Sinds kort gaat mijn koelvloeistof snel leeg, deze vul ik wel steeds bij, maar na 2 dagen is hij weer onder het minimum peil, een lek is dan een logisch vervolg.
Voordat ik naar een dealer ga wou ik zelf hier even vragen wat de situatie zou kunnen zijn. Als gevolg van de lek wordt mijn kachel in de auto ook niet warm en heb ik inmiddels een melding (net) op de snelweg gekregen dat mijn motor te warm werd en ik rustiger moest rijden (reed 140).
Aangezien ik nu aan het werk ben en geen tijd heb om research te doen, start ik daarom een topic.
Koelvloeistof lek? Foutcode P0599
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dan is je kachelradiator lek!
Re: Koelvloeistof lek?
Is het tapijt bij je voeten nat?S-67 schreef:Sinds kort gaat mijn koelvloeistof snel leeg, deze vul ik wel steeds bij, maar na 2 dagen is hij weer onder het minimum peil, een lek is dan een logisch vervolg.
Voordat ik naar een dealer ga wou ik zelf hier even vragen wat de situatie zou kunnen zijn. Als gevolg van de lek wordt mijn kachel in de auto ook niet warm en heb ik inmiddels een melding (net) op de snelweg gekregen dat mijn motor te warm werd en ik rustiger moest rijden (reed 140).
Aangezien ik nu aan het werk ben en geen tijd heb om research te doen, start ik daarom een topic.
Dan is je kachelradiator lek!
- S-67
- Be Mini
Bericht
Nope tapijt is niet lek. Denk echt met koelvloeistof reservoir. Heb ook natte plekken in de parkeergarage.
Een maat van me zei dat als gevolg daarvan mijn kachel het ook niet doet omdat hij een soortgelijke situatie had (maar dan met een bmw). Zoveel verstand heb ik er echter niet van, dus straks ff wat vloeistof kopen en van de week naar de dealer denk ik
Een maat van me zei dat als gevolg daarvan mijn kachel het ook niet doet omdat hij een soortgelijke situatie had (maar dan met een bmw). Zoveel verstand heb ik er echter niet van, dus straks ff wat vloeistof kopen en van de week naar de dealer denk ik
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ok dat kun je dan uitsluiten!
heb je ook lekstrepen op het reservoir?
want die potten willen al gauw gaan scheuren op de naden...
heb je ook lekstrepen op het reservoir?
want die potten willen al gauw gaan scheuren op de naden...
- S-67
- Be Mini
Bericht
Zal dat ff bekijken straks, dat kan tenminste mijn vermoedens bevestigen (lek), alhoewel ik dat wel zeker weet. Waar moet al dat koelvloeistof anders heen tenslotte
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Leidingbreuk kan ook he...
Ik hen al 2 keer mijn vaatje lek gehad trouwens:p
S-67 schreef:Zal dat ff bekijken straks, dat kan tenminste mijn vermoedens bevestigen (lek), alhoewel ik dat wel zeker weet. Waar moet al dat koelvloeistof anders heen tenslotte
Leidingbreuk kan ook he...
Ik hen al 2 keer mijn vaatje lek gehad trouwens:p
- S-67
- Be Mini
Bericht
Net bijgevuld voordat ik naar huis ging, afstand van 10km en hij was weer leeg. Ter plekke na het bijvullen nog 10 min gewacht en toen ging het niet omlaag, alleen op moment dat ik rij dus
- speedy
- NMC Legend
Bericht
thermostaat rechts van je blok gekeken ?
lekt het op je versnellingsbak
lekt het op je versnellingsbak
- S-67
- Be Mini
Bericht
Denk dat het de thermostaathuis is, net uitgelezen met een obd lezer en kwam uit op foutcode P0599 thermostat heater control circuit high stond er
- speedy
- NMC Legend
- Silverbullit
- Enthousiast
Bericht
Re: Koelvloeistof lek? Foutcode P0599
Ja klopt het is 99% je thermostaathuis heb het zelf ook gehad.
- S-67
- Be Mini
Bericht
Yes genoeg voorbeelden gezien op google. Weet niet of het daardoor komt dat mijn koelvloeistof snel leeg raakt (er is alleen een klein laagje aanwezig) maar goed deze week naar beek of naar de dealer.
Beek vervangt hem voor 221 euro mocht er ooit iemand een soortgelijk probleem hebben en benieuwd zijn naar de eventuele kosten.
Beek vervangt hem voor 221 euro mocht er ooit iemand een soortgelijk probleem hebben en benieuwd zijn naar de eventuele kosten.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
221 euro is geen gekke prijs want thermostaathuis is al 85 euro 
Denk dat het een uurtje werk is.
En je moet weer nieuwe koelvloeistof hebben dus dat bedrag is prima

Denk dat het een uurtje werk is.
En je moet weer nieuwe koelvloeistof hebben dus dat bedrag is prima

- S-67
- Be Mini
Bericht
Onderdeel kost 112 euro en 171 montage bij de dealer.
Probleem echter is dat ze in backorder zijn. Geen 1 dealer in de buurt heeft er 1 op voorraad. Heb ook dealers in belgie gebeld. Pas vanaf december beschikbaar.. Zijn er blijkbaar 21000 van besteld...
Probleem echter is dat ze in backorder zijn. Geen 1 dealer in de buurt heeft er 1 op voorraad. Heb ook dealers in belgie gebeld. Pas vanaf december beschikbaar.. Zijn er blijkbaar 21000 van besteld...
- Onemirrorman
- Nieuw Lid
Bericht
Hoe kan ik optisch controleren of het bij mij ook het thermostaathuis betreft? Waar zit dit als ik voor de auto sta en naar de motor kijk? Ligt er een plasje op de grond in dit geval?
Onze sponsors