Mijn naam is Wesley en ik ben al een tijdje opzoek naar een Mini Cooper S.
Nu heb ik gisteren iets leuks gevonden op internet, dit is een Mini Cooper S uit 2008 met maar 28.000 op de teller.
Ik ben geïnteresseerd in deze Mini maar heb niet veel "kennis" van het merk.
Mijn vraagjes aan jullie:
-Zijn er veel problemen met een Mini Cooper S uit 2008? Motorisch, onderhoud, etc.?
-Welke motor ligt in deze Mini? Ik heb begrepen dat sommige Mini's geen motor van BMW hebben?
-Is deze motor compressor of turbo?
-Waarom denken jullie dat de Mini zo weinig heeft gelopen? +/- 330km per maand (x12 maanden x7 jaar = +/- 28.000)
-Hebben jullie ervaring met de website autoverleden.nl ? Dit i.v.m. eventuele schade die de auto heeft gehad en het aantal vorige eigenaren.
Ik ben opzoek naar een Cooper S omdat ik het een leuke auto vind en ik op zoek ben naar een auto met wat meer power (rij momenteel een Polo 1.4 uit 2001, niks peciaals

2 kennissen van mij rijden ook een Mini (geen S) en zijn zeer tevreden over het merk. Ikzelf heb al meerdere malen erin mogen rijden en het rijd gewoon super, een Cooper S kan dus alleen maar beter bevallen...?!
Daarnaast denk ik dat een Cooper S minder "afgezeikt" is geworden dan dat je bijv. een Polo/Golf GTI gaat kopen. Hoe denken jullie hierover?
Het gaat om deze auto:
http://www.autotrader.nl/auto/mini-coop ... 16v-128kw/
Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
Wesley