
Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Je komt met die uitlaat niet door de keuring 

- wouterr46
- One wheel wonder
- Locatie: Elburg
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Mooie uitvoering! Valt mij op dat de xenon van de nieuwe MINI's superfel zijn. Zie je al van heel ver aankomen.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
In belgië kom je niet door de keuring bedoelen jullie?
Ik kan deze laten plaatsen in duitsland.
Ik kan deze laten plaatsen in duitsland.
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Locatie: Drachten
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Het plaatsen kan vast via een omweg ook in België, maar dat is het probleem niet. Het gaat om door de APK heen te komen. Dus dan zou je elk jaar voor de keuring van de auto je demper eraf moeten halen waarschijnlijkolivier.aerts.52 schreef:In belgië kom je niet door de keuring bedoelen jullie?
Ik kan deze laten plaatsen in duitsland.


- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
ik heb eindelijk dit weekend het tunning pakket gehoord van een mede clublid die deze uitlaat heeft.
wat een zalig geluid

wat een zalig geluid



- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Is de uitlaat Veel luider in de auto dan stock?
Is er geen attest te verkriigen voor de jcw? Anders moet ik naar een remus met attest gaan?
Is er geen attest te verkriigen voor de jcw? Anders moet ik naar een remus met attest gaan?
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Locatie: Drachten
Bericht
Denk dat ze in België gewoon geen klep in de uitlaat willen hebben. Gaat nog niet eens om het geluid volgens mij
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
olivier.aerts.52 schreef:Is de uitlaat Veel luider in de auto dan stock?
Is er geen attest te verkriigen voor de jcw? Anders moet ik naar een remus met attest gaan?
Denk dat ze in België gewoon geen klep in de uitlaat willen hebben. Gaat nog niet eens om het geluid volgens mij

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Je kan in België geen uitlaat met klep door de keuring krijgen. Daar zijn geen attesten voor.
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
@Peter, klopt! Ik had in mijn R56 Xenon, krijg de indruk dat LED véél meer (en mooier verspreid) licht geeft. LED heeft wel een erg 'blauwe gloed', vooral in reflecterend (witte) oppervlakken zie je dat goed bouncen.
@Olivier, deze uitlaat maakt meer geluid dan stock. Vooral in de sportstand met de klep open, maar dat laat zich raden denk ik. Is volgens mij zelfs luider dan de fJCW uitlaat.
Wat zou er trouwens gebeuren als ik mijn auto nu zou verkopen aan een Belg, dus zoals 'ie er nu bij staat met een sportuitlaat die gewoon in de verkoopfoldertjes van MINI staat gemonteerd door een officiële MINI dealer met garantie etc.? Zou die er bij het invoeren direct af moeten; terug naar de fabieksgeleverde uitlaat ofzo? En moeten we dan ook even de 'MINI approved' tuning softwareaanpassing weghalen...
Ik vind het best raar dat we als Europa onderling toch nog zo veel verschillen in regelgeving hebben. Las elders dat ze in Duitsland ook bezig zijn om sportuitlaten met regelbare klep te verbieden. Ben overigens wel blij dat het in NL (nog) wel mag, ...
Lekker hè! Gisteren moest ik even downtown Amsterdam. Ik ben speciaal door de Piet Heintunnel (om)gereden om aldaar even puberaal te knallen en te ploffen, big fun!!pocket rocket schreef:ik heb eindelijk dit weekend het tunning pakket gehoord van een mede clublid die deze uitlaat heeft.
wat een zalig geluid![]()
![]()

@Olivier, deze uitlaat maakt meer geluid dan stock. Vooral in de sportstand met de klep open, maar dat laat zich raden denk ik. Is volgens mij zelfs luider dan de fJCW uitlaat.
Wat zou er trouwens gebeuren als ik mijn auto nu zou verkopen aan een Belg, dus zoals 'ie er nu bij staat met een sportuitlaat die gewoon in de verkoopfoldertjes van MINI staat gemonteerd door een officiële MINI dealer met garantie etc.? Zou die er bij het invoeren direct af moeten; terug naar de fabieksgeleverde uitlaat ofzo? En moeten we dan ook even de 'MINI approved' tuning softwareaanpassing weghalen...
Ik vind het best raar dat we als Europa onderling toch nog zo veel verschillen in regelgeving hebben. Las elders dat ze in Duitsland ook bezig zijn om sportuitlaten met regelbare klep te verbieden. Ben overigens wel blij dat het in NL (nog) wel mag, ...

"Orange is the happiest color!"


- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
In NL moet je bij 3750 rpm onder een bepaald decibel niveau zitten bij een meting een meter achter de uitlaat.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Bij het invoeren moet je niet eens je auto laten zien
bij de keuring wel en daar raak je niet door met een uitlaatklep. Ik heb er 1 op mijn vrachtwagen en die moet er ook ieder jaar af.

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Ik lees ook telkens over zgn. attesten. Die kennen wij hier ook niet volgens mij. Is zo'n attest bedoelt om aanpassingen op de auto een soort van typegoedkeuring te verlenen? Ik begrijp namelijk ook niet zo goed waarom je wél een fJCW mag kopen maar met een 'S' met JCW upgrade niet mag rondrijden, terwijl het in de basis dezelfde motor is met wat andere software...
Sorry als ik domme vragen stel; ik probeer het te begrijpen...
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Okay, dat snap ik. Mag ik dan de conclusie trekken dat het niveau in NL hoger is dan bijvoorbeeld in België? Neem aan dat ze daar ook naar uitstoot en geluid kijken en niet per se of er wel/geen klep in de uitlaat zit? Als een uitlaat een klep heeft wil dat toch niet direct zeggen dat deze ook boven de (geluids)normen uit komt... of is het simpelweg in België niet toegestaan om bepaalde regelapparatuur in een uitlaat te hebben ongeacht de herrie?P5ycH0 schreef:In NL moet je bij 3750 rpm onder een bepaald decibel niveau zitten bij een meting een meter achter de uitlaat.
Ik lees ook telkens over zgn. attesten. Die kennen wij hier ook niet volgens mij. Is zo'n attest bedoelt om aanpassingen op de auto een soort van typegoedkeuring te verlenen? Ik begrijp namelijk ook niet zo goed waarom je wél een fJCW mag kopen maar met een 'S' met JCW upgrade niet mag rondrijden, terwijl het in de basis dezelfde motor is met wat andere software...
Sorry als ik domme vragen stel; ik probeer het te begrijpen...

"Orange is the happiest color!"


- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Gisteren in Amsterdam geweest, ook even bij de MINI store naar binnen gelopen.

Ging voor een paraplu, uiteraard weer meer gekocht.
sleutelhangerding, leuk!


Ging voor een paraplu, uiteraard weer meer gekocht.


"Orange is the happiest color!"


- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Mijn F56S > nieuwe motor + JCW getuned! (pag. 21
Leuke spulletjes!
De fJCW heeft geen klep in de uitlaat en is minder luid dan de JCW uitlaat met de klep open.
De fJCW heeft geen klep in de uitlaat en is minder luid dan de JCW uitlaat met de klep open.
Onze sponsors