Johan's R56 FJCW Senna Edition

Stel je hier even voor.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Johan's R56 FJCW Senna Edition - Het licht gezien!

28 jun 2015, 17:10

Afbeelding

Vandaag 4 uur bezig geweest om die klote achterremmen los te krijgen en te vervangen. En toen alles uit elkaar lag kwam ik er achter dat aan beide kanten de rubbers van de remzuigers niet meer goed zijn, dus binnenkort kan alles wéér uit elkaar om de remmen te reviseren.

Aan de bestuurderskant was het rubber gewoon los:

Afbeelding

En aan de andere kant zaten er twe scheuren in:

Afbeelding

Toen de auto toch omhoog stond heb ik ook even rechtsachter de ABS sensor gemonteerd die ik van CasR heb gekocht, maar die is gewoon helemaal stuk (melding ging al aan toen ik op de oprit reed), dus dat is ook nog niet klaar. :mad:

Ik begin langzaam een beetje de balen te krijgen van deze auto... ik wist wel dat Mini's crap zijn toen ik hem kocht, maar dat ik echt létterlijk van het ene gezeik in het ander zou vallen had ik ook niet verwacht.

Iemand interesse in een mooie en vooral unieke FJCW uit 2008 met 140k op de teller?
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jun 2015, 19:52

Ach na dit gaat het misschien een jaar goed :)
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

28 jun 2015, 20:20

Geef de moed niet op!!!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 jun 2015, 21:11

nee idd als je alles aangepakt hebt kun je weer een tijd voorruit
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jun 2015, 21:56

De mijne heeft het een jaar perfect gedaan en nu heb ik ook het ene probleem na het andere. Hoort er nu eenmaal bij :D
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

28 jun 2015, 22:02

Wat is dan nu nog de issue Bram?
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jun 2015, 06:08

BMW/Mini heeft geen revisiesetjes voor achterremmen. Of ik even nieuwe klauwen wilde kopen (ik wil niet eens weten wat die kosten).

Maar een maat van me heeft bij zijn onderdelenleverancier een setje gevonden die "maar" 28 euro per kant (ex btw) kost. Dit weekend gaat ie de boel monteren voor me (ik heb zelf geen tijd en wil hier niet mee wachten om de nieuwe remmen niet meteen weer te verkloten).

Na alle stress vergeet ik bijna dat ik zaterdag het inlaattraject van de Mini ook heb laten reinigen bij Tom van HBT Techniek in Swifterband. Daar de auto afgegeven, even gekletst (een echte auto liefhebber!) en daarna met zijn busje naar bataviastad geweest om te shoppen. Een paar uur later was de auto klaar en kon ik hem weer ophalen.

De auto loopt nu weer een stuk soepeler (en volgens mij ook een beetje sneller).

Hier een voor en na foto van de auto die Tom me heeft gestuurd:
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2015, 07:25

@louis, airco is kapoet. Hopelijk door een kapotte ventilator die besteld is. En een ABS kabel die ik nog moet door solderen. Ik denk dat de blauwe Mini's door Britten gebouwd werden.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jun 2015, 08:15

Heb jij ook problemen met de ABS? Ik heb rechtsachter een probleem sinds ik het wiellager vervangen heb. Ik zou graag willen dat ik uit kan vogelen of het aan het wiellager ligt (de ring met magneetjes) of aan de sensor (kabelbreuk of sensor kapot). Enig idee?
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2015, 09:18

Bij mij zit het linksvoor voorbij de blauwe plug. In de kabelboom dus. Blijkbaar kun je ABS sensoren door meten. Als je iemand kent met een ABS scan dingetje kun je de sensor eens links en rechts wisselen. Als de fout zich dan verplaatst weet je dat het de sensor is. Ik heb een ABS scan dingetje besteld via eBay en verwacht het deze week. Zoeken op BMW c110 scanner.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jun 2015, 09:25

Ik heb de error al een tijdje en deze komt altijd random in beeld, maar meestal bij wat hogere snelheden of bij snelle accelleratie. Nooit meteen bij het wegrijden. Dat had ik vandeweek met die "nieuwe/gebruikte" sensor wel. Drie wielomwentelingen en bloep, meteen een error.

Ik dacht eerst aan een kabelbreuk oid, waardoor ie af en toe signaal mist, maar het lijkt me dat de melding dan vaker aan zou moeten gaan bij een oneffen wegdek of andere hobbels. Daarom heb ik nu mijn twijfels bij het (niet OEM!) wiellager die ik gemonteerd heb vlak voor de meldingen kwamen. Dit was wel tegelijk met het monteren van de schroefset en omdat ik die 100 keer gemonteerd en gedemonteerd heb om die gaten te maken voor de verstelknoppen ging mijn aandacht in eerste instantie naar een kabelbreuk.

Ik heb de auto trouwens als eens uitgelezen, waaruit bleek dat de sensor rechtsachter de boosdoener is.

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2015, 10:07

Dan zet ik mijn geld op de wiellager.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2015, 10:16

Ik wou met m'n aandrijfas ook niet de hoofdprijs betalen en had een skf as besteld. 500km later was ie er klaar mee :) soms kun je beter oem kopen. Tikte jou wiellager? Ik heb een tik rechtsachter alsof er een steentje in de band zit..
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jun 2015, 10:17

Nee, die van mij zoemde.

Dan denk ik dat ik een OEM wiellager ga bestellen. Is alleen zo'n zonder van die 200 euro (en de 100 euro van de huidige) als het niet het probleem is...
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2015, 10:21

Even links en rechts wisselen?

Terug naar “Who are U?”