Zo wat een trip was dat!
3150 km, 29 bergpassen, ontelbare bochten... Volgens Marcel Willemsen waren het er meer dan 9000...
Anyway: de roadster heeft het top gedaan. Heerlijk door de bochten kunnen gaan, perfecte wegligging en elke dag zo fris als een hoentje.
Enkel bij vol afdalen was ik niet tevreden over de remmen. Ik had voor de trip EBC redstuff eronder laten leggen. Na een 15-20 tal hairpins vol aanremmen kreeg ik fading. Mijn gevoel is dat OEM blokken het beter uithouden. Kortom na wat overleg is de bestelling voor Carbotech XP10 blokken eruit.
En omdat jullie dol zijn op plaatjes:
Boven op Col de Madeleine met de Mont Blanc op de achtergrond.
Nu 4 oktober de circuit-doop op Zandvoort en gelijk 12 oktober weer een dagje Zandvoort icm Intrax-dag.
Zo afgelopen vrijdag heeft Melvin weer zijn best gedaan.
Omdat de oliekoeler geplaatst was en de leidingen toch op een of andere manier naar binnen moesten was de remduck linksvoor opgeofferd.
Deze heeft hij weer netjes functioneel gemaakt:
Verder kwamen we er in de Alpen achter dat EBC Redstuff niet de remblokken waren die de bite gave die ik nodig had.... Dus op advies van Eugène gegaan voor Carbotech XP10 voor de voorkant: GOEDEMORGEN wat geven die dingen een bite.... hier kun je een bergpas volledig mee naar beneden rijden verwacht ik wel...
Helaas kon ik zondag door privé omstandigheden niet naar Zandvoort komen. Maar we hebben de 12de met Intrax een herkansing gelukkig.
Direct in de UK. Eugène heeft ze besteld voor zichzelf, Marinus en mij.
Als je ff geduld hebt. Melvin gaat kijken of hij dealer kan worden in NL. Laat je wel wat horen!
Zo gisteren voor het eerst de roadster los mogen laten op het circuit. Intrax had het circuit afgehuurd voor hun klanten. Ik had vooraf een 20min sessie geboekt en 2 rondjes in de Radical.
Tevens heb ik namens stichting Achterstevoren mogen helpen met de wens van 6-jarige Wessel: racen in een echte raceauto. Samen met Donald Molenaar was dit binnen 1 dag geregeld.
Gelijk bij aankomst wilde hij naar de auto gaan kijken
Daarna samen met Henk Thuis voor de Radical poseren
Helm op en gaan...
Na 4 rondjes Zandvoort terug naar binnen
En na afloop met Donald nog op de foto
Michael de Jong heeft alles gefilmd en daar zal nog een mooi filmpje gemaakt worden.
Daarna was het tijd om de roadster los te laten. Samen met Donald Molenaar het circuit op... Wat gaaf is dat.
Remmen hielden zich top! Totaal geen last van fading.
Gelijk bij terugkomst in de pits naar Claudette gegaan om nog een sessie van 20min te boeken voor later de dag... Maar eerst mocht ik nog in de Radical mee. Wat is dat een bizar apparaat...
Voor degene die Zandvoort kennen: rechte stuk voor de pits langs. Remmen doe je pas na de witte streep waar je met 210km/h over heen gaat
Later de dag met Michael samen een sessie gedaan. Gelijk in de eerste ronde was ik wat overmoedig met koude banden met dit als resultaat. https://vimeo.com/142309966
Dikke lol!!!
Al met al een super dag! Veel geleerd en enorm veel genoten!