Ward - Hyper Blue R53 JCW
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Ward - Hyper Blue R53 JCW - Sparco's!
Ah oke, zal morgen met daglicht nog eens kijken. Ik Heb ze ook los inderdaad, maar Ze zitten er nog wel in.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Middelste dashpaneel kun je (deels) los trekken, dan kunnen de downtubes er zo uit zonder de middenconsole te verwijderen.
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dash paneel heb ik inderdaad losgehaald, anders kunnen de tubes ook niet naar de zijkant om bij de schroefjes van de radio te komen. Hoe heb je ze er helemaal uitgehaald? Omhoogtrekken, of naar de zijkant? Bij sommige versies kun je ze naar beneden duwen, maar bij een facelift schijnt dat niet te kunnen.MartijnGizmo schreef:Middelste dashpaneel kun je (deels) los trekken, dan kunnen de downtubes er zo uit zonder de middenconsole te verwijderen.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
In de voorste 2 bekerhouders zitten 2 schroefjes, deze eruit draaien de module voor de spiegels in z'n geheel omhoog wippen. Hieronder zit nog een schroef. Dan schuif je de bekerhouders zo omhoog. En dan kan je die piepschuim voetjes onder je downtubes eronder weghalen en dan kan je de downtubes zo eruit trekken. Succes!

- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedankt voor de tips! Ik ga er morgen weer mee aan de slag en houd jullie op de hoogte!
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Ik heb die kabelzooi zoveel mogelijk aan de stuurkant weggetrokken, moet passen heb er zelfs nog een Parrot "verloop/aansluitkabel" tussen hangen en dat gaat ook.
Soms kom je met een beetje gepast geweld een heel eind..
Suc6,
Ron.
Soms kom je met een beetje gepast geweld een heel eind..

Suc6,
Ron.
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag opnieuw een poging gewaagd en wat meer daglicht scheelt een stuk. Tubes er niet uit gehad, maar aan de linkerkant kan je er net met je hand tussen om de draadjes wat te verplaatsen. Na een aantal keren proberen zat ie gelukkig opeens goed.
Daarna de aansluiting mooi in het dashboardkastje weggewerkt met dit als resultaat

Alleen nog een betere aux-kabel kopen, maar verder is de operatie helemaal geslaagd!

Daarna de aansluiting mooi in het dashboardkastje weggewerkt met dit als resultaat

Alleen nog een betere aux-kabel kopen, maar verder is de operatie helemaal geslaagd!
- Manick
- Sponsor
Bericht
Ward, heb jij H&K in je Mini zitten? Zo ja ben ik wel benieuwd hoe jouw geluids kwaliteit is. Bij mij kwamen de bassen niet door 

- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het viel me wel op dat ik niet het level menu'tje kan krijgen, zoals sommige andere wel hebben om het volume van de aux in te stellen. Misschien licht dat aan de versie van de radio?
Ja, ik heb ook H&K er in zitten. Met de eerste test is me niet opgevallen dat er geen bassen in zaten. Ga morgen even voor je kijken.Manick schreef:Ward, heb jij H&K in je Mini zitten? Zo ja ben ik wel benieuwd hoe jouw geluids kwaliteit is. Bij mij kwamen de bassen niet door
Het viel me wel op dat ik niet het level menu'tje kan krijgen, zoals sommige andere wel hebben om het volume van de aux in te stellen. Misschien licht dat aan de versie van de radio?
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Level menu'tje heb ik ook niet (ook HK uitvoering).
Ron.
Ron.
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Manick: net even voor je gecheckt, maar ik heb gewoon goed geluid, met bas, via de aux aansluiting. Kan alleen geen nummers skippen via het stuur, maar dat is geen ramp.
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ward - Hyper Blue R53 JCW - Sparco's!
Zo, tijd om hier eens wat stof af te blazen. Het is namelijk al weer even gelden sinds het laatste bericht, maar we hebben natuurlijk niet stil gezeten, in tegendeel zelfs.
Allereerst was er natuurlijk de Bushrit. Altijd gaaf om zo veel MINI’s bij elkaar te zien en ik heb me dan ook prima vermaakt. Mooie route en ook nog geluk met het weer, super!
by TBL natuurlijk
Daarnaast heb ik mijn vuurdoop op Zandvoort gehad! De eerste keer dus, maar het beviel erg goed en ik ga hier zeker nog eens terug. Het was tijdens vrijrijden en de twee sessies waren lekker rustig en ik heb kunnen rijden zonder me aan andere te hoeven hinderen. De eerste sessie was ik zelfs een van de snelste auto’s op de baan en dat is ook wel eens leuk na op zowel Spa als de Nurburging door M3’s, Porsche en noem het maar op om de oren te worden gereden Wel had ik veel last van onverwacht onderstuur. Dit was me bij normaal rijden ook al een aantal keren gebeurd en zat me toch niet helemaal lekker. Vandaar de auto laten uitlijnen en uitwegen bij Steverink in Apeldoorn en dat heeft de MINI echt getransformeerd! Veel meer grip en een stuk leuker weggedrag.

Vervolgens was het tijd voor de mod der mod’s. Al sinds de aanschaf van de MINI 2 jaar geleden speel ik met het idee om er een aerokit op te zetten. Het moest er echter toch een keer van komen en er deed zich nu een goed aanbod voor. Vandaar dat het blauwe monstertje voor zijn 100.000km jubileum toch een setje nieuwe bumpers heeft gekregen. Van dit heugelijke moment had ik graag een foto willen maken, maar door het enthousiasme was ik hier helaas toch te laat mee en heb ik deze bijzondere kilometer net gemist…
Dan maar wat foto’s die wel gelukt zijn:

Zoals jullie zien zit de aerokit zit er inmiddels naar volle tevredenheid onder, waarvoor ik Roel en Rob nogmaals wil bedanken. Ik weet dat de meningen over de aero achterbumper verdeeld zijn, maar ik vind het mooi om een geheel te hebben, dus heb hem er toch maar op gezet xD Alleen binnenkort de zilveren stickers vervangen door zwarte exemplaren om het af te maken.
Ook heb ik mij laten ompraten om powerflex rubbers op de draagarmen te laten monteren. Ook na uitlijnen merk ik hier echter niet zo veel van, dus dat is een goed excuus om binnenkort weer eens een circuitdagje te plannen.
Tot slot afgelopen vrijdag bij de Avondmeet geweest om weer eens lekker MINI’s te kijken en over elkaars mod’s te ouwehoeren. Er was een mooie grote opkomst en ik heb weer genoten.

#bluecrew
Allereerst was er natuurlijk de Bushrit. Altijd gaaf om zo veel MINI’s bij elkaar te zien en ik heb me dan ook prima vermaakt. Mooie route en ook nog geluk met het weer, super!

by TBL natuurlijk
Daarnaast heb ik mijn vuurdoop op Zandvoort gehad! De eerste keer dus, maar het beviel erg goed en ik ga hier zeker nog eens terug. Het was tijdens vrijrijden en de twee sessies waren lekker rustig en ik heb kunnen rijden zonder me aan andere te hoeven hinderen. De eerste sessie was ik zelfs een van de snelste auto’s op de baan en dat is ook wel eens leuk na op zowel Spa als de Nurburging door M3’s, Porsche en noem het maar op om de oren te worden gereden Wel had ik veel last van onverwacht onderstuur. Dit was me bij normaal rijden ook al een aantal keren gebeurd en zat me toch niet helemaal lekker. Vandaar de auto laten uitlijnen en uitwegen bij Steverink in Apeldoorn en dat heeft de MINI echt getransformeerd! Veel meer grip en een stuk leuker weggedrag.

Vervolgens was het tijd voor de mod der mod’s. Al sinds de aanschaf van de MINI 2 jaar geleden speel ik met het idee om er een aerokit op te zetten. Het moest er echter toch een keer van komen en er deed zich nu een goed aanbod voor. Vandaar dat het blauwe monstertje voor zijn 100.000km jubileum toch een setje nieuwe bumpers heeft gekregen. Van dit heugelijke moment had ik graag een foto willen maken, maar door het enthousiasme was ik hier helaas toch te laat mee en heb ik deze bijzondere kilometer net gemist…

Dan maar wat foto’s die wel gelukt zijn:

Zoals jullie zien zit de aerokit zit er inmiddels naar volle tevredenheid onder, waarvoor ik Roel en Rob nogmaals wil bedanken. Ik weet dat de meningen over de aero achterbumper verdeeld zijn, maar ik vind het mooi om een geheel te hebben, dus heb hem er toch maar op gezet xD Alleen binnenkort de zilveren stickers vervangen door zwarte exemplaren om het af te maken.
Ook heb ik mij laten ompraten om powerflex rubbers op de draagarmen te laten monteren. Ook na uitlijnen merk ik hier echter niet zo veel van, dus dat is een goed excuus om binnenkort weer eens een circuitdagje te plannen.
Tot slot afgelopen vrijdag bij de Avondmeet geweest om weer eens lekker MINI’s te kijken en over elkaars mod’s te ouwehoeren. Er was een mooie grote opkomst en ik heb weer genoten.

#bluecrew
Laatst gewijzigd door Ward op 30 mar 2016, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha terechte opmerking, het was nog een work in progress. Inmiddels toegevoegd via tapatalkDaniel_S schreef:Lekker bezig, maarum .... Mis ik nou de foto's?

Onze sponsors