En daar heb je aan passagierszijde geen last van.

Voordat je de boor erin zet: Heb je wel klittenband aan de mat zitten voor de passagierzijde?? Want als er op de mat geen klittenband zit, heeft dat 'pluntertje' ook geen zin.
Als je de 'pluntertjes' toch wilt plaatsen: ik zou niet gaan boren in tapijt, maar alleen met een priem een klein gaatje prikken in de vloermat. En daarna de 'plunterts' erin draaien/schroeven.

Ik neem aan dat je deze hebt:
Afbeelding
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!

12 jun 2015, 18:59

Heb dat bij een vorige ook gehad, heen "vasthouders" aan passagierskant.
Bij m'n mini ook niet aan de passagierskant. Rijderskant heeft magneetjes bij mij.
Mini Cooper S | R53
CooperRob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 jun 2015, 20:48

Dank voor de reacties. Als ik het goed gezien heb zit er onder de bijrijders stoel ook klitteband (luxe uitvoering 8) ). Ik zal eens voorzichtig met een priem aan de slag gaan.
CooperRob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 jun 2015, 07:19

Thanks. Ik ga morgen eens aan de slag met deze 'pluntertjes mod'. Denk wel dat de moeilijkheidsgraad van deze mod er toe kan leiden dat ik ga flippen >:( . Als ik tijd over heb (zie mijn speaker DIY) zal ik alles documenteren er een D.I.Y. van maken op het forum :lol:
CooperRob
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 jul 2015, 06:05

Zoals wel meer het geval is, als je het weet (dankzij de tips) dan is tie makkelijk. Inderdaad gaat dit soepel met een priem. Je voelt dan tenminste ook waar je op moet houden met drukken. 't is geen hogere wiskunde en ben blij dat ik er geen boor ingezet heb.
Ze liggen er nu beide strak in. Geen geschuif meer dankzij de pluntertjes en de nieuwe matten. Want daar werden we toch aardig gek van met de oude matten icm het verschuiven van de stoel.

Terug naar “Interieur en audio”