Onze Mini Cabrio (2006) heeft vreemd genoeg geen automatische dimmende binnen spiegel. Ik vind dat wel een handige accessoire dus ik heb me een beetje ingelezen op verschillende forums. Ik heb echter geen eenduidig antwoord gevonden of het nu eenvoudig is te monteren. Wat ik er van begrijp is dat de dimmende spiegel helemaal zelfstandig kan werken en alleen 12V nodig heeft om te werken. Daarnaast is er nog een draad die aangeeft dat je de auto in de achterruit zet (zodat hij dan niet dimt). Op een forum in de VS las ik ook dat het soms ook de benodigde kabels er al liggen.
Kortom het zou dus niet zo moeilijk moeten zijn

De dimmende spiegel (dus de aansluitingen in de spiegelvoet, niet de kabelboom uit de auto) heeft veel meer draden dan verwacht nl. 2x wit en 2x zwart en 1x rood.
De huidige handmatige spiegel heeft 3 draden (voeding en bus voor de afstandbediening?). Maar de draadboom in de auto heeft er 4. Deze 4e draad zal dan op de rode draad van de automatische spiegel worden aangesloten. Het is een groenblauwe draad. Als ik dan in het elektrische aansluitschema van de automatische spiegel kijk (van de handmatige heb ik er geen kunnen vinden) zou dit om voedingsspanning bij contact gaan. Dat zou dan erg handig zijn

Van dit schema mis ik de blauw/gele draad in de kabel boom. Deze gaat naar X1169.
Ik heb dus een paar vragen:
Heeft iemand dit al een keer gedaan?
Weet iemand waar de extra draden voor zijn in de spiegel?
Alvast bedankt!
Frank