Vermoed verleten koppeling (hoe aanpakken bij dealer?)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Vermoed verleten koppeling (hoe aanpakken bij dealer?)

24 mei 2007, 08:42

Hallo allemaal.

Ik heb mijn Mini ONE laatst laten chippen bij BEEK. Nu heeft dit niets met dit topic te maken maar daardoor ben ik de afgelopen dagen wel even wat feller op het gas gegaan om even goed te proberen. Nu heb ik een sterk vermoeden dat mijn koppeling enorm versleten is. Even de redenen op een rijtje waarom ik dit vermoed:

Bij snel willen optrekken hoor ik enorm motor gebrul en RPM slaat uit maar hij gaat niet echt vooruit. Auto blijft echt een beetje 'hangen' zegmaar.

S'ochtens hoor ik bij het wegrijden een raar geluid van de motor (net in dit topic gelezen dat het koppeling kan zijn)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =koppeling

En me koppeling voelt heel 'hoog' als ik me pedaal op laat komen heeft hij pas echt effect op het aller laatste stukje. Hierdoor is file rijden ook erg lastig en gaat heel erg schokkerig :(

Nu heb ik deze auto net een maand en heb gewoon garantie. Maar nou heb ik naar mijn mening een enorm lastige dealer die niet zo makkelijk dingen vergoed. Heb al heel vaak onenigheid met ze gehad. Hoe kan ik dit verhaal zo vertellen dat ze geen andere keuze hebben dan mij een nieuwe koppeling op de garantie te geven? Ik ben heel bang dat ze gewoon zeggen ‘menneer, de monteur heeft net even een stukje gereden en kon niets vinden, alles is in orde’
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2007, 09:10

Voor dat laatste hoef je niet zo bang te zijn denk als je tenminste NEXT garantie van BMW hebt.

Ik hoord bij mij wat aan mijn drukgroep. en toen hebben ze de koppeling ook maar vervangen want de motor was er toch uit.

Reparatie onder garantie is voor de dealer gewoon omzet.
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2007, 09:14

Hans J schreef:Voor dat laatste hoef je niet zo bang te zijn denk als je tenminste NEXT garantie van BMW hebt.

Ik hoord bij mij wat aan mijn drukgroep. en toen hebben ze de koppeling ook maar vervangen want de motor was er toch uit.

Reparatie onder garantie is voor de dealer gewoon omzet.
Ik weet niet of het NEXT garatie is. Maar het is wel gewoon garantie vand e BMW Ekris dealer in zeist.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2007, 09:18

Bij een nieuwe heb je fabrieksgarantie (overdraagbaar)
Bij een gebruikte gekocht bij dealer volgens mij altijd NEXT. Daar moet je een cerificaat van gekregen hebben.
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2007, 09:19

Hans J schreef:Bij een nieuwe heb je fabrieksgarantie (overdraagbaar)
Bij een gebruikte gekocht bij dealer volgens mij altijd NEXT. Daar moet je een cerificaat van gekregen hebben.
Tja dat kon ik dus nergens vinden en heb ik volgens mij nooit gekregen. Ik heb wel op de aankoop bon staan BOVAG garantie.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2007, 12:07

Ik zie in je parking dat je MINI toen je hem kocht ouder was dan 5 jaar. Het zou dan wel eens kunnen dat je niet de 2 jaar MINI Next-garantie hebt, maar 6 maanden. Maar het klinkt alsof er iets niet goed is aan je MINI en ik neem aan dat dat wel onder de garantie moet vallen.
Afbeelding
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2007, 13:13

Thanks mensen.

Ik heb even gebeld en ze gaan dinsdag even een rondje rijden om te kijken wat er aan de hand is.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2007, 13:42

Ivo schreef:Ik zie in je parking dat je MINI toen je hem kocht ouder was dan 5 jaar. Het zou dan wel eens kunnen dat je niet de 2 jaar MINI Next-garantie hebt, maar 6 maanden.
De Next-garantie is alleen van toepassing op Mini's / BMW's tot maximaal 5 jaar oud.

:|
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

24 mei 2007, 14:59

Jenkins schreef:
Ivo schreef:Ik zie in je parking dat je MINI toen je hem kocht ouder was dan 5 jaar. Het zou dan wel eens kunnen dat je niet de 2 jaar MINI Next-garantie hebt, maar 6 maanden.
De Next-garantie is alleen van toepassing op Mini's / BMW's tot maximaal 5 jaar oud.

Maar dat wil toch niet zeggen dat ik dit nu niet vergoed krijg? Ik heb tenslotte gewoon garantie toch? :cry:
tysie
Be Mini
Be Mini

24 mei 2007, 17:32

Elmar Nieser schreef:
Jenkins schreef:

Maar dat wil toch niet zeggen dat ik dit nu niet vergoed krijg? Ik heb tenslotte gewoon garantie toch? :cry:
Volgens mij moet je eens goed kijken in het BOVAG garantiecertificaat, daar staat precies vermeld wat er
binnen de garantie valt.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”