Brightness' Hyper Blue R53
- Brightness
- NMC Legend
- CLB
- One wheel wonder
- speedy
- NMC Legend
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Brightness
- NMC Legend
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Wat een toffe wagen zeg! He-le-maal goed!! Moet het toch vragen: waar heb je die stickers in de achterbumper vandaan??
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
koosie schreef:Wat een toffe wagen zeg! He-le-maal goed!! Moet het toch vragen: waar heb je die stickers in de achterbumper vandaan??

Brightness schreef:Stickers van de achterbumper zaten er al op toen ik de auto kocht. Ik weet dus niet waar ze vandaag komen.Jer84 schreef:Staat er zeer mooi bij nu! En deze cm omhoog is niet eens te zien! Mag ik vragen waar jij de stickers voor de achterbumper vandaan hebt? In de voorbumper heb je inserts zitten denk ik?
Voorbumper is gewoon origineel. Het deel waar de mistlichten in zitten is bij mij mat zwart gespoten i.p.v. hyper blue.

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ik heb KW variant 1 icm fixed camber plates, waardoor het camber voor nu rond de -2 is. Dit maakt een behoorlijk verschil qua stuurgedrag (veel minder onderstuur). Banden slijten bij mij mooi symmetrisch.
Helaas heb ik nog geen sperdiff op de MINI. Deze staat echter wel op de wishlist, maar pas als de koppeling aan vervanging toe is. Ik ga dan echter niet voor een OEM sperdiff, maar waarschijnlijk voor een Quaife LSD of een goede platensper (Alhoewel die behoorlijk aan de prijs zijn..
).
Helaas heb ik nog geen sperdiff op de MINI. Deze staat echter wel op de wishlist, maar pas als de koppeling aan vervanging toe is. Ik ga dan echter niet voor een OEM sperdiff, maar waarschijnlijk voor een Quaife LSD of een goede platensper (Alhoewel die behoorlijk aan de prijs zijn..

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb nog een Quaife in een versnellingsbak zitten.. Misschien is het wel leuk om die te nemen, diff er uit te halen en bij de wissel die PFL bak weer met de huidige krans in jouw bak terug te bouwen en te verkopen?
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Voorlopig niet, Davy. Mijn koppeling vertoont nog geen tekenen van slijtage, dus de bak gaat er voorlopig niet onder weg. Ik ben van plan om straks alles in een keer te doen: sper, koppeling en licht vliegwiel. Echter niet eerder dan nodig. 

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Afgelopen zaterdag samen met Marinus de MINI voor het eerst dit jaar weer even lekker uitgelaten op Zandvoort. Het was er een perfecte dag voor: koude lucht, een winterzonnetje en een droog wegdek. Er was veel moois op de baan te zien. In de sessie waarin we reden reed o.a. een gloednieuwe Porsche 911 GT3 mee. Man man, wat een geweld is dat!
De MINI hield zich goed en de combinatie van de laatste mods kwam goed tot zijn recht. Accelereren, gas lossen en lastwisselingen voelen toch echt een stuk beter sinds de polyurethaan bussen. Insturen gaat een stuk lekkerder dankzij de nieuwe banden en de nieuwe uitlijning. En wat een verschil in grip bieden de Yokohama's t.o.v. de Hankooks! De banden hebben totaal geen moeite met de warmte; gewoon continu grip vanaf de eerste tot de laatste ronde, geen last van "smeren". De bandenspanning heb ik nog niet verminderd. Gewoon gereden op de waarden waarmee ik op straat rijd (2,5 bar rondom). Met een lagere bandenspanning moet het nog een stuk beter kunnen...
De banden hebben de volgende zwakke schakel wel aan het licht gebracht: de remblokken. Ik rij nog met de OEM remblokken van de JCW Brembo's. I.c.m. de Hankook's ging dat best goed, maar de Yoko's staan harder remmen toe en de OEM blokken schieten dan toch wel tekort. Als deze blokken op zijn is het tijd voor een wat agressievere compound, waarschijnlijk Carbotech XP8 of XP10.
Minpuntje was dat tijdens het rijden de hood scoop een steentje o.i.d. heeft lopen koppen. Gevolg: een hapje eruit.

Maar goed, het plan was toch altijd al om eens voor een andere (functionelere) scoop te gaan, dus de eerstvolgende mod is ook al bekend.
De huisfotograaf heeft nog een paar leuke foto's geschoten:

Vandaag terug naar Steverink geweest om de uitlijning weer iets bij te stellen. Vanwege aanloop was ik genoodzaakt de auto een halve cm omhoog te schroeven, dus het resultaat van het uitwegen en uitlijnen was teniet gedaan. Met de nieuwe rijhoogte loopt alles vrij, dus kon er opnieuw uitgelijnd worden. Huidige waarden:
- voorzijde: camber -2,0; totale sporing -0,05
- achterzijde: camber -2,0; totale sporing 0,33
Tijdens het bezoekje stond er ook nog een F56 JCW op de brug, dus nog ff samen op de foto...

Tot zover, voorlopig...
De MINI hield zich goed en de combinatie van de laatste mods kwam goed tot zijn recht. Accelereren, gas lossen en lastwisselingen voelen toch echt een stuk beter sinds de polyurethaan bussen. Insturen gaat een stuk lekkerder dankzij de nieuwe banden en de nieuwe uitlijning. En wat een verschil in grip bieden de Yokohama's t.o.v. de Hankooks! De banden hebben totaal geen moeite met de warmte; gewoon continu grip vanaf de eerste tot de laatste ronde, geen last van "smeren". De bandenspanning heb ik nog niet verminderd. Gewoon gereden op de waarden waarmee ik op straat rijd (2,5 bar rondom). Met een lagere bandenspanning moet het nog een stuk beter kunnen...
De banden hebben de volgende zwakke schakel wel aan het licht gebracht: de remblokken. Ik rij nog met de OEM remblokken van de JCW Brembo's. I.c.m. de Hankook's ging dat best goed, maar de Yoko's staan harder remmen toe en de OEM blokken schieten dan toch wel tekort. Als deze blokken op zijn is het tijd voor een wat agressievere compound, waarschijnlijk Carbotech XP8 of XP10.
Minpuntje was dat tijdens het rijden de hood scoop een steentje o.i.d. heeft lopen koppen. Gevolg: een hapje eruit.

Maar goed, het plan was toch altijd al om eens voor een andere (functionelere) scoop te gaan, dus de eerstvolgende mod is ook al bekend.

De huisfotograaf heeft nog een paar leuke foto's geschoten:

Vandaag terug naar Steverink geweest om de uitlijning weer iets bij te stellen. Vanwege aanloop was ik genoodzaakt de auto een halve cm omhoog te schroeven, dus het resultaat van het uitwegen en uitlijnen was teniet gedaan. Met de nieuwe rijhoogte loopt alles vrij, dus kon er opnieuw uitgelijnd worden. Huidige waarden:
- voorzijde: camber -2,0; totale sporing -0,05
- achterzijde: camber -2,0; totale sporing 0,33
Tijdens het bezoekje stond er ook nog een F56 JCW op de brug, dus nog ff samen op de foto...

Tot zover, voorlopig...

- Gydo
- 4 op een rij!
Bericht
Leuk verhaaltje! Zonde van je scoop maar misschien staat een M7 scoop ook leuk?

Parklane Cooper S Bastuck cat back, Eibach -3cm, 18" Evolution S038, GoGarage37 sticker tjoening!

Onze sponsors