Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

Re: Brightness' Hyper Blue R53

09 okt 2015, 19:40

Ja, mijn software is door JD gedaan.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 okt 2015, 19:41

ik wil een keer met de jcw op de rollenbank wat zou dat kosten?
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

09 okt 2015, 19:49

Geen idee wat een losse rollenbanktest kost. Maar het wordt waarschijnlijk lastig om met een MINI een afspraak te maken bij JD. Ze richten zich eigenlijk uitsluitend op VAG en kunnen daarmee de agenda volledig vullen. Ze doen dan ook liever geen andere merken. Destijds maakten ze nog een uitzondering, maar een van de medewerkers vertelde me pas geleden dat ze geen opdrachten van andere merken meer aannemen.
Rollen zou ook kunnen in Harskamp bij mosselman tuning. Daar staat exact dezelfde superflow bank als die JD gebruikt. Zij schrijven ook software voor MINI. Rajko heeft daar ook zijn software laten doen.

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2015, 20:43

Ik weet niet op hoeveel mijn toeren begrenzer staat. Ik schakel altijd op bij 7000. Ik denk dat ik nooit boven de 60° uit kom. Ik ga er eens op letten. Op mijn curve is ook helemaal geen dip te zien. Marinus zat ook de hele tijd te duwen in de Alpen maar zat wel een versnelling lager waar ik hem er wel door kreeg. Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

09 okt 2015, 20:53

Bij jou klimt de lijn inderdaad wel door. Het toerental zie ik echter niet terug op de X-as.
Het lijkt me sterk dat je nooit boven de 60 gr uitkomt. Maak maar eens een logje op een zomerse dag. Mocht het echt zo zijn dan ga ik ook aan de GP IC..

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2015, 23:52

Ik heb het net bij 11°c nog eens geprobeerd. Sprints tot 220km/u: 54 graden en vanaf ik het gas los laat gaat het per seconde 3graden naar beneden. Bij snelheden van 120 met constant het gas er op blijft hij op of onder de 50.

Ik wil graag eens met je meerijden. Een 15% pulley met 380cc injectoren lijkt mij veiliger dan wat ik nu heb. (17% + 330cc). Ik heb alleen schrik dat ik onderin dan weinig kracht meer ga hebben aangezien Marinus zei dat het onder de 4000 redelijk dood is. Welke nokkenas heb jij? De "1320" as?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2015, 02:44

Ik vond het verbazend hoe je "tegen" de GRS intercooler aankijkt door de sleuf in de motorkap. Dat kan nooit de bedoeling zijn... Snap wel waarom de GP intercooler beter is.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

10 okt 2015, 09:48

Bram, dat zijn hele nette waarden. Die zijn zeker een stuk beter dan wat ik met de 17% pulley zag. De metingen die ik heb gedaan waren wel vaak bij hogere buitentemperaturen (+20ºc), maar ik verwacht dat ik die nooit zou hebben gehaald met mijn set-up. Blijkbaar is het verschil tussen de GP en de GRS dan groter dan ik dacht.

Meerijden mag natuurlijk altijd. Ik heb inderdaad de catcam 2 (469) nokkenas i.c.m. 550cc injectoren. Ik snap jouw angst voor het inleveren van trekkracht onderin. Dat had ik namelijk ook. Ik heb een tijdje geleden zelf een stukje mogen sturen in de auto van Marinus en het verschil onderin was toen inderdaad behoorlijk groot. Marinus reed toen wel zonder cat en met een R56 uitlaatsysteem, dus dat kwam het koppel ook niet ten goede. Nu rijdt hij met cat en de software is iets bijgesteld. Volgens Marinus is er nu een stuk meer kracht onderin. Pas geleden hebben we samen een aantal sprintjes op de snelweg gedaan. Steeds vanaf 120 km/u en dan in verschillende versnellingen (3,4, 5 en 6). In iedere versnelling was mijn auto sneller vanuit onderin. Bovenin was het verschil niet groot. Dit was nog met de 17% pulley set-up.
Ik heb laatst ook een stukje mogen rijden in de laatste creatie van Roy. Deze auto heeft ook dezelfde nokkenas (469), een 17% pulley en 380cc injectoren. Dit was op de dag dat ik de 15% pulley heb laten plaatsen. Net voor de rit in de auto van Roy had ik een proefrit gemaakt in mijn eigen auto met de 15% pulley. Ik kon dus goed vergelijken. Het viel mij op dat mijn auto laag in toeren beter oppakte, ondanks de grotere pulley. Er kunnen natuurlijk meerdere factoren zijn waardoor dit was (bijv. de compressor van Roy was waarschijnlijk al niet helemaal goed, Roy tankt octaan 95 en ik 102), maar ik probeer ermee te zeggen dat de terugval van trekkracht in het lage en middengebied heel erg meevalt. Mijn auto voelt in ieder geval totaal niets doods aan onder 4000rpm. Ik denk overigens dat de kwaliteit van de software ook en rol speelt. Zowel bij Roy als bij Marinus blijft de motor in sommige versnellingen kortdurend boven in toeren hangen en beide auto's voelden iets minder "levendig" aan dat mijn auto. Het lijkt mij dat dit deels ook softwarematig bepaald is.

Peter, de GRS intercooler heeft een dikkere kern en komt daardoor verder omhoog t.o.v. de OEM (GP) intercooler. Er hoort normaal gesproken nog een een soort diffuser bij welke dient als verlenging van de hoodscoop en zo de lucht optimaal naar de intercooler leidt. Sommigen laten deze weg omdat er testen zijn waaruit blijkt dat de IAT's nog wat lager zijn als deze niet gemonteerd is. Ik heb deze diffuser er momenteel weer op zitten maar heb in het verleden ook zonder gereden. Ik ga hem binnenkort weer eens demonteren om te kijken of er verschillen merkbaar zijn.

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2015, 10:06

Op de volgende meet/ringtrip eens achter elkaar rijden en de waardes achteraf checken :) Hoeveel PSI draaide je met de 17% en hoeveel draai je nu? Ik kom denk ik niet boven de 16,5.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

10 okt 2015, 10:11

Doen we!
Ik draaide met de 17% pulley tot 18psi. Ik kreeg dan ook een foutmelding; de DSC werd automatisch uitgeschakeld en kon alleen weer worden geactiveerd door de auto opnieuw te starten. Deze foutmelding schijnt zich voor te doen bij boost > 18psi
Nu met 15% pulley heb ik maximaal 16,7psi gezien.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 okt 2015, 10:16

Die foutmelding had ik ook altijd, als ik boven de 5500 toeren kwam, dan gebeurde dat gelijk!
Is wel even schrikken de eerste en tweede keer. Ineens het gas eraf en daarna is het wel goed... ik was toch lichtelijk in paniek ;)

Ik draaide met JCW-kop en 17% pully max 21PSI
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2015, 10:24

Waarom draai ik dan zo weinig PSI? Heeft beek het zo afgesteld ivm injectoren? Verklaart ook mijn lagere IAT
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

10 okt 2015, 10:36

21psi met een 17% pulley en JCW-kop? Dat is wel extreem hoog! Door de (iets) beter flowende JCW-kop zou de boost toch zelfs iets lager moeten zijn?

Geen idee waarom jij iets minder haalt, Bram. Volgens mij is 16,5 psi overigens niet abnormaal laag, hoor. Ik dacht dat 15-16 psi ongeveer normaal is voor een 15% en 17-18 psi voor een 17%.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 okt 2015, 11:08

Brightness schreef:21psi met een 17% pulley en JCW-kop? Dat is wel extreem hoog! Door de (iets) beter flowende JCW-kop zou de boost toch zelfs iets lager moeten zijn?
Stiekem ook geen wonder dat die ineens xtra olie ging zuipen en BOEM zei ;) haha
Ik had ook 220pk en 268Nm op standaard software, wat ook zeer uitzonderlijk is natuurlijk. Gishbert adviseerde me zelfs om niets met de software te gaan doen. Liep veel te mooi.|
Maarja.. eigenwijs hè...

Later met ander blok draaide ik iets van 16-18PSI.
Ik gok gewoon een goede compressor.
Geen idee waarom jij iets minder haalt, Bram. Volgens mij is 16,5 psi overigens niet abnormaal laag, hoor. Ik dacht dat 15-16 psi ongeveer normaal is voor een 15% en 17-18 psi voor een 17%.
Het kan kleine slijtage aan de compressor zijn, kan een klein lekje in de inlaat zijn, het kan verstoorde flow zijn, het kan eigenlijk van alles zijn. Aan de andere kant...
Het zal een peekaa of 2 schelen, dus niet de moeite waard om over te tobben denk ik?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2015, 12:48

Nee ik denk er regelmatig over om grotere injectoren te steken en een nieuwe mapping te laten maken maar aan de andere kant, hij gaat als een speer en dan al 70.000km lang. Komt wel goed denk ik.

Terug naar “Show your ride”