Johan's R56 FJCW Senna Edition
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW Senna Edition
Al even niets meer gepost omdat ik druk ben met andere dingen. Dus bij deze even een update met terugwerkende kracht.
Omdat de Mini toch aan blijft dringen op nieuwe remblokken heb ik die maar even een setje aangeschaft:

Verder heb ik alleen wat stickers vervangen door betere exemplaren. De verbetering is vooral zichtbaar op de grote sticker op de motorkap:

Het verschil in de stickers:

En een tijdje geleden zeurde de auto ook steeds om een nieuwe accu. Er irritant om steeds de datum en tijd opnieuw in te moeten stellen als je een stukje wilde rijden. Dus een nieuwe accu van een miljoenmiljard euro er in:

Volgens mij ben ik zo weer up-to-date met de Mini.
En voorlopig zal het wel even rustig blijven qua updates. Want winter enzo. En een verbouwing. En nog een klein ding; ik heb twee identieke oldtimer Volvo's aangeschaft. Eén wil ik asap weer rijdend krijgen en de ander is een donor.
Een paar crappy foto's ter illustratie van de shit die ik me nu weer op de hals heb gehaald:

Omdat de Mini toch aan blijft dringen op nieuwe remblokken heb ik die maar even een setje aangeschaft:

Verder heb ik alleen wat stickers vervangen door betere exemplaren. De verbetering is vooral zichtbaar op de grote sticker op de motorkap:

Het verschil in de stickers:

En een tijdje geleden zeurde de auto ook steeds om een nieuwe accu. Er irritant om steeds de datum en tijd opnieuw in te moeten stellen als je een stukje wilde rijden. Dus een nieuwe accu van een miljoenmiljard euro er in:

Volgens mij ben ik zo weer up-to-date met de Mini.
En voorlopig zal het wel even rustig blijven qua updates. Want winter enzo. En een verbouwing. En nog een klein ding; ik heb twee identieke oldtimer Volvo's aangeschaft. Eén wil ik asap weer rijdend krijgen en de ander is een donor.
Een paar crappy foto's ter illustratie van de shit die ik me nu weer op de hals heb gehaald:

- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij lekt ie knipperlicht vloeistof.
Maar wat ik gehoord heb ia dat geen probleem met de plannen die er zijn.
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
Bericht 
En de plannen zijn om als eerste het standaard blok draaiend te krijgen, dus het is wel een licht ongemak
Hahaha funnypantsBatje schreef:Volgens mij lekt ie knipperlicht vloeistof.

En de plannen zijn om als eerste het standaard blok draaiend te krijgen, dus het is wel een licht ongemak

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mag hopen dat die er straks iig dwars mee kan!
Is die op de foto de donor of de daadwerkelijke nieuwe racecor?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Barracuda_82
- Mod virus alert!
Bericht
En wat voor blok er ooit uiteindelijk in komt wil ik nog niet te veel over speculeren. Ik heb weinig voorkeuren wat dat betreft, alleen dat het niet amerikaans moet zijn en dat er bij voorkeur wel een turbo op zit.
De stappen worden grofweg als volgt: eerst rijdend krijgen met een stock(ish) blok, daarna een ander blok opbouwen (ook een originele B20) met oldskool opvoershit (webers enzo), daarna zo'n zelfde blok met turbo en als laatste pas een swap naar iets waar de auto niet mee geleverd is geweest.
En je bedoelt waarschijnlijk "racekør". Da's Deens. In het Zweeds is het "racebil"
Op de grond gaat ie sowieso zeker een keerLars Temmink schreef:Nice! Gaat die volvo op de grond? Met een 2jz er in?![]()

De stappen worden grofweg als volgt: eerst rijdend krijgen met een stock(ish) blok, daarna een ander blok opbouwen (ook een originele B20) met oldskool opvoershit (webers enzo), daarna zo'n zelfde blok met turbo en als laatste pas een swap naar iets waar de auto niet mee geleverd is geweest.
Dwars is het doel! En die op de foto is de goeie. Die donor gaan we morgen ophalen.BMX schreef:Mag hopen dat die er straks iig dwars mee kan!
En je bedoelt waarschijnlijk "racekør". Da's Deens. In het Zweeds is het "racebil"

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Aaaah!
Ik hoor het al.
Tegen de tijd dat die echt goed vooruit komt, kunnen je kinderen er in rijden
Ik hoor het al.
Tegen de tijd dat die echt goed vooruit komt, kunnen je kinderen er in rijden

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Barracuda_82
- Mod virus alert!
Bericht
Gisteren "effe" snel de Ferodo's gemonteerd op de vooras. Normaliter is het opkrikken van de auto en het losdraaien van de wielen het meeste werk, maar blijkbaar zijn de Ferodo blokken nét wat anders dan originele blokken.
Originele blokken hebben de uitsparing voor de slijtagesensor uit het midden zitten:

Maar de Ferodo's niet. Daar zit ie in het midden. En dan past de clip er dus niet op zonder de sensor te beschadigen:

Even nagedacht over een oplossing. Terugsturen en andere blokken vragen? Nah... f**k, gewoon de slijptol er in en een kleine doorvoer gemaakt voor de sensordraad:

Zal vast wel de bedoeling zijn, maar voor je het door hebt en bedacht hebt ben je een half uur verder.
Originele blokken hebben de uitsparing voor de slijtagesensor uit het midden zitten:

Maar de Ferodo's niet. Daar zit ie in het midden. En dan past de clip er dus niet op zonder de sensor te beschadigen:

Even nagedacht over een oplossing. Terugsturen en andere blokken vragen? Nah... f**k, gewoon de slijptol er in en een kleine doorvoer gemaakt voor de sensordraad:

Zal vast wel de bedoeling zijn, maar voor je het door hebt en bedacht hebt ben je een half uur verder.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb de draad gewoon afgeknipt en de draden aan elkaar gemaakt. Oneindige remblokken 

) | bar-end mirrors

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Gp0029
- Mod virus alert!