Zwarte rook en pingelen bij volgas na montage 200 cell.
- RobbertKoppies
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Zwarte rook en pingelen bij volgas na montage 200 cell.
Goedenavond! Sinds een aantal weken heb ik onder mijn R56S een 200 cell sportcat plus DeleteR zitten. Het geluid is werkelijk geweldig maar ik kamp helaas met een aantal problemen sinds de montage. Zoals de titel misschien al aangeeft heb ik bij volgas een zwarte pluim en ik heb het idee dat de motor heel licht pingelt. Waar heeft dit mee te maken? Is het een software probleem of een kapotte sensor? Ik ben al overgestapt naar een hoger octaangehalte benzine maar ook dit mocht niet baten.
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- speedy
- NMC Legend
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Zwarte rook en pingelen bij volgas na montage 200 cell.
Ik hoop niet dat het die kant opgaat.

- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik had namelijk precies dezelfde klachten en Mushrop ook
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Dit zou niet van een downpipe mogen komen lijkt mij... Als je de OEM downpipe er weer tussen zet wat dan?
Zijn er meerdere die een Akra of catless pijp hebben en allen geen last van pingelen dus het lijkt me dat er meer aan de hand is
Was dit niet een revisie blok?
Zijn er meerdere die een Akra of catless pijp hebben en allen geen last van pingelen dus het lijkt me dat er meer aan de hand is
Was dit niet een revisie blok?
- RobbertKoppies
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Speedy@
Nee, ik heb geen software tuning. Alleen de 200 cell
Louis@
Het blok is inderdaad recent gereviseerd.
Nee, ik heb geen software tuning. Alleen de 200 cell
Louis@
Het blok is inderdaad recent gereviseerd.
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ik zou eens terug gaan naar het bedrijf dat de revisie heeft gedaan... Een standaard niet getuned blok zou gewoon op 95 moeten kunnen lopen zonder te pingelen. Met of zonder DP.
Verbruikt het revisie blok olie?
- marinusrules
- Be Mini
Bericht
Is er met montage geen lambdasonde beschadigd geraakt? Ik heb geen idee hoe dit zit bij de r56 maar wanneer die niet goed werkt klopt je brandstof mengsel ook niet meer.
- RobbertKoppies
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Deze wordt door de Delete-R uitgeschakeld toch? Of zit er nog een tweede die kapot kan zijn?marinusrules schreef:Is er met montage geen lambdasonde beschadigd geraakt? Ik heb geen idee hoe dit zit bij de r56 maar wanneer die niet goed werkt klopt je brandstof mengsel ook niet meer.
Ik ben inderdaad al teug gegaan want ze hebben ook mijn DP gemonteerd. Ze kunnen er verder niets aan doen. Voor de DP kon ik ook gewoon op 95 rijden zonder problemen.louisvdd76 schreef:Ik zou eens terug gaan naar het bedrijf dat de revisie heeft gedaan... Een standaard niet getuned blok zou gewoon op 95 moeten kunnen lopen zonder te pingelen. Met of zonder DP.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
De auto heeft 2 lambdasondes: de voorste voor afstelling van het brandstofmengsel, de achterste voor controle werking van de kat. Alleen die achterste wordt uitgeschakeld./aangepast met zo'n Delete-R, zou dus kunnen dat er iets mis is met de voorste.
- RobbertKoppies
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Bedankt! Is het slecht om hier lang mee door te rijden? Aangezien ik nu in Italie zit. Zouden het nog andere dingen kunnen zijn?MartijnGizmo schreef:De auto heeft 2 lambdasondes: de voorste voor afstelling van het brandstofmengsel, de achterste voor controle werking van de kat. Alleen die achterste wordt uitgeschakeld./aangepast met zo'n Delete-R, zou dus kunnen dat er iets mis is met de voorste.
- RobbertKoppies
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
RobbertKoppies schreef:Bedankt! Is het slecht om hier lang mee door te rijden? Is deze makkelijk te vernieuwen? Zouden het nog andere dingen kunnen zijn?MartijnGizmo schreef:De auto heeft 2 lambdasondes: de voorste voor afstelling van het brandstofmengsel, de achterste voor controle werking van de kat. Alleen die achterste wordt uitgeschakeld./aangepast met zo'n Delete-R, zou dus kunnen dat er iets mis is met de voorste.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het zou uiteraard van alles kunnen zijn, van een los slangetje tot een terminaal gesmolten zuiger!
Ik zou iig eens een keer 98 tanken en volgas proberen te vermijden...

- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoe merk je dat je wagen pingelt? Hoe uit zich dat?
(Ikke niet weten...)
(Ikke niet weten...)
- RobbertKoppies
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb al een aantal keren 98 en 100 getankt en het pingelen blijft. Ik neem aan als het sinds de montage is van de downpipe dat het in dat gebied gezocht moet worden.
MartijnGizmo schreef:Het zou uiteraard van alles kunnen zijn, van een los slangetje tot een terminaal gesmolten zuiger!Ik zou iig eens een keer 98 tanken en volgas proberen te vermijden...
Ik heb al een aantal keren 98 en 100 getankt en het pingelen blijft. Ik neem aan als het sinds de montage is van de downpipe dat het in dat gebied gezocht moet worden.
je hoort als je volgas wegtrekt een soort getik op metaal snel achter elkaar.P5ycH0 schreef:Hoe merk je dat je wagen pingelt? Hoe uit zich dat?
(Ikke niet weten...)
Onze sponsors