Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Exit R56 S > Incoming F56 S (Pag 5)

20 aug 2015, 23:49

mooie mini en lekker opvallende kleur.
ge gaat er veel plezier mee hebben en veilige km.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2015, 23:49

De binnenkant...

Afbeelding

...en een leuk cadeautje van de dealer! (shakeit)

Afbeelding
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

21 aug 2015, 09:36

Hij is mooi zeg!! Heel veel rijplezier met je nieuwe wagen
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 11:13

Prachtige F56 in een heerlijke kleur, veel plezier ermee! :rijden
Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

21 aug 2015, 11:46

Heel mooi Remco, giga veel plezier en veel veilige km's gewenst en hopelijk tot ziens op 1 van de meets of ritten :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 11:55

Dank allen!! :icon_top:

De eerste kilometers zijn me goed bevallen. Enige waar ik nu al gefrustreerd over ben is de cruise control, op +/- gaat 'ie met stappen van 10Km omhoog/laag en hij gaat niet uit bij het intrappen van de koppeling. Dat is reuze irritant. Zal wel wennen zijn, dus het komt vast goed... verder ben ik erg blij en rij ik (weer) met veel plezier. :rijden

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 14:05

Nou nou, als je niet zo lomp op de knopjes drukt gaat het gewoon per km omhoog of omlaag! :{
Als je door het klikje heen drukt dan gaat ie per 10km.... :wink:

Er zijn inderdaad meerdere merken waarbij je gewoon kan op- en terugschakelen zonder dat de cruise control uitvalt.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 aug 2015, 14:34

Veel plezier ermee Remco. Heb deze week in een diesel gereden met dezelfde stoelen. Zitten echt megagoed !
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 15:57

peter schreef:Nou nou, als je niet zo lomp op de knopjes drukt gaat het gewoon per km omhoog of omlaag! :{
Als je door het klikje heen drukt dan gaat ie per 10km.... :wink:

Er zijn inderdaad meerdere merken waarbij je gewoon kan op- en terugschakelen zonder dat de cruise control uitvalt.
Zeg je nou dat ik lomp ben? :lol: :{ ...zonder gekheid, ik had je bericht eerder vanmiddag al gelezen en heb het net nog eens 'subtiel' geprobeerd; ik moet het gevoel er schijnbaar nog voor krijgen want af en toe pakt 'ie per km en dan ineens weer 10km. Voor mijn gevoel druk ik dan evenhard op 't knoppie.

Ik maak het voor het eerst mee dat je kunt koppelen zonder dat de cruise control uitvalt, heb zelf niet eerder een auto gehad waar dat bij kon. Ik gebruikte dan ook vaak de koppeling om 'm even uit te zetten. Ook dat is dus gewenning, ik rij buiten de bebouwde kom veel op de cruise control en meestal zet ik hem dan een km of 5 boven de maximum snelheid vast; scheelt ontzettend in correspondentie vanuit Leeuwarden... ;)

@Ginoceros, eens! Deze stoelen zitten echt super!!

Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

21 aug 2015, 22:24

Probeer de begrenzer eens! Ik vind het fijner dan CC. Ik zet m standaard 6km boven de limiet en je kan zelf gas blijven geven
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 22:50

Daar moet ik ook nog even mee aan de slag, ook die 'begrenzer' is nieuw voor mij...

Waar is de gebleven tijd dat je nog echt aan een stuurwiel moest draaien, zelf in moest parkeren, de stratengids bij het tankstation haalde of de gratis kaarten bij de ANWB enne de tijd dat je je eigen voorlampje op de stoep kon repareren en de temp. omlaag moest brengen door de verwarming op max. te zetten, met de ramen open. Ik word oud! ;)

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 22:54

Dan moet je een 1st gen kopen :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 aug 2015, 22:58

mushrop schreef:Dan moet je een 1st gen kopen :mrgreen:
Haha, ... ik zat even te mijmeren over de tijd dat ik nog in een classic rondtufde. 8)

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

21 aug 2015, 23:20

Tja Remco, jij wou een nieuwerwetse wagen :wink:

Maar je bent niet anders dan ik, eerst maar eens rijden, na de eerste bevindingen eerst vragen stellen en er dan na een poos je ineens weer beseffen dat er ook nog zoiets als een manual in het dashboard kastje ligt.
So me :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2015, 20:15

Update!

Mijn eerste 1000+ km's zitten er op en ik ben tot nu toe héél erg tevreden.

Het is wel wat anders dan de R56S. Het is net hoe je het bekijkt maar voor mij is het duidelijk dat BMW nu echt helemaal aan het roer staat. Ik zei vanmiddag tegen de verkoper dat het in de 'MID' mode voelt als een 3-serie maar dan met voorwielaandrijving. In sport kun je lekker 'strak' los gaan, zoals 't hoort met dit karretje... enne de 'GREEN' mode, ûh... bij een Cooper S? :shock: Die heb ik dus nog niet echt aangezet.

Ik heb ook wel eens in een R53S gereden, de stap naar de R56S is al enorm; de stap van de R56 naar de F56 is gevoelsmatig stukken groter en niet alleen motorisch! Als je zoekt naar puur en spartaans ouderwets rijplezier en olie aan je vingers, heb je eigenlijk niet veel te zoeken in deze nieuwe dan kun je denk ik beter een leuke R53S kopen en als een gillende keukenmeid de straten onveilig gaan maken. Als je naast het plezier ook nog hecht aan lijf en leden bij wat langere afstanden en alle moderne spielerei zoals een touchpad op de iDrive controller(? ja echt, ahum... :roll:) kan waarderen, dan is de nieuwe dé juiste keuze! Ik was op zoek naar best of both worlds en heb dat met dit oranje monstertje wel gevonden. Bovendien viel ik ook voor het uiterlijk, wat een gave bak is dit!!

Afbeelding

Vanmiddag even gekeken naar een winterwielenset voor dit bakkie en heb me laten adviseren om ipv. 17" in de winter op 16" te gaan rijden, mede omdat ik ook sneeuwkettingen wil kunnen 'dragen' als ik de sneeuw in ga. Mijn oog is gevallen op de R508 set, standaard met Dunlop 175/60H banden. Rij nu met Cosmos Spoke velgen en Michelin Primacy 3 (205/45R17 88W) banden die overigens niet 'run flat' zijn, de Dunlops wel. De winterbanden zijn geschikt tot 200km/u (H), terwijl de zomerbanden 270km/u (W) aan zouden moeten kunnen. Lijkt me dat ik in de winter niet boven de 200 ga komen, dus dat lijkt me geen probleem. Toch? Nu nog eens kijken of ik de prijs kan drukken, want het setje is wel een tikje aan de dure kant. Ik wil geen aftermarket velgen, alleen OEM dus ik vrees dat ik de buidel in moet.

Ook ga ik volgende week een proefrit maken in een F56S met JCW Tuning Kit, even kijken of die 20pk en Nm extra het rijden nóg leuker gaat maken! Alleen dat overdreven geknal uit de uitlaat, ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Van mij hoeft dat niet per se. Het geluid is verder wel héél erg vet! Althans wat ik er zo van gehoord heb op de Youtube filmpjes. Maar eens even in real life luisteren, misschien valt het wel mee met al dat geplof en gedoe. Voordeel van deze tuning kit is dat ik mijn garantie geen schade aan doe en met een nieuwe auto vind ik dat wel belangrijk.

Tot zo ver voor nu... ik ga misschien nog even een stukkie rijden! :)) :rijden

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”