Vandaag even proefgezeten in de turbomini .... voor diegenen die wat meer vet aan de ribben hebben hangen, slecht nieuws .... dat gaat niet passen in die mooie stoelen !
Echt een mooi project Davy ... zsm naar Engeland met dat ding en dan met Louis regelen dat we op 7 mei even een mooie shoot van alle GP's bij elkaar kunnen maken.
Dave's GP1 Turbo
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Vandaag te horen gekregen van 1320 dat de GP voor 6 dagen ingeboekt staat zodat ie 12 april gegarandeerd afgehaald kan worden
Jullie kunnen het je niet voorstellen hoe erg ik uit kijk om dit kanon weer op te gaan halen..!
Jullie kunnen het je niet voorstellen hoe erg ik uit kijk om dit kanon weer op te gaan halen..!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Kom zeker ff langs tussen 12-4 & 06-5, wil niet in de rij gaan staan de 7e 

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Ik heb wel een vermoedeDaveke schreef:Jullie kunnen het je niet voorstellen hoe erg ik uit kijk om dit kanon weer op te gaan halen..!

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Maken we hier dat ritje binnendoor vanBaseman schreef:Kom zeker ff langs tussen 12-4 & 06-5, wil niet in de rij gaan staan de 7e

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Goed plan MilcoSchroefie schreef:Maken we hier dat ritje binnendoor vanBaseman schreef:Kom zeker ff langs tussen 12-4 & 06-5, wil niet in de rij gaan staan de 7e

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Geloof dat het inmiddels tijd wordt voor een DIKKE update hiero;
Enige tijd geleden alweer ging ik met Rob (een van de klanten.. en niet onze "Not Bad" Rop) en Marcel op 2 dagen tijd twee maal richting 1320 om hun auto's af te stellen.
het plan was aanvankelijk om maandag erbij te zijn met afstellen, en woensdag de auto mee terug te nemen naar Nederland. Dat was rond de 11-12 april ergens.
Aldaar aangekomen op maandag bleek dat er toch nog veel werk was, maar Thomas en Scott waren hoopvol dat hij woensdag wel mee naar huis zou kunnen. Woensdag dus terug, maar op het einde van de dag bleek dat de lange lijst met wat nog moest gebeuren te lang was geworden door wat onvoorziene koelvloeistoflekkages en olielekkages en dit onveilige situaties op kon gaan leveren als ik hem nu mee zou nemen en we zouden moeten haasten om hem rijklaar te maken. 30 april werd de nieuwe datum..
Die dag werd de GP achter gelaten bij 1320, maar had ik het blok (wat al anderhalf jaar klaar was!) en mn handgemaakte uitlaat eindelijk horen brommen.. Wat een genot was dat!

Gelukkig werd het al snel 30 april en kreeg ik in de tussenliggende dagen geen verontrustende berichten. Geen nieuws is goed nieuws! Eindelijk werd het 30 april, de grote dag.
Sochtends vroeg met Pap van Schiphol naar Birmingham gevlogen om een auto te halen voor onderdelen en toen door naar 1320 om de GP te halen. Aldaar aangekomen was met net bezig met de Launch control af te stellen en de laatste dingetjes op de map voor high boost af te stellen. Fantastisch om te zien, en het gaf een paar mooie plaatjes! Er werd net zo lang met de timing gespeeld tot de plofjes oorverdovende knallen werden, en de vlammetjes vlammen mochten heten!
Resultaat: 400 pk en 430 nm koppel.. Uit een 1.6 met enkele nokkenas. Zo dan.

(High boost rood = PK, blauw = koppel, groen = turbodruk)

(Vs stock GP1
)

Na een geweldige rit naar huis, wel rustig - want pap had maar 163 pk
- was ie veilig thuis. Anderhalf uur later stond ik weer in de loods voor een kleine Welcome Home Meet met wat koffie en cake. Rodney maakte van de gelegenheid gebruik om wat mooie plaatjes te schieten. Veel van de aanwezigen die dag hebben dankbaar gebruik gemaakt van de proefritjes!





(CREDITS RODNEY VROLIJKS)
Inmiddels heb ik best wat km;s op het nieuwe blok gezet, op en neer naar het werk, gewoon wat rijden als ik daar zin in had om in elk geval wat dingetjes te controleren en na te lopen;
Enkele bevindinge:
- De korte driveshaftshop as was niet echt top. De clip van de hoes kwam tot twee keer toe los, dus daar hangt nu tijdelijk een gewone as in tot die DSS gemaakt is.
- De KM-teller functioneer niet ivm een ABS probleem. DSC pomp preventief vervangen, beide wielsensoren besteld dus dan binnenkort nog even alles resetten en hopelijk alles werkend
- Rota's staan beter bij de GP dan Fifteen52's dus gewisseld met de wielen van de cabrio
- De RCA's moeten wat korter zijn, dus de huidige gaan richting de cabrio en de GP krijgt op maat gemaakt zodat het achterste camber iets minder geschroefd kan worden. Dan kan er uitgelijnd en gewogen worden want nu trekt ie wat bij volgas
- Rajko moet nog even de beltline en de deurgrepen







(CREDITS PASCAL PROTZE)
De spuiter heeft inmiddels de orciaris en de koplampringen in Thunder Blue gezet en de scuttles in Pure Silver. De wielen gaan ook nog Pure Silver worden met rode wielmoeren, en nieuwe rode Sjes in de scuttles.
Afgelopen weekend de KVL rit gehad wat eigenlijk toch de eerste echt test was. Lange rit heen, stukjes lekker knallen en ook weer een stuk terug naar huis.
Nou, perfect hoor. De GP doet het prima! Geen gekke dingen, geen rare geluiden en launch control is heerlijk! Perfecte dag gehad! Enkele plaatjes...


(CREDITS ELDOUB)




(CREDITS KEVIN ELENBAAS)
Is ie nou af als de laatste kleine dingetjes dadelijk gedaan zijn? NATUURLIJK NIET! Een mini is nooit af.
Aangezien mijn wastegate nu een maximale druk heeft van 20.6 psi zit er meer in de tank. Turbosmart maakt een Wastegate waarbij het volledige potentieel bereikt kan worden, en ook een iets leukere Blow Off Valve. Die gaan er dus nog op komen, samen met een remap wederom...
Enige tijd geleden alweer ging ik met Rob (een van de klanten.. en niet onze "Not Bad" Rop) en Marcel op 2 dagen tijd twee maal richting 1320 om hun auto's af te stellen.
het plan was aanvankelijk om maandag erbij te zijn met afstellen, en woensdag de auto mee terug te nemen naar Nederland. Dat was rond de 11-12 april ergens.
Aldaar aangekomen op maandag bleek dat er toch nog veel werk was, maar Thomas en Scott waren hoopvol dat hij woensdag wel mee naar huis zou kunnen. Woensdag dus terug, maar op het einde van de dag bleek dat de lange lijst met wat nog moest gebeuren te lang was geworden door wat onvoorziene koelvloeistoflekkages en olielekkages en dit onveilige situaties op kon gaan leveren als ik hem nu mee zou nemen en we zouden moeten haasten om hem rijklaar te maken. 30 april werd de nieuwe datum..
Die dag werd de GP achter gelaten bij 1320, maar had ik het blok (wat al anderhalf jaar klaar was!) en mn handgemaakte uitlaat eindelijk horen brommen.. Wat een genot was dat!

Gelukkig werd het al snel 30 april en kreeg ik in de tussenliggende dagen geen verontrustende berichten. Geen nieuws is goed nieuws! Eindelijk werd het 30 april, de grote dag.
Sochtends vroeg met Pap van Schiphol naar Birmingham gevlogen om een auto te halen voor onderdelen en toen door naar 1320 om de GP te halen. Aldaar aangekomen was met net bezig met de Launch control af te stellen en de laatste dingetjes op de map voor high boost af te stellen. Fantastisch om te zien, en het gaf een paar mooie plaatjes! Er werd net zo lang met de timing gespeeld tot de plofjes oorverdovende knallen werden, en de vlammetjes vlammen mochten heten!
Resultaat: 400 pk en 430 nm koppel.. Uit een 1.6 met enkele nokkenas. Zo dan.

(High boost rood = PK, blauw = koppel, groen = turbodruk)

(Vs stock GP1




Na een geweldige rit naar huis, wel rustig - want pap had maar 163 pk






(CREDITS RODNEY VROLIJKS)
Inmiddels heb ik best wat km;s op het nieuwe blok gezet, op en neer naar het werk, gewoon wat rijden als ik daar zin in had om in elk geval wat dingetjes te controleren en na te lopen;
Enkele bevindinge:
- De korte driveshaftshop as was niet echt top. De clip van de hoes kwam tot twee keer toe los, dus daar hangt nu tijdelijk een gewone as in tot die DSS gemaakt is.
- De KM-teller functioneer niet ivm een ABS probleem. DSC pomp preventief vervangen, beide wielsensoren besteld dus dan binnenkort nog even alles resetten en hopelijk alles werkend
- Rota's staan beter bij de GP dan Fifteen52's dus gewisseld met de wielen van de cabrio
- De RCA's moeten wat korter zijn, dus de huidige gaan richting de cabrio en de GP krijgt op maat gemaakt zodat het achterste camber iets minder geschroefd kan worden. Dan kan er uitgelijnd en gewogen worden want nu trekt ie wat bij volgas
- Rajko moet nog even de beltline en de deurgrepen







(CREDITS PASCAL PROTZE)
De spuiter heeft inmiddels de orciaris en de koplampringen in Thunder Blue gezet en de scuttles in Pure Silver. De wielen gaan ook nog Pure Silver worden met rode wielmoeren, en nieuwe rode Sjes in de scuttles.
Afgelopen weekend de KVL rit gehad wat eigenlijk toch de eerste echt test was. Lange rit heen, stukjes lekker knallen en ook weer een stuk terug naar huis.
Nou, perfect hoor. De GP doet het prima! Geen gekke dingen, geen rare geluiden en launch control is heerlijk! Perfecte dag gehad! Enkele plaatjes...


(CREDITS ELDOUB)




(CREDITS KEVIN ELENBAAS)
Is ie nou af als de laatste kleine dingetjes dadelijk gedaan zijn? NATUURLIJK NIET! Een mini is nooit af.
Aangezien mijn wastegate nu een maximale druk heeft van 20.6 psi zit er meer in de tank. Turbosmart maakt een Wastegate waarbij het volledige potentieel bereikt kan worden, en ook een iets leukere Blow Off Valve. Die gaan er dus nog op komen, samen met een remap wederom...
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
wow vet man 
ben benieuwd naar de beleving in die wagen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Bruut apparaat... Wat stonden die Zwitsers te kijken zaterdag...
Laatste set foto's zijn van Kevin maar ook van https://www.facebook.com/eldoubphotography/?fref=ts

Laatste set foto's zijn van Kevin maar ook van https://www.facebook.com/eldoubphotography/?fref=ts

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Heel gaaf project Davy! Ben benieuwd wat de puntjes op de i nog gaan opleveren. Goeie plannen ok voor he wielen. Ik moest in eerste instantie even wennen aan de Rota's maar denk idd dat deze beter staan, zeker als ze straks een ander kleurtje hebben.
Goed bezig, as usual
Goed bezig, as usual
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Lekker bommetje zo hoor! Pas je met je LC-demonstraties wel een beetje op voor 'bore wash'? 

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: GP0064 - "Turbo-Tale"
Ik stem trouwens voor Chili Red ipv Pure Silver:


(en dan een beetje donkere folie op de sidemarkerlights)


(en dan een beetje donkere folie op de sidemarkerlights)
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 10 mei 2016, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors