Marcel's R53 - 2de Set camberlinks & uitlijnen blz 22
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Marcel's (Mrgt10) R53 - CAE Short Shifter installatie bl
Dat ziet er toch al erg goed uit Marcel !
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Heel mooi Marcel! Ben benieuwd hoe je dat met jouw downtubes gaat doen nu. Kan je die oude houder niet op maat maken? Dat je het drinkbeker gedeelte weghaalt? En dan onder de nieuwe console door met elkaar bevestigd?
Beetje dit idee. Dan jouw console hier overheen plaatsen:

Beetje dit idee. Dan jouw console hier overheen plaatsen:

Laatst gewijzigd door Jer84 op 13 feb 2016, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Afzagen tot onder het "toggle"panel !
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Marcel's R53 - CAE Short Shifter installatie bl
Nee; ik ga de downtubes inkorten zoals Ginoceros al aangaf. Ik heb een voorbeeld van Dave gehad maar ben me nog aan het bedenken hoe dit te dupliceren. Werken met glasfiber etc is niet mijn sterkste kant. Maar goed; geen haast. Zoals al beschreven ga ik dat op een mooie lentedag doen. 

Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dan zul je toch wel foto's moeten maken Mars, want mijn downtubes moeten het gebakje in 

- Brightness
- NMC Legend
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Dave! Ik heb ze nu lang in mijn handen gehad.... Kan ze dromen. Gaat helemaal goed komen maat.

Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
nice Marcel!
ziet er goed uit!
app je nog wel ff 1 deze dagen!
ziet er goed uit!
app je nog wel ff 1 deze dagen!
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Helemaal mooi dat schakelsysteem, wil ik toch een keer "voelen" (??) op één of andere meet bij iemand
Vraagje: Jouw lokale garage of dealer heeft een reset gedaan van de ECU waardoor dingen allemaal wat beter op hun plek vielen. Nou heb ik altijd begrepen dat de accupolen loshalen ook voor een reset zorgt maar dat is dus niet zo? (jij had de accu immers ook los)
Helemaal top zoals je te werk gaat, steek ik veel van op weer.
Fred

Vraagje: Jouw lokale garage of dealer heeft een reset gedaan van de ECU waardoor dingen allemaal wat beter op hun plek vielen. Nou heb ik altijd begrepen dat de accupolen loshalen ook voor een reset zorgt maar dat is dus niet zo? (jij had de accu immers ook los)
Fred

- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Fred;
In mijn geval bleven de codes in een "historie" erin zitten. Een normaal verzoek tot "wissen" van de codes had geen resultaat. De codes kwamen bij elke analyse weer naar voren, zij het dan in de vorm van een historie. Toen mijn garage ze een voor een apart benaderende en ze verzocht te wissen gingen ze eindelijk eruit.
Wat betreft jouw vraag: loshalen massa accupool voorkomt vaak alleen een melding. Bij mijn weten is er geen truc om alles te resetten. (Hij zal er ongetwijfeld zijn maar ik weet hem niet). Ik heb mij een C110 OBD scanner aangeschaft, klein handig, update mogelijkheid en je kunt je Gen1 t/m gen.... uitlezen en resetten. In de meeste gevallen afdoende. Zie: http://autowolf.nl/nl/home/157-c110-bmw ... anner.html . Een bezoek aan de dealer voor een reset is meestal ook al 5 tientjes. Het overwegen waard als je zelf analyses wilt maken. De codes zijn vrij op te zoeken op het net.
Ik lees en leer ook van andere; zie het ook als een beetje teruggeven van ervaringen. Gewoon goed voorbereid aan beginnen met wat mensen om je heen die je met raad en daad kunnen bijstaan.
Gr.
Marcel
In mijn geval bleven de codes in een "historie" erin zitten. Een normaal verzoek tot "wissen" van de codes had geen resultaat. De codes kwamen bij elke analyse weer naar voren, zij het dan in de vorm van een historie. Toen mijn garage ze een voor een apart benaderende en ze verzocht te wissen gingen ze eindelijk eruit.
Wat betreft jouw vraag: loshalen massa accupool voorkomt vaak alleen een melding. Bij mijn weten is er geen truc om alles te resetten. (Hij zal er ongetwijfeld zijn maar ik weet hem niet). Ik heb mij een C110 OBD scanner aangeschaft, klein handig, update mogelijkheid en je kunt je Gen1 t/m gen.... uitlezen en resetten. In de meeste gevallen afdoende. Zie: http://autowolf.nl/nl/home/157-c110-bmw ... anner.html . Een bezoek aan de dealer voor een reset is meestal ook al 5 tientjes. Het overwegen waard als je zelf analyses wilt maken. De codes zijn vrij op te zoeken op het net.
Ik lees en leer ook van andere; zie het ook als een beetje teruggeven van ervaringen. Gewoon goed voorbereid aan beginnen met wat mensen om je heen die je met raad en daad kunnen bijstaan.

Gr.
Marcel
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- restless
- 4 op een rij!
Bericht
Hoi Marcel, heb je verhaal en nachtmerries gelezen, eind goed al goed
Lees dat je die C110 gebruikt voor de foutcodes te lezen, op de site van autowolf staat 1 recensie waar wordt gezegd dat hij met dit apparaat zijn irritante airbag lampje gereset heeft. Blijkbaar kon jij die meldingen niet resetten, ze bleven aanwezig in de historie, daar is die toch voor bedoeld?
Het resetten van de ECU na loshalen van de massa pool heb ik vaker als oplossing gehoord en zelfs voor een weigerende electomotor van het raam. Misschien dat iemand anders zijn ervaring kan delen hier?
Hoe bevalt die CAE? Goed af te stellen?

Lees dat je die C110 gebruikt voor de foutcodes te lezen, op de site van autowolf staat 1 recensie waar wordt gezegd dat hij met dit apparaat zijn irritante airbag lampje gereset heeft. Blijkbaar kon jij die meldingen niet resetten, ze bleven aanwezig in de historie, daar is die toch voor bedoeld?
Het resetten van de ECU na loshalen van de massa pool heb ik vaker als oplossing gehoord en zelfs voor een weigerende electomotor van het raam. Misschien dat iemand anders zijn ervaring kan delen hier?

Hoe bevalt die CAE? Goed af te stellen?
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
Bericht
Marcel's R53 - CAE Short Shifter installatie blz11
He Restless,
Ik heb de C110 meerdere malen succesvol gebruikt om meldingen (airbag etc) te wissen. De meldingen die ik er niet uit kreeg waren nav de scheur in de kop en de missfire. Beetje hardnekkige historie. Kweet niet waarom maar kreeg ze er niet uit. Gelukkig nu opgelost.
CAE bevalt heel goed; schakelen is nu veel strakker en precies. Inbouwen al met al goed te doen als je een brug tot je beschikking hebt. Helemaal happy.
Afstellen was goed te doen, had Davy in de buurt dus een ervaringsdeskundige. Handleiding is anders vrij te downloaden vanaf de CAE website.
Marcel
Ik heb de C110 meerdere malen succesvol gebruikt om meldingen (airbag etc) te wissen. De meldingen die ik er niet uit kreeg waren nav de scheur in de kop en de missfire. Beetje hardnekkige historie. Kweet niet waarom maar kreeg ze er niet uit. Gelukkig nu opgelost.
CAE bevalt heel goed; schakelen is nu veel strakker en precies. Inbouwen al met al goed te doen als je een brug tot je beschikking hebt. Helemaal happy.
Afstellen was goed te doen, had Davy in de buurt dus een ervaringsdeskundige. Handleiding is anders vrij te downloaden vanaf de CAE website.
Marcel
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 15 feb 2016, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je mag wel een keer een rondje doen in mijn GP in april?Gp0029 schreef:Helemaal mooi dat schakelsysteem, wil ik toch een keer "voelen" (??) op één of andere meet bij iemand![]()
Fred
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Dat aanbod sla ik zeker niet af! of 7 mei kan ook. Bij mooi weer meld ik me welDaveke schreef:Je mag wel een keer een rondje doen in mijn GP in april?Gp0029 schreef:Helemaal mooi dat schakelsysteem, wil ik toch een keer "voelen" (??) op één of andere meet bij iemand![]()
Fred

Onze sponsors