Speedy Coupe JCW
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Speedy coupe JCW--> Guerrilla bypass
Krijg je met die klep dicht niet GIGANTISCH veel tegendruk?
- speedy
- NMC Legend
Bericht
is toch een Y stuk dus die klep zit aan de zijkant.
dan is de druk toch nooit meer lijkt mij.
maar zal het is vragen
dan is de druk toch nooit meer lijkt mij.
maar zal het is vragen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ALs die klep dicht zit, zit de open pijp dicht, en moet het gas toch een klein beetje langs die klep af zodat het geluid gedempt wordt?
Als je open rijdt, heb je er geen last van, maar dicht.. ik zou niet dol zijn op flinke tegendruk in een turbo-uitlaat.. Vindt een turbo meestal niet leuk
Als je open rijdt, heb je er geen last van, maar dicht.. ik zou niet dol zijn op flinke tegendruk in een turbo-uitlaat.. Vindt een turbo meestal niet leuk
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Check het systeem anders ff 
luchtstroom word nergens gehinderd tov normale oem setup.
Als de klep opengaat dan gaat de lucht er aan de zijkant uit net voor de einddemper

luchtstroom word nergens gehinderd tov normale oem setup.
Als de klep opengaat dan gaat de lucht er aan de zijkant uit net voor de einddemper
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Het is dus niet zo dat er gewoon midden in de oem buis een klep word geplaatst want dan zou je natuurlijk wel meer tegendruk hebben
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
We hebben het hier over zo'n systeem hè (deze is voor een Dodge Ram, maar voor het idee):
Als de klep dicht zit gaan de gassen door de originele uitlaat, dat schijnt best goed te gaan...Daveke schreef:ALs die klep dicht zit, zit de open pijp dicht, en moet het gas toch een klein beetje langs die klep af zodat het geluid gedempt wordt?

We hebben het hier over zo'n systeem hè (deze is voor een Dodge Ram, maar voor het idee):

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Net idd even contact gehad en heeft totaal geen invloed op tegendruk met de klep dicht.
Met klep open heb je natuurlijk wel minder tegendruk maar dat is vrij logisch want je mist de einddemper dan.
Met klep open heb je natuurlijk wel minder tegendruk maar dat is vrij logisch want je mist de einddemper dan.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Ken jij dit bedrijf door ervaring of toevallig een keer langs geweest voor je beroep?
MartijnGizmo schreef:Als de klep dicht zit gaan de gassen door de originele uitlaat, dat schijnt best goed te gaan...Daveke schreef:ALs die klep dicht zit, zit de open pijp dicht, en moet het gas toch een klein beetje langs die klep af zodat het geluid gedempt wordt?
Als je open rijdt, heb je er geen last van, maar dicht.. ik zou niet dol zijn op flinke tegendruk in een turbo-uitlaat.. Vindt een turbo meestal niet leuk![]()
Ken jij dit bedrijf door ervaring of toevallig een keer langs geweest voor je beroep?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb hun werk al eens gezien op een evenement en het staat op de planning om er zelf langs te gaan. 

- speedy
- NMC Legend
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
MartijnGizmo schreef:Als de klep dicht zit gaan de gassen door de originele uitlaat, dat schijnt best goed te gaan...Daveke schreef:ALs die klep dicht zit, zit de open pijp dicht, en moet het gas toch een klein beetje langs die klep af zodat het geluid gedempt wordt?
Als je open rijdt, heb je er geen last van, maar dicht.. ik zou niet dol zijn op flinke tegendruk in een turbo-uitlaat.. Vindt een turbo meestal niet leuk![]()

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
De Volvo is soms nog wat te stil van binnen...speedy schreef:voor wat wil jij erheen dan?

- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vond de f56 pijp met klep wat blikkerig klinken als ie open staat....
https://vimeo.com/134485305
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Nou ik ben zo sterk aan het twijfelen of ik wel zoveel geld wil uitgeven voor iets wat misschien wel gaat tegen vallen 
Ik heb de afspraak voor maandag a.s afgezegd en wil er eerst nog is ff goed over nadenken want ben bang dat met die klep open het geluid veel te hard word tov nu.
Ook is de Gp 2 diffuser een ding wat behoorlijk in de weg zit bij de montage van die klep dus dat is ook weer een uitdaging

Ik heb de afspraak voor maandag a.s afgezegd en wil er eerst nog is ff goed over nadenken want ben bang dat met die klep open het geluid veel te hard word tov nu.
Ook is de Gp 2 diffuser een ding wat behoorlijk in de weg zit bij de montage van die klep dus dat is ook weer een uitdaging

- speedy
- NMC Legend
Bericht
mijne klinkt veel mooier en zwaarder.
Re: Speedy coupe JCW--> Guerrilla bypass voorlopig niet.
klopt !P5ycH0 schreef:Ik vond de f56 pijp met klep wat blikkerig klinken als ie open staat....
mijne klinkt veel mooier en zwaarder.
Onze sponsors