Ben lang weg geweest op het forum, nu voor advies weer teruggekeerd en zit alweer te genieten van het lezen van alle berichten hier. Heb een vraag. Mijn CooperS is uit 2008 en in mijn bezit sinds maart 2012. Geniet er enorm van. Begin alleen wel te balen van de corrosie op de velgranden van de webspoke r98 wielen. Bij aanschaf waren de velgranden nog ongeschonden. Wil de velgen laten opknappen en lees en krijg hier wat wisselende adviezen over. Auto rijdt nog geen 5000 km per jaar en rij in de winter gewoon op deze wielen door. Dat is ook de oorzaak van de corrosie. Ik hoor nu dat ik (als ik er in de winter mee door wil rijden) de velgrand moet laten polijsten en in kleur moet laten spuiten. Bijvoorbeeld in de de kleur van het hart van de velgen. Origineel zit er alleen een blanke lak laag overheen, maar dat wordt mij nu afgeraden (zal direct weer probleem opleveren). Een andere optie is om alleen te polijsten en om een setje winterwielen aan te schaffen. Zou het inderdaad zo zijn dat ze goed blijven als je er in de winter niet mee rijdt en ze verder onbehandeld zijn? Dus enkel gepolijst? Ik hoor het heel graag van jullie.