Waarschuwingslampjes bij koud weer

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
D&S
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Waarschuwingslampjes bij koud weer

26 nov 2015, 21:35

aah zo en wat zijden ze daar op dat die niet zich niet melde
blue_mini
One wheel wonder
One wheel wonder

26 nov 2015, 21:42

Hij had de zekeringen enzo doorgeten en overal zat stroom op het was volgens hem dus geen aanleiding dat iets niet functioneerde. Het kon dus aan van alles liggen ook eventueel aan de stekker van de uitlees apparatuur. Hij gaf het advies om voorlopig zo door te rijden zolang er geen lampjes gingen branden of iets dan hoefde ik me geen zorgen te maken. Maar toch vreemd dat ze zich niet melde tijdens het uitlezen.
D&S
One wheel wonder
One wheel wonder

27 nov 2015, 17:59

is wel raar ze mss is je computer niet meer 100%
blue_mini
One wheel wonder
One wheel wonder

28 nov 2015, 13:51

Hoe kan dat getest worden?
Tevens hoorde ik laatst ook iets over de adaptieve waarde laten resetten van een automaat bak. Iemand daar toevallig ervaring mee? Er werd vertelt de de automaat computer zich aanpast aan het rijgedrag van de bestuurder en dit zou dus gereset kunnen worden zodat je weer vanaf nul begint met het inleren van je automaat.
marly66
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 dec 2015, 08:43

Hier heb ik ook last van :X , weliswaar met een handgeschakelde Mini. Ga 'm zsm uit laten lezen en hopen dat er wat uit komt, ik houd niet zo van waarschuwingslampjes op de snelweg
blue_mini
One wheel wonder
One wheel wonder

18 dec 2015, 13:38

Oke hou me op de hoogte ik ben benieuwd wat bij jou de oorzaak is.
marly66
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 dec 2015, 20:20

Nieuwe accu geplaatst, wat achteraf gezien hard nodig was. Sinds vanmiddag ook geen ventilator meer en daardoor ratel in de compressor, dit is gelukkig opgelost door het plaatsen van de nieuwe accu (fan slaat nu netjes aan). Nu blijven de lampjes tot nu toe uit, op die van de accu zelf na. Deze schiet af en toe even aan bij een flinke dot gas en bovendien blijft de auto regelmatig op 1800 stationair lopen met een warme motor. Hij loopt verder perfect en de accu heeft voldoende spanning bij meting, ook wordt deze bijgeladen. Mocht iemand weten wat hier de oorzaak van kan zijn, hoor ik het graag :?
blue_mini
One wheel wonder
One wheel wonder

31 jan 2016, 13:33

Na het wissen van de foutcodes is het een lange tijd goed gegaan tot op een gegeven moment de lampjes weer zijn gaan branden. Maar weer terug gegaan naar de garage alle fout codes van de abs sensor zijn weer gewist en de sensor is schoon gemaakt. Ook hebben ze de automaatbak computer opnieuw ingelezen. Dit was echt een openbaring hij rijdt nu als een zonnetje geen lampjes die knipperen op het dashboard. Het probleem is nu volgens mij helemaal opgelost. Ook de dynamon is in de tussentijd vervangen deze was namelijk kapot gegaan. Dit zou ook meegespeeld kunnen hebben wat betreft een lage accu spanning. En een automaat computer die in een soort noodloop begon te draaien.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”