JordyH R53
- Jordyh
- One wheel wonder
Bericht
Re: JordyH R53 - Veel windgeruis!
Nog niet toegekomen om met het raam bezig te gaan, helaas had de ketting spanner het begeven en op exact dezelfde dag was het spruitstuk ineens zeer goed hoorbaar! Door een super service van GeaR53 had ik direct een ander spruitstuk klaarliggen en heb ik de ketting spanner door de dealer laten maken.
- Sonja
- Nieuw Lid
Bericht
Heeft iemand een goede tip hoe dit te voorkomen is???
Ik giet nu steeds water over, maar dat ijkt me niet de beste oplossing. Voorgaande jaren reed ik een andere Mini en hebben we veel zwaardere winters gehad, nooit problemen. Maar bij deze ben ik steeds buiten mijn auto gesloten. Het is een Cabrio dus door dat kleine kofferbakje kruipen is ook niet echt een optie...
Re: JordyH R53 - Veel windgeruis!
Hier heb ik ook heel veel last van!Niekcarfreak schreef:Groter nadeel vind ik dat de ruiten niet zakken als de ruit bevroren is, waardoor de deur zonder geweld niet open gaat. Bij onze voormalige A4 cabrio gehad, die ook stijlloze deuren heeft.

Ik giet nu steeds water over, maar dat ijkt me niet de beste oplossing. Voorgaande jaren reed ik een andere Mini en hebben we veel zwaardere winters gehad, nooit problemen. Maar bij deze ben ik steeds buiten mijn auto gesloten. Het is een Cabrio dus door dat kleine kofferbakje kruipen is ook niet echt een optie...
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: JordyH R53
Kan je bijna niet voorkomen. Bij een gewone hatchback kan je de rubbers nog invetten. Maar bij een cabrio word het lastig denk ik. Hoes erover of in de garage zetten.

- Jordyh
- One wheel wonder
Bericht
Vandaag is goed naar het raam gekeken en hij gaat Donderdag naar de BMW dealer. Het raam ligt te laag en moet helaas met speciaal gereedschap los gemaakt worden zodat die hoger in het mechanisme gelecht kan worden. Zodra dat is gebeurd zal die weer perfect sluiten! (Het is duidelijk te zien dat die laag ligt aangezien die aan de bestuurderskant onder het lipje van het dak valt en aan de rechterkant is gewoon de rubber die aan de binnenkant zit zichtbaar.)
- Jordyh
- One wheel wonder
Bericht
En het probleem is opgelost
Het raam is opnieuw gesteld en valt weer perfect onder de omlijsting van het dak. Daardoor geen speling etc meer op het raam zitten!

Onze sponsors