Mijn dochter heeft haar mini nu ruim een week voor de deur staan. Een aantal dingen zijn al gedaan, een aantal dingen moeten nog aangepakt worden. Nu is de behuizing van de sleutel met daarin de AB niet geweldig meer. Het rubber van het knopje om de deur af te sluiten is behoorlijk gaar, en aan vervanging toe. Nu zijn deze behuizingen via internet eenvoudig aan te schaffen.
Moet ik met het vervangen van die behuizing nog letten op bepaalde puntjes? Ik kan me zo voorstellen dat in de oorspronkelijke behuizing toch wel iets van een beveiliging is ingebouwd, daarbij denk ik aan iets in de vorm van een chip ofzo. Heb ik daar gelijk in, of valt dat mee?
Sleutelbehuizing vervangen.
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Re: Sleutelbehuizing vervangen.
In de behuizing zit een printplaat waar de elektronica en de batterij op zit en in het andere gedeelte heb je een transponder wat een klein zwart kastje is. Beide zaken kun je gewoon overzetten. Sleutelbaard kun je denk ik overzetten of opnieuw laten slijpen.
Je kunt ook eerst de sleutel openmaken en kijken of de elektronica zelf nog goed werkt. Op de printplaat zitten de knopjes waarmee je kunt uitsluiten dat het niet aan de elektronica ligt. Als het wel aan de elektronica ligt moet je een nieuwe sleutel bestellen. Was in mijn geval wel zo.
Bovenstaande geldt voor het eerste type sleutel welke 2 knoppen heeft (mini logo en slot icoon)
Je kunt ook eerst de sleutel openmaken en kijken of de elektronica zelf nog goed werkt. Op de printplaat zitten de knopjes waarmee je kunt uitsluiten dat het niet aan de elektronica ligt. Als het wel aan de elektronica ligt moet je een nieuwe sleutel bestellen. Was in mijn geval wel zo.
Bovenstaande geldt voor het eerste type sleutel welke 2 knoppen heeft (mini logo en slot icoon)
- Ronald K
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt voor je uitleg. Ik ga eerst een nieuwe batterij plaatsen om te kijken of de elektronica nog oke is. Daarna een andere behuizing kopen via internet.
- Ronald K
- Leerling Mini lid
Bericht
Nieuwe batterij geplaatst, de elektronica werkt naar behoren. Heb inmiddels een nieuwe behuizing besteld, Kosten hiervan €16,-.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors