Martijn's Coopertje (covermodel P185)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Martijn's Coopertje

30 sep 2015, 12:40

Batje schreef:Ik sluit me aan bij rob.

Vraag me alleen af of hier ook makkelijk in te zagen en boren is...
Dat hoeft toch ook allemaal niet als ie al mooi van zichzelf is? Afbeelding
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 12:56

Klatsie schreef:
Batje schreef:Ik sluit me aan bij rob.

Vraag me alleen af of hier ook makkelijk in te zagen en boren is...
Dat hoeft toch ook allemaal niet als ie al mooi van zichzelf is? Afbeelding
Haha je kent me toch. Ik wil iets maken wat niet kan.

#becauseraceclubbie
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 13:25

Ik vind een stock MINI, welke generatie dan ook, niet perse mooi. Maar ze zijn allemaal wel een perfecte basis om heul dik te maken. Het is precies wat Bram zegt, toen de 2e gen uitkwam vond het meerendeel ze lelijk, nu met de 3e weer net zo. Maar als je ziet (op bijv FB) hoeveel dikke 3th gen's er voorbij komen....superdik gewoon. En da's net zo met de nieuwe Clubman. En dat gezeik dat ze te groot worden...alle auto's groeien. Als ze dat niet doen is het niet goed, doen ze het wel is het ook niet goed. Het is nog steeds een relatieve compacte auto, dus waar gaat het over
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 14:06

Denk dat je voor het grootste deel wel gelijk hebt, maar wil je natuurlijk niet meteen helemaal gelijk geven :mrgreen:

R50/53, R56, F56, helemaal waar. Verschillen zijn niet zo heel groot en er is altijd een bepaalde basis in te herkennen, proporties zijn toch min of meer hetzelfde. En er zijn inderdaad al überdikke F56's langsgekomen op FB. Clubman, mwah, ligt toch iets anders m.i. De nieuwe mist toch echt bepaalde stijlelementen die de R55 wel had. Proporties zijn ook anders en het ding is notabene net zo breed als een 3 serie :s

Waar de F56 dus voortborduurt op de vorige versies vind ik de F54 wel een duidelijke breuk met de R55. Bewuste keuze van BMW/MINI denk ik ook wel. Maar goed, misschien wen ik er ook nog wel aan.
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 15:20

frankie schreef:Denk dat je voor het grootste deel wel gelijk hebt, maar wil je natuurlijk niet meteen helemaal gelijk geven :mrgreen:

R50/53, R56, F56, helemaal waar. Verschillen zijn niet zo heel groot en er is altijd een bepaalde basis in te herkennen, proporties zijn toch min of meer hetzelfde. En er zijn inderdaad al überdikke F56's langsgekomen op FB. Clubman, mwah, ligt toch iets anders m.i. De nieuwe mist toch echt bepaalde stijlelementen die de R55 wel had. Proporties zijn ook anders en het ding is notabene net zo breed als een 3 serie :s

Waar de F56 dus voortborduurt op de vorige versies vind ik de F54 wel een duidelijke breuk met de R55. Bewuste keuze van BMW/MINI denk ik ook wel. Maar goed, misschien wen ik er ook nog wel aan.
Precies wat ik bedoel. Dit model heeft niks meer van de oorspronkelijke Clubman. Of het een mooie auto is, is weer een andere discussie...;)

En daarnaast zie ik het niet als gezeik, maar een verschil in smaak. ;)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 19:10

Nee het is gezeik

:mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 19:12

:lachuh
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 19:17

mushrop schreef:Nee het is gezeik

:mrgreen:
Ja klopt, moet je ook niet doen...;)
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 sep 2015, 20:06

Dus dit is Martijn z'n gezeik-topic geworden ? :mrgreen:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2015, 20:48

Uiteindelijk is het vrij simpel, ze maken auto's voor kopers... wordt het goed verkocht, gaan ze ermee door. En dan blijkt er best wat flexibiliteit in de merkwaarde te zitten! ;)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2015, 13:23

M'n te spuiten spulletjes liggen nog steeds bij m'n Beun, die wat hommeles heeft met z'n spuiter oid. Helpt waarschijnlijk ook niet (of juist wel :mrgreen: ) dat het z'n pa is, maar komt wel goed volgens mij.

De 21ste ga ik 's ochtends naar Beek voor software, schuif het al een tijdje voor me uit, maar moet er toch maar even van komen. 8)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2015, 15:53

Vanmorgen op tijd richting Den Haag vertrokken, om dan ook eindelijk de software door Beek Auto Racing aan te laten passen:

Afbeelding

MINI ingesnoerd, basis-map ingeladen en wat meetwerk verricht:

Afbeelding

Auto liep inderdaad wat te mager, dus nog meer gefreubel aan de map:

Afbeelding

En vervolgens het vermogen meten, want ja, dat wil je dan toch een keer weten:

Afbeelding

Dat viel toch wat tegen... Althans, mij maakt het resultaat niet zoveel uit, hij loopt prima, maar de compressor heeft er boven de 6000rpm wat minder zin in dan eigenlijk zou moeten:

Afbeelding

Die gaan we dus nog maar eens vervangen voor een frisser exemplaar, waarmee de auto dan inderdaad op de door mij geschatte 225-230pk uit zou moeten komen. Koppel is wel gewoon dikke prima, dus ja, ach, ik lig er vanavond niet wakker van zeg maar. ;)

Los van een stukje veiligheid qua brandstofmengsel, loopt ie nu ook nog wat mooier. Gasrespons bij lage toeren is niet meer zo raar traag, en misschien nog wel belangrijker: hij ploft en pruttelt nu nog een stuk meer dan voorheen! :mrgreen:
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Martijn's Coopertje (custom software + rollenbank op P15

21 okt 2015, 17:34

Alleen al dat laatste is de moeite waard haha
En net wat je zegt. Boeie aan de getallen. Als t maar goed rijdt. Vooral tussen de 2 en 5000 toeren. Wat zeg nu eerlijk. Daar tussen zit de naald t meeste
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2015, 18:33

Nou, ja, een nieuwe compressor is wel toegevoegd aan het to-do-lijstje, maar niet op plek 1 zegmaar. Binnenkort eerst eens nieuwe bandjes en een keer uitlijnen, de laatste keer was nog voor de motorombouw. :oops:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2015, 11:34

Gisteren voor het eerst een keer iets anders dan snelweg gereden met de nieuwe software, maar hij loopt nu toch wel lekker hoor. Ik was in Hilversum voor de premiere van de nieuwe Bond-film, maar toen ik om 00:30 naar huis ging was het uitgestorven op straat. De uitlaat knalt er nu lekker overheen, dus sorry als ik iemand wakker heb gemaakt... :mrgreen:

Nieuwe bandjes zijn ook besteld, Yokohama Advan AD08R in 205/50-15. Zelfde maat als die ik nu heb met de Hankook Ventus V12 evo K110, maar die AD08R's vallen een stuk breder. Even kijken hoeveel rubstep dat oplevert, anders nog maar ff wat fröbelen en zagen aan de wielkasten.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”