GP0029

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: GP0029

14 sep 2015, 10:52

Hé Fred! Late reactie, was idd gezellig afgelopen vrijdag! Leuk hoe je met de GP bezig bent. zat me al af te vragen waar de slangen onder de voorbumper voor waren!
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: GP0029

14 sep 2015, 14:38

Die slangen onder de auto zijn zooooo amateuristisch.......en lopen hier naartoe. (zie foto) Tot dat ik tijd heb gevonden om de echte brake ducts te monteren is dit een noodgreep om toch af en toe een circuit op te kunnen en de schijven recht te houden

Afbeelding
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: GP0029

14 sep 2015, 14:51

heb jij nog OEM remmen enz...?

of al wat veranderingen doorgevoerd?

thanks!
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: GP0029

14 sep 2015, 14:57

Aan de voorkant heb ik remschijven met gaatjes (standaard type Brembo's) maar ik vind de remmen en de olietemperatuur echt de zwakste punten van de auto.
De remmen zijn standaard zeker niet hufterproof maar zelfs deze slangetjes helpen al. Met die Brake ducts moet het okay zijn qua koeling maar de remkracht is nog steeds flut.
BBK is het antwoord maar nu eerst de olie-temp
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: GP0029

14 sep 2015, 15:05

Het nadeel van veel bbk's is wél dat ze vaak erg zwaar zijn en dus veel onafgeveerde massa toevoegen. Daarnaast kunnen je remmen wel top-of-the-bill zijn, het remvermogen wat je kan overbrengen op de weg is nog altijd afhankelijk van de kwaliteit van je banden. Ik ben dan ook van mening dat je, zolang je gewoon op straatnamen rijdt, je beter kan investeren in goede remschijven en blokken, dan in een bbk
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: GP0029

14 sep 2015, 15:14

Thanks guys! :)
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: GP0029

14 sep 2015, 16:07

De GP remmen zijn ruim voldoende als je standaard klauwen combineert met goede blokken, schijven, stalen remleidingen en een goede remvloeistof. Ik heb (kort) gereden met R56S klauwen i.c.m. Nitrac schijven, performance friction remblokken, goodridge leidingen en ATE Superblue remvloeistof en dat remde naar mijn gevoel prima.

Het argument over extra onafgeveerd gewicht die een BBK toevoegt vind ik overigens wel overtrokken. De R56S / GP1 remmen zijn behoorlijk zwaar, zelfs zwaarder dan de JCW Brembo set van de R56 als je realOEM moet geloven! Een goede BBK is waarschijnlijk dus zelfs lichter dan de GP1 remmen door lichtgewicht klauwen en 2-delige remschijven.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: GP0029

14 sep 2015, 17:14

Een keer andere remblokken steken is zeker het proberen waard. Onafgeveerd gewicht is voor mij niet zo'n issue, het blijft hobby. De prijs van een dikke BBK is voor mij de reden dat ik het niet doe, een goede 2500-3000 euro investeren in alleen de remmen vind ik die auto ook weer niet waard.

Koeling verzorgen en andere blokken en dan nog maar eens proberen (stalen remleidingen en goede olie zitten er al op/in)

Als Niek z'n set het goed uithoudt op de Ring is dat ook het proberen waard bij de volgende service in het nieuwe seizoen.

Nu eerst een weekend sleutelen voor de oliekoeler en CAI
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: GP0029

14 sep 2015, 20:31

Is er met enkel stalen remleidingen al echt een merkbaar verschil indien je de rest ongemoeid laat op een R53 GP?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: GP0029

15 sep 2015, 07:52

Niekcarfreak schreef:Dat weet ik niet. Ik ben in eerste instantie met de oude OEM schijven overgeschakeld naar rvs slangen, een DOT5.1 met hoger kookpunt en Ferodo DS2500 blokken, alles in 1 keer.
Toen de schijven mij te dun werden deze vooraan vervangen door Tarox F2000 en achter gewone ATE schijven, weer met Ferodo DS2500 blokken.
Later DOT5.1 vervangen door ATE Blue Racing waar ik veel goeds over las/hoorde. ATE Blue is een DOT4 en die trekt minder snel vocht aan dan een 5.1
Achter monteer ik inmiddels standaard blokken, kan TRW of zoals nu Bosch zijn. Vooraan overgeschakeld op Tarox 114 blokken om te proberen en deze bevallen beter dan de DS2500 icm de Tarox F2000 schijven. Set schijven en blokken van Tarox vooraan kost zo'n 600 euro, schijven F2000 +/-400 en blokken type 114(sportief straat en trackday) +/-200 euro

Mij werd geadviseerd om blokken rondom hetzelfde te houden ivm de rembalans van de auto...

what do you think?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

Re: GP0029

15 sep 2015, 08:43

Niekcarfreak schreef:Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik rijd nu al een tijdje met verschillende blokken voor en achter en heb nog nooit iets geks gemerkt. Hoeveel mensen monteren achter ook grotere remmen als ze voor een BBK monteren?

very true :)

dunno!

Terug naar “Show your ride”