Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Als je beduidend meer koppel wil dan heb je aan de (supercharged) R53 niet de juiste auto. De bewerkte kop en sprintex gaan het verschil ook niet maken. Een turbo set-up is dan wat je nodig hebt.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Ik kwam uit op 282 nm. Maar of het nou 250 nm of 300 nm is, als je op zoek bent naar de sensatie van een duw in je rug dan moet je m.i. geen supercharged set-up hebben. Dan kun je beter gaan voor een turbo set-up.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Ik vond de sprintex wel echt veel verschil maken.. Dat was bizar hoeveel harder die trok ivm een M45 charger.. Ik moet m'n grafiek weer eens zoeken..
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Natuurlijk maakt die sprintex veel verschil. Maar qua koppel is het totaal niet te vergelijken met een turbo. Let straks maar op, Davy...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
ik zou eerst eens met een getunede R53 meerijden voordat je beweert dat het koppel ipv de pk's het verschil maakt. Het ligt namelijk vooral aan het autootje wat om het motortje zit. Ik heb een hoop R53's gehad, van stock tot ruim 230pk getuned. Je merkt de pk-toename enorm goed bij een R53. Het is geen turbomotor dus het koppel zal nooit zo voelen. Als je dat wel wilt dan heb je gewoon niet de juiste auto op het oog.
Mijn persoonlijke ervaring is dat een getunede R53 een stuk lekkerder rijdt dan een stock R53 en dat een stock R56 S (dus turbo) een stuk fijner rijdt dan een getunede R56 S. De tuning maakt van een R56 S een nerveus ding dat constant aan de lijn trekt. Wel erg leuk hoor, maar als daily ging het mij wel een beetje irriteren. Dat heb ik bij een R53 nooit gehad.
Mijn persoonlijke ervaring is dat een getunede R53 een stuk lekkerder rijdt dan een stock R53 en dat een stock R56 S (dus turbo) een stuk fijner rijdt dan een getunede R56 S. De tuning maakt van een R56 S een nerveus ding dat constant aan de lijn trekt. Wel erg leuk hoor, maar als daily ging het mij wel een beetje irriteren. Dat heb ik bij een R53 nooit gehad.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Tot op zekere hoogte, zeker na de eerste keer 1320 kon ik mijn 290 pk Sprintex Mini prima dagelijks gebruiken.
Daarna raakte ik de weg kwijt qua spruitstukken, uitlaten, schroefsets en andere ongein - maar tot dat moment was het een heerlijke daily-driver die echt fatsoenlijk hard trok!
Daarna raakte ik de weg kwijt qua spruitstukken, uitlaten, schroefsets en andere ongein - maar tot dat moment was het een heerlijke daily-driver die echt fatsoenlijk hard trok!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Zo heb ik het nooit ervaren. Mijn gechipte R55 S voelde gewoon als een flink snellere S. Zonder nerveus of bokkig gedrag.mushrop schreef:en dat een stock R56 S (dus turbo) een stuk fijner rijdt dan een getunede R56 S. De tuning maakt van een R56 S een nerveus ding dat constant aan de lijn trekt. Wel erg leuk hoor, maar als daily ging het mij wel een beetje irriteren. Dat heb ik bij een R53 nooit gehad.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Ik denk dat er bij jou een stuk betere software op zat. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
- hondema
- Nieuwsgierig
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Tsja wat versta je onder nerveus he. Ik noem een extreem snelle gasresponds niet nerveus, maar sportief.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Klopt maar het is best een kwispelende puppy die de hele tijd vraagt om te spelen. Niet dat dat erg is
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Elke auto kan nerveus zijn, heeft meer te maken met de afstelling van het onderstel dan van de motor.
Ik kan je echt wel zeggen dat mijn sprintex mini zowel nerveus als sportief was, en ik er elke 'normaal' getunede turbo r55/56/57 glashard mee uit trok.
Kwestie van pk's, koppel, moment van afgifte en gewicht
Ik kan je echt wel zeggen dat mijn sprintex mini zowel nerveus als sportief was, en ik er elke 'normaal' getunede turbo r55/56/57 glashard mee uit trok.
Kwestie van pk's, koppel, moment van afgifte en gewicht
- 78Ray
- Mod virus alert!
- Locatie: Elburg
Bericht
Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
Zou vreemd zijn als je 25pk extra niet zou merken.
De One en de Cooper hebben volgens mij dezelfde motor alleen andere software. Ze maken dus eigenlijk gewoon een Cooper van je One.
De One en de Cooper hebben volgens mij dezelfde motor alleen andere software. Ze maken dus eigenlijk gewoon een Cooper van je One.
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
Onze sponsors