Vanmorgen een klein "voorstel topic" aangemaakt en nu mijn 1e probleempje.
Ik heb een automatische airco unit, deze dus:

Als ik de airco aanzet brandt het lampje wel maar ik heb niet het gevoel dat de pomp aanslaat. Dit kan natuurlijk als er niet genoeg koudemiddel is het systeem zit. Ik voel namelijk ook geen verschil tussen de ingestelde 21 graden en 16 graden of LO. Het voelt allemaal wat "lauwig" aan. De fansnelheid (- en +) doet het wel.
2e probleem is dat als ik de gehele airco/verwarmingsunit uitzet (OFF) er nog steeds lucht door alle roosters komt. Dit is gewoon rijwind want zodra ik langzamer ga rijden wordt de luchtstroom minder en zodra ik stil sta is de luchtstroom weg. Dit duidt dus volgens mij op bepaalde kleppen die open blijven staan. Dat brengt mij dus op een manuele check die ik uitgevoerd heb: OFF en + ingedrukt houden en dan kan je je airco als het ware uitlezen. Mode 1 gaf geen foutcodes (00), Mode 2 was volgens mij het aansturen van de stelmotortjes, volgens mij werkten die prima en Mode 3 was ook een test maar weet niet meer precies wat ie toen deed.

Ik heb ook visueel de aircopomp bekeken, voor zover dat mogelijk is en die draait gewoon mee. Ingeschakeld heb ik het niet te lang bekeken want mocht er te weinig koudemiddel in het systeem zitten loop ik natuurlijk de kans dat alles kapot draait.
Wat raden jullie mij aan? Eerst naar de aircoboer om de airco te reinigen en vullen of eerst controleren of die stelmotortjes sluiten als ik de unit uitzet? En welke stelmotor moet ik dan controleren? Nummer 1, 2 of 3?
Ik lees graag jullie reacties.
Mvg, Marcel
*edit 13:47u:*
Net weer even in de auto gezeten. Het knopje van de verwarming ingedrukt (rechts, 2e van boven, onder de - en +) en knippert in plaats van continu aan. Kan iemand mij vertellen wat dat betekent?
*edit 00:25u.*
Ik lees net in de handleiding dat dat lampje behoort te knipperen