Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Rollin' Rollin' Rollin')
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander
Gewoon in Groesbeek naar Schoenmakers banden gaan. En zeggen wat je wilt hebben. Top service voor nette prijs
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb gister ruim een uur op m ingepraat, maar het is, word en blijft een stoepsleutelaar. Uitlijnen is voor mensen zonder timmermansoog had hij het over... ach.. ieder zn ding he...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Davy en Minimaastricht: Thnks voor jullie info. Top! Gaan we eens op deze manier aanpakken. Een leuke mix tussen straat en track denk ik waarbij slijtage van de voorbanden nog enigszins te overzien is.
@ Louis: Schoenmakers zijn rukmussen. Echt waar. Ben daar in het verleden geweest met de vorige R53. Voor nieuwe Hankooks. Randen beschadigd. Wielbout verkeerd er in gedraaid. Na het opnieuw tappen van schroefdraad kreeg ik een mooie metaalkleurige bout ipv zwart zoals alle andere wielbouten.
En over uitlijnen: zij begonnen niet aan uitlijnen van een MINI. "Die spoorstangen zijn niet los te krijgen. Probeer het eerst zelf maar beweegbaar te krijgen, dan mag je terugkomen'... Hoe is het? koekoek.
Ik zal daar nooit meer een voet over de vloer zetten
@ Riesmans: ......dus . Deze keer gaan we wel uitlijnen hoor
@ Louis: Schoenmakers zijn rukmussen. Echt waar. Ben daar in het verleden geweest met de vorige R53. Voor nieuwe Hankooks. Randen beschadigd. Wielbout verkeerd er in gedraaid. Na het opnieuw tappen van schroefdraad kreeg ik een mooie metaalkleurige bout ipv zwart zoals alle andere wielbouten.
En over uitlijnen: zij begonnen niet aan uitlijnen van een MINI. "Die spoorstangen zijn niet los te krijgen. Probeer het eerst zelf maar beweegbaar te krijgen, dan mag je terugkomen'... Hoe is het? koekoek.
Ik zal daar nooit meer een voet over de vloer zetten
@ Riesmans: ......dus . Deze keer gaan we wel uitlijnen hoor

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Volgens mij komt Sjaak ook bij Schoenmakers... Die kerel is echt een Groesbeker maar als hij zegt dat hij het gaat doen dan doet hij het ook netjes (bij mij toen).
Maar hij zei wel met uitlijnen... ik hoop dat alles los gaat... Gelukkig had Melvin al alles los gehad net daarvoor dus was zo los.
Maar hij zei wel met uitlijnen... ik hoop dat alles los gaat... Gelukkig had Melvin al alles los gehad net daarvoor dus was zo los.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, het spul zit er onder...
Jeuj!
Enkel nog gebonk rechtsachter, maar na wat gesnuffeld te hebben staat mijn hoop op de onderste bouten van de veerpoten. Deze moeten 140 Nm hebben.

Verder nog even de onderlip aanpakken icm verwijderen kentekenplaat. Achter nog een cm naar beneden, dan staat het naar mijn zin
Jeuj!
Enkel nog gebonk rechtsachter, maar na wat gesnuffeld te hebben staat mijn hoop op de onderste bouten van de veerpoten. Deze moeten 140 Nm hebben.

Verder nog even de onderlip aanpakken icm verwijderen kentekenplaat. Achter nog een cm naar beneden, dan staat het naar mijn zin
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi voor elkaar weer. Weinig stoepsleutelen, maar het is je vergeven.. 

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja weet je... op de stoep was het me niet gelukt aan de voorzijde. Fusee met draagarm kreeg ik anders nooit naar beneden. Het is in elk geval gelukt.
En daarbij ook een lekkage aan het blok gevonden. Aan de voorzijde van het blok keurig netjes naar beneden net op de plek waar de bak aan het blok zit. Loopt aan de onderzijde door en zelfs aan de achterzijde, kortom de krukaspositiesensor. En laat ik daar nou ook eens een storing van hebben. Ik ga 'm maar in zijn geheel vervangen ipv enkel de O-ring en kijken waar we uit komen.
Verder zag het er van onder allemaal prima uit.
Kettingspanner ga ik binnenkort ook even aanpakken.. soms toch een ratel bij starten
En daarbij ook een lekkage aan het blok gevonden. Aan de voorzijde van het blok keurig netjes naar beneden net op de plek waar de bak aan het blok zit. Loopt aan de onderzijde door en zelfs aan de achterzijde, kortom de krukaspositiesensor. En laat ik daar nou ook eens een storing van hebben. Ik ga 'm maar in zijn geheel vervangen ipv enkel de O-ring en kijken waar we uit komen.
Verder zag het er van onder allemaal prima uit.
Kettingspanner ga ik binnenkort ook even aanpakken.. soms toch een ratel bij starten
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Nog even spacers fixen en uitlijnen.
Het gebonk is gelukkig weg. Na een hoop gepiel alsnog de achterste poten er onderuit gehaald. Bleek dat ik de topmounts niet voldoende aangedraaid had.

Nog even spacers fixen en uitlijnen.
Het gebonk is gelukkig weg. Na een hoop gepiel alsnog de achterste poten er onderuit gehaald. Bleek dat ik de topmounts niet voldoende aangedraaid had.
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voorjaar moet nog beginnen of hij is weer aan het sleutelen!

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nu nog een leuke kleur wielen!
Ze vallen zo weg dat zwart
Ze vallen zo weg dat zwart

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Contrast en brightness ff aanpassen, dan zie je ze vast wel 
Wellicht in de toekomst..voorlopig enkel spacers. Zwart vind ik ook erg mooi

Wellicht in de toekomst..voorlopig enkel spacers. Zwart vind ik ook erg mooi
- speedy
- NMC Legend
Bericht
mooie wagen zo
zwarte wielen staan niet vaak mooi op foto's maar in het echt wel en daar gaat het om 

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En dan toch een blanke hoogblonde vriendin hebbensander_r53 schreef: Zwart vind ik ook erg mooi

) | bar-end mirrors

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
BMX schreef:En dan toch een blanke hoogblonde vriendin hebbensander_r53 schreef: Zwart vind ik ook erg mooi

Onze sponsors