Zwarte rook en pingelen bij volgas na montage 200 cell.

speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Zwarte rook en pingelen bij volgas na montage 200 cell.

20 jul 2015, 13:42

aslof je een leeg blikje onder de auto hebt hangen ja.
Vind het heel vreemd dat je auto pingelt met een stock motor
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2015, 14:03

speedy schreef:aslof je een leeg blikje onder de auto hebt hangen ja.
Vind het heel vreemd dat je auto pingelt met een stock motor
Thnx, goed om te weten !
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 jul 2015, 14:43

Iemand anders nog enig idee wat het zou kunnen zijn?
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Manick
Sponsor

Zwarte rook en pingelen bij volgas na montage 200 cell.

20 jul 2015, 15:19

Ik zou eerst maar eens gaan rijden met een tester om te kijken wat alle sensoren aangeven, denk namelijk dat je lambda sensoren verkeerde waardes aangeeft waar door er een te rijk of arm mengsel wordt ingespoten met resultaat een rook wolk
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

20 jul 2015, 17:00

Wat Manick en Martijn zeggen klinkt wel heel aannemelijk! Of het kwaad kan... Ik denk dat het niet goed is omdat het blok verkeerde waardes krijgt en daardoor ook verkeerde inpuitingen...
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 jul 2015, 17:46

Manick schreef:Ik zou eerst maar eens gaan rijden met een tester om te kijken wat alle sensoren aangeven, denk namelijk dat je lambda sensoren verkeerde waardes aangeeft waar door er een te rijk of arm mengsel wordt ingespoten met resultaat een rook wolk

Dat is een goeie! Heeft iemand toevallig een lambdasonde tester? Of zijn deze niet zo duur? De emissie is wel gemeten in de uitlaat en deze is wel goed. (0.30) bij stationair.
http://www.flickr.com/photos/robbertk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Manick
Sponsor

20 jul 2015, 18:14

RobbertKoppies schreef:
Manick schreef:Ik zou eerst maar eens gaan rijden met een tester om te kijken wat alle sensoren aangeven, denk namelijk dat je lambda sensoren verkeerde waardes aangeeft waar door er een te rijk of arm mengsel wordt ingespoten met resultaat een rook wolk

Dat is een goeie! Heeft iemand toevallig een lambdasonde tester? Of zijn deze niet zo duur? De emissie is wel gemeten in de uitlaat en deze is wel goed. (0.30) bij stationair.
Mess kan een Scangauge het ook anders moet je ff een OBD uitlees kastje hebben. Je hebt alleen de live data nodig, daar staan de lambda sondes ook tussen wat ze aangeven

0.30 CO? Vind ik wel een beetje hoog, moet na genoeg 0 zijn, dus kan al zo zijn dat je mengels al niet goed is
RobbertKoppies
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 jul 2015, 18:19

Manick schreef:
RobbertKoppies schreef:

Mess kan een Scangauge het ook anders moet je ff een OBD uitlees kastje hebben. Je hebt alleen de live data nodig, daar staan de lambda sondes ook tussen wat ze aangeven

0.30 CO? Vind ik wel een beetje hoog, moet na genoeg 0 zijn, dus kan al zo zijn dat je mengels al niet goed is
Zodra ik weer thuis ben van mijn vakantie ga ik hier meteen achteraan! Wellicht kan ik hier in de buurt wel een garage vinden die dit kan doen. Bij de garage zeiden ze dat .30 een normale waarde is, zou je wellicht hier al uit kunnen halen dat de 1e lambdasonde niet goed is?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”