Vandaag geprobeerd mijn remschijven voor te vervangen. Dit is niet gelukt omdat ik de torx schroef er met geen mogelijkheid uit krijg.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of deze torx schroef echt terug moet komen.
Remschijven vervangen voor (torx schroef)
- Michel ACS
- 4 op een rij!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Remschijven vervangen voor (torx schroef)
Wat bedoel je met "...of deze torx schroef moet terug komen.. "?? Wou je h'm eruit boren/slijpen ofzo?
Die torx tussen remschijf en wielnaaf moet aanwezig zijn. De BMW-handleiding adviseert ook om deze bout te vervangen als ie is losgehaald.
Is een M10 x 13, en moet met 27Nm vast gezet worden, maar als ik jouw verhaal lees dan heeft iemand er iets meer kracht erop gezet.
Wellicht effe de bekende klap met de hamer erop, wat laten schrikken. Kan wel eens wat corrosie tussen zitten.
!! Alleen niet op de remschijf rammen, alleen op die torxbout !!
Die torx tussen remschijf en wielnaaf moet aanwezig zijn. De BMW-handleiding adviseert ook om deze bout te vervangen als ie is losgehaald.
Is een M10 x 13, en moet met 27Nm vast gezet worden, maar als ik jouw verhaal lees dan heeft iemand er iets meer kracht erop gezet.
Wellicht effe de bekende klap met de hamer erop, wat laten schrikken. Kan wel eens wat corrosie tussen zitten.
!! Alleen niet op de remschijf rammen, alleen op die torxbout !!
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Lees verschillende verhalen over het wel of niet weglaten van de torx schroef, vandaar de vraag.
Als de torx schroef aanwezig moet zijn weet ik genoeg.
Nu nog het los krijgen, de bekende klap met de hamer heb ik gegeven (natuurlijk niet op de remschrijf) maar er is geen beweging in te krijgen.
Als de torx schroef aanwezig moet zijn weet ik genoeg.
Nu nog het los krijgen, de bekende klap met de hamer heb ik gegeven (natuurlijk niet op de remschrijf) maar er is geen beweging in te krijgen.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je zou het kunnen proberen met een goede slagschroevendraaier of een kruiskopbit op een ratel waarmee je meer kracht kunt zetten.
Als je de kop al teveel beschadigd hebt dan zit er niets anders op dan de kop eraf te boren. Je kunt daarna de schijf lossen en met een goede griptang het stukje schroefdraad eruit halen.
Kan vgl mij niet echt kwaad als het schroefje er niet meer in zit want alles wordt op zijn plaats gehouden door de wielbouten.
Nieuwe schroefje zet ik er altijd in met wat koperpasta
Als je de kop al teveel beschadigd hebt dan zit er niets anders op dan de kop eraf te boren. Je kunt daarna de schijf lossen en met een goede griptang het stukje schroefdraad eruit halen.
Kan vgl mij niet echt kwaad als het schroefje er niet meer in zit want alles wordt op zijn plaats gehouden door de wielbouten.
Nieuwe schroefje zet ik er altijd in met wat koperpasta
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mij zit er op 1 wiel ook geen torx schroef meer in en ik ben nog niet dood.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
het zal vast wel goed gaan maar ik denk wel dat die er niet voor niets zit 
kleine moeite om er een nieuwe in te draaien toch.

kleine moeite om er een nieuwe in te draaien toch.
- Andor
- Be Mini
Bericht
Heb de schroef er ook niet in omdat er geen opening voor is bij mijn K-Sport remmen... Merk er helemaal niets van.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
als je de velg eraf hebt kun je de schijf toch heen en weer schuiven dan?
- Andor
- Be Mini
Bericht
In theorie wel. In praktijk blijft het wonderbaarlijk genoeg mooi op zijn plek nadat je een keer je wiel dr op vast hebt gezet en een stukje mee hebt gereden 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De schroef zit er inderdaad alleen maar op om de schijf op zijn plaats te houden als het wiel er af is.
Bij mij is uitboren een keer gelukt met behoud van voldoende schroefdraad.
Bij mij is uitboren een keer gelukt met behoud van voldoende schroefdraad.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon weg laten. Is minder onafgeveerde massa
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Vrijdag weer een nieuwe kans om de schrijven en blokken te vervangen.
Blijkt ook dat op onze Mini geen sensors op de remblokken aanwezig zijn, blijkbaar is dit zo bij de pre facelift versies.
Blijkt ook dat op onze Mini geen sensors op de remblokken aanwezig zijn, blijkbaar is dit zo bij de pre facelift versies.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Maakt ook niks uit, gewoon zelf even kijken zo af en toe
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Het maakt niks uit alleen de maat voering van de remblokken met of zonder sensor is blijkbaar wel anders.
Kwam ik dus vandaag achter.
Uiteindelijk is het wel gelukt om zowel de remschijven als de remblokken te vervangen.
De oude remblokken en remschijf:

Nieuwe remschrijven:

Kwam ik dus vandaag achter.
Uiteindelijk is het wel gelukt om zowel de remschijven als de remblokken te vervangen.
De oude remblokken en remschijf:

Nieuwe remschrijven:

Onze sponsors