`OPGELOST' Wit rook pluimpje uit de motorkap.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
p.protze
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

`OPGELOST' Wit rook pluimpje uit de motorkap.

28 okt 2015, 09:15

Beste allen!

Zoals een aantal van jullie weten ben ik een tijdje opzoek geweest naar een Mini Cooper S R53 met een JCW pakket. Sinds gisteren ben ik een enorm gelukkige eigenaar van een Cooper S JCW en heb alleen al gisteren bijna 450km gereden! :lol:

Mini Cooper S R53.

Ik ben vannochtend naar mijn werk gereden en heb de auto gewoon lekker rustig warm gereden. Om op mijn werk te komen moet ik ook een klein stukje op de snelweg (Nog geen 1km) en daar heb ik hem wel open getrokken. Maar nadat ik er weer afreed en ik het stoplicht naderde en stevig moest remmen kwam er een zo'n 15/20sec een wit rook pluimpje uit de motorkap (uit de gril denk ik?) en rook ik een verbrande geur. Maar na die 15/20sec stopte het en rook ik ook niks meer? Ik ben daarna gewoon door gereden naar m'n werk waar ik zo'n 30km lang op een andere snelweg rijd en heb daarna niks meer geroken of gezien.

Mijn vraag aan jullie is dus. Kan dit kwaad? Is dit iets om na te laten kijken? En weet misschien iemand aan de hand van dit verhaal wat de oorzaak evt zou kunnen zijn?
Ik heb de vloeistoffen toen ik op mijn werk aan kwam nog niet gecontrolleerd aangezien de motor nog warm was dus dit zal ik straks doen.

De auto heeft een upgrade gehad bij van Beek Racing en heeft nu 205pk mocht dit helpen.

Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door p.protze op 10 nov 2015, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Wit rook pluimpje uit de motorkap.

28 okt 2015, 09:24

soms komt er uit de scoop ook wel stoom omdat er vaak nog wat water onder de motorkap ligt na het wassen ofzo.
Kan misschien zijn dat je de remmen rook en icm met die damp misschien denkt dat het wat anders is.
Afbeelding
p.protze
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

28 okt 2015, 09:38

speedy schreef:soms komt er uit de scoop ook wel stoom omdat er vaak nog wat water onder de motorkap ligt na het wassen ofzo.
Kan misschien zijn dat je de remmen rook en icm met die damp misschien denkt dat het wat anders is.

Dat zou ook kunnen het heeft hier inderdaad geregend vannacht. Dankjewel voor de swift reponse! :rijden
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 okt 2015, 09:39

Ik zou de koelvloeistof wel ff checken maar als dat gewoon prima is dan gewoon aankijken
Afbeelding
p.protze
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

28 okt 2015, 09:44

Dat zal ik zeker doen! Ik had inderdaad al gelezen hier op het forum dat er vrij vaak een issue is met de koelvloeistof, ik was zelf ookal aan het denken dat er misschien ergens olie lekt ofzo en dat dat op een warm gedeelte is gekomen tijdens dat remmen en dat dat dan die witte rook gaf. Laten we hopen dat het niks ernstigs is in ieder geval!
Afbeelding
ErikE
One wheel wonder
One wheel wonder

29 okt 2015, 20:51

Doet de airco het nu nog?
Marcel Always Open
Cabrio-King

30 okt 2015, 10:37

Het kvs lekken&verbranden is zo weinig tegelijk dat je dit niet echt zult zien.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
walliewalrus
One wheel wonder
One wheel wonder

30 okt 2015, 11:43

Als ik bij mij de koelvloeistof afvul tot het streepje tussen de min en max, heb ik dit ook, daarom vul ik het af tot precies op de min, dan heb ik er geen last meer van. :)
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!

30 okt 2015, 18:31

Belangrijk is witte rook ipv blauwe rook. Bij blauwe rook staat er iets in de fik, witte rook is vaak iets met vocht.
Zou er niet zo wakker van liggen. Heb het zelf eens gehad met opspattend water wat via luchthapper binnenkwam, daarna rookte die ook ff.
Mini Cooper S | R53
p.protze
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

31 okt 2015, 09:05

Bedankt voor alle reacties! Ik ben er nu al een week mee aan het rijden en het was (gelukkig) een eenmalig iets!
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”