Speedy Coupe JCW
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Speedy coupe JCW
denk met compleet nieuw kleppendeksel dat het vast zweet vrij moet worden maar zal de toekomst uitwijzen
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Das idd mooi baalen Daiël, er zal wel een godvertje op de oprit geklonken hebben
Wat je zegt, het wordt wel weer gemaakt, maar toch, je baalt als een stekker op het moment dat het gebeurd, I know the feeling

Wat je zegt, het wordt wel weer gemaakt, maar toch, je baalt als een stekker op het moment dat het gebeurd, I know the feeling

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh dat leuke gevoel in je buik op het moment dat je weet dat je het verkloot hebt!
- speedy
- NMC Legend
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Inderdaad lullig Daiel
Ik heb niet zolang geleden mijn Mini zelf een kleine beurt gegeven inclusief olieverversen en oliefilter, luchtfilter en interieurfilter. Ik heb voor het plaatsen van de drainplug een momentsleutel gebruikt omdat ik normalerwijze met schroeven en bouten altijd alles te vast zet, grove handjes. De Drain plug moest met 30 Nm (22.1 ft-lb) vastgezet worden volgens de Mini Service manual en dat is zogezegd hand vast met een extra slagje. De service manual schrijft voor het vastzetten van de carterpan kruislings plaatsen van de bouten en vastzetten met een moment van 12 Nm (8.8 ft-lb) en is beduidend minder en dat komt echt neer op handvast. Dat verklaart waarschijnlijk ook dat het boutje afgebroken is, ik had bij het plaatsen van die carterplug al iets van, dat kan best vaster maar je ziet dat voor het vastzetten van de carterpan een stuk lager moment benodigd is dus door het extra aandraaien heb je het moment dik overschreden. Misschien handig om te weten wat de torque waarde (12 Nm) moet zijn bij het aandraaien van de boutjes van de carterpan als Roy de nieuwe carterpan plaatst al denk ik dat hij dit al vaker heeft gedaan
Suc6

Suc6

- speedy
- NMC Legend
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Nu lees ik het
, zal wel door de pijn komen dat ik niet alles meer helder lees
. Begin van het jaar van een trap gevallen en daar mijn rechterschouder en arm bij bezeerd. Ging vanzelf weg maar hierna regelmatig een spier, pees of kapsel, die verrekkes veel pijn op levert, gevoel dat je arm uit de kom is en er een tijd geen last van gehad maar ze weten nog niet wat het is. Morgen staat een MRI gepland maar sinds vanmiddag dit gevoel weer terug en de vorige keren is de spier, pees, zenuw of wat het ook moge zijn vanzelf teruggesprongen, nu niet. Ik moet nu de arm omhoog houden en morgen naar CMH/UMC utrecht, gaan ze het fixen. Waarschijnlijk kan ik door de pijn niet meer helder denken
komt goed.
Blijft het feit dat het lullig is dat het kapot is gegaan plus mocht je ooit je carterpan willen vervangen dan weet je dat ook meteen
. Voor je beeldvorming dan, het moment voor het vastzetten van het kleppendeksel is 10 Nm (7.3 ft-lb) plus er is een bepaalde volgorde van aandraaien van de bouten, stuur je wel een PB met een tekening.
Gr. Milco

Blijft het feit dat het lullig is dat het kapot is gegaan plus mocht je ooit je carterpan willen vervangen dan weet je dat ook meteen

Gr. Milco
- speedy
- NMC Legend
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- speedy
- NMC Legend
- speedy
- NMC Legend
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die Carrera is ook lekker trouwens!!
Goed nieuws!speedy schreef:Zo Roy heeft het weer gefixed
[...]

Die Carrera is ook lekker trouwens!!
"Orange is the happiest color!"

- speedy
- NMC Legend
Bericht
geen Carrera he
is een Cayman.
Nog ff mee gereden met Roy
ding loopt goed zeg.

Nog ff mee gereden met Roy

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zal zeker wel lekker rijden!
Oeps, solly...speedy schreef:geen Carrera heis een Cayman.
Nog ff mee gereden met Royding loopt goed zeg.

Zal zeker wel lekker rijden!
"Orange is the happiest color!"

Onze sponsors