Accu vervangen buiten temp verkeerd

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

Accu vervangen buiten temp verkeerd

18 jul 2015, 18:50

Me accu was dood dus een nieuwe gemonteerd.
Nu is dat niet zo spannend mocht het niet zo zijn dat hij nu een verkeerde buiten temp aangeeft :cry:
Als ik nu het contact omdraait hoor ik een signaal en geeft hij de temp verkeerd aan -8 :(
Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen :D

Okee dit gevonden , kan ik dit doen of ben ik dan me beek tuning kwijt



Did the Mini Cooper ECU reset and it worked like a charm, 5.5 deg, thats more like it

For those who don't know about the ECU reset (soft reset its called a hard reset is only obtainable by flashing the ECU) then here it is

How to Reset the ECU:
1. With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button with one hand, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1 (first click) with the other hand. The screen will have a number and the word “tESt”. Scroll through the numbers by pressing the odometer rest button, through to 19 and wait a moment. (Note: the number order is: 1,2,10,19) The message will say 19 "L i-off", flash to "L i-on", and back to "L i-off" again. When "log i-off" appears, press the odometer rest button again. You are now in the system. Scroll through to 21. tESt and wait a moment. 21.0 rESEt will come up. Press the button once.
2. Your gauges will now make some sounds and movements.
3. Once the lights come back on start your car. You have now reset your ECU and your MINI is now ready to relearn the new mods and your driving style.
Here is a list of all the tests on your MINI:
1.0 Chassis number
1.1 Kilometer count
1.2 Parts number
1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index
1.4 Production Date (Calendar week/year)
1.5 Hard- and Software status
1.6 Injector status, Cylinder count, Engine factor.
2.0 Comb system Test
3.0 Service interval counter
4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.
4.1 Consumption in liters/100kms.
5.0 Distance consumption in l/100kms.
5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.
6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right
6.1 Total amount of fuel in tank.
6.2 Show value of Fuel gauge.
1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal implausible (no reading)
7.0 Actual coolant temp.
7.1 Actual outside temp.
7.2 Actual engine revs.
7.3 Actual speed
8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3
9.0 Actual on board voltage (Battery)
10.0 Land codes
11.0 Unit codes
12.0 No function
13.0 Gong test
14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures
15.0 - 18.0 No function
19.0 On/Off for Test menu.
20.0 Correction factor for Fuel consumption Formula for correction:
Shown consumption x 1000 / user defined consumption
Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.
20.1 Sets 10ths. for consumption factor
20.2 Sets 100ths. and 1000ths. For consumption factor
20.3 saves the new consumption factor and shows new value
21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

18 jul 2015, 20:58

Nou kon niet wachten hoor :)
En aangezien dat het toch gefixed moest worden de stoute schoenen maar aangetrokken 8)
Beschrijving gevolgd en ik kan u zeggen dat het opgelost is :lol:
Sterker nog het lijkt wel of hij sneller op het gas reageert :D
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

19 jul 2015, 16:10

WimS schreef: Sterker nog het lijkt wel of hij sneller op het gas reageert :D
Dat komt omdat de timing eraf is? Afbeelding
Afbeelding
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

23 jul 2015, 12:25

De reset..kan je dit ook toepassen als je bv net een mini gekocht hebt? of kan je dit beter niet doen ivm storingen of iets dergelijks..
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3290
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

23 jul 2015, 21:23

Zo'n reset kun je altijd doen, is ie gelijk ook het 'rij-patroon' van de vorige eigenaar vergeten...
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 2007
Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:33

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

23 jul 2015, 21:51

En als je ECU andere software heeft/Beek tuning, staat dat er allemaal nog wel in daarna?
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3290
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

24 jul 2015, 07:22

Het lijkt me dat een tuner de mappings verandert. Een reset die je via knopjes op je dashboard kan doen zou nooit de mappings kunnen wissen. Want dan zou je op die manier ook de originele mappings eraf kunnen poetsen.

Enne.... "Same as disconnecting the battery"; met een lege/losgehaalde accu ben je ook je tuner programma niet kwijt. :D
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: Accu vervangen buiten temp verkeerd

24 jul 2015, 19:17

Robert schreef:Zo'n reset kun je altijd doen, is ie gelijk ook het 'rij-patroon' van de vorige eigenaar vergeten...
Dat wou ik ff horen..top :icon_top: thanks
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”